Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:29



Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Ik heb een wensenlijstje gekregen voor de 996.
Madam zou het fijn vinden als ze al haar muziek in de P zou kunnen afspelen. Circa 120 G aan audio files.......
Dit is wat we nu hebben :
PCM1 met bose speakers en CD wisselaar
Parrot carkit met audio streaming

Nadelen nu, Parrot geluid komt niet langs de voorversterker. Via een speciale EQ app klinkt het wel oke vanaf de iPhone. Echter EQ werkt niet samen met iTunes muziek uit de cloud (herkend alleen muziek op de telefoon).
Ander probleem op het moment is dat de speaker in het linker voorportier niet meer werkt ;(

Nu ben ik dus aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.
1. kapotte speaker vervangen (er vanuit gaande dat het de speaker is) Telefoon module op de PCM vervangen door een module met audio streaming voor 299 euro. Smartkase kopen voor de iPhone met een SD kaart van 128G erin zodat we niet afhankelijk zijn van internet.

2. PCM1 eruit. Maar wat dan. Apple CarPlay unit? Met DAB+ (lijkt mij noodzakelijk voor de toekomst). En dan moet er alsnog muziek via de iPhone komen. Ik kon nog geen Apple CarPlay unit vinden met usb aansluiting voor iPhone + memory stick. En kan ik zomaar de PCM1 vervangen door een andere unit. Hoe zit dat met de Bose speakers.

Hoe hebben jullie dit voor elkaar?
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


03 jan 2017 1:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
hoi,
Ik heb mijn pcm 1 laten vervangen door een dab van Pioneer, met 2 usb aansluitingen voor muziek en apple carplay ( nog niet geprobeerd).
De 6 cd wisselaar doet het niet meer, heb het laten inbouwen dus weet niet precies wat er nodig was.
Nu 100 gb aan muziek op usb stick en een goede navigatie.

gr, Charles


03 jan 2017 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Heb een pioneer app radio in de Boxster 987 laten zetten, kabels naar het dashboard kastje voor de iphone.

Speaker upgrade speelt over de originele versterker (vanaf een soundplus package, wat echt waardeloos klinkt maar dat terzijde) en een achteruitrijcamera.

Alles naar volle tevredenheid laten installeren in Den Haag door Carshop Fortuin. En 100% reversable ;) echt een aanrader.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


03 jan 2017 22:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Zit er ook een inbouwadres in de omgeving van amsterdam die bekend is met porsche? Ook ik wil een moderne 2din met backupcamera.


04 jan 2017 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Q7, 997 GT3, ex,F10 M5, ex 997s, Ex E60 535D, Ex 996 Turbo. Ex 996 4s, Ex Audi S2
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
@Sunnyfunny, de Alpine ILX-700 heeft Apple car play, DAB+ en een usb aansluiting.
http://www.alpine-electronics.nl/p/Prod ... 60/ilx-700
Heeft het systeem met Bose speakers ook een versterker ingebouwd? (ik ga er wel vanuit, maar zo ja hoe word deze aangestuurd?)

@onderblok, je kan het eens navragen bij:
AMS mobile http://www.amsmobile.nl/
Car Audio bv werkt ook erg netjes en op locatie. http://www.caraudiobv.nl/
_________________________________________
Porsche 997 GT3


04 jan 2017 19:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
onderblok schreef:
Zit er ook een inbouwadres in de omgeving van amsterdam die bekend is met porsche? Ook ik wil een moderne 2din met backupcamera.


yep, ik zou hier eens langsgaan:

http://www.snijders-qcs.nl/
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


04 jan 2017 23:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
The-P schreef:
@Sunnyfunny, de Alpine ILX-700 heeft Apple car play, DAB+ en een usb aansluiting.
http://www.alpine-electronics.nl/p/Prod ... 60/ilx-700
Heeft het systeem met Bose speakers ook een versterker ingebouwd? (ik ga er wel vanuit, maar zo ja hoe word deze aangestuurd?)


De Alpine ziet er goed uit DAB+ kon ik niet vinden bij de specs. Is dat via een extra module? Wellicht ook mogelijk de airco presentatie te behouden zag ik.
Ik overweeg ook de KENWOOD DDX8016DABS
Dan als kabel naar de iPhone een Lexar kabel LJDC20i-128BBNL . Dit is een USB naar Lightning kabel met 128G geheugen erin. Als de iPhone dan niet is aangesloten kunnen daar flink wat MP3 van gespeeld worden.

Bedankt voor de reacties so far. Ik heb nog geen info gevonden over wat te doen met de Bose speakers en versterkers. Die mogen van mij blijven maar het moet wel werken. Iemand een goed adres in de buurt van Almere voor de ombouw? Denk niet dat ik het zelf ff doe.......
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


05 jan 2017 0:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
ondertussen een link gevonden voor behoud van BOSE versterkers bij gebruik van een andere autoradio met aansluiting voor eindversterker(s)

https://cai-store.com/pages/996-bose-subwoofer-retention-for-01-02-only
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


05 jan 2017 1:33
Profiel
PorscheForum Rakker
996 c4 tip mk1
etten leur
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
ik heb de telefoonunit laten vervangen en kan nu streamen via bluetooth. Ik heb voor deze optie gekozen omdat ik het origineel wil houden. je ziet er niets van, carkit werkt over de boxen , microfoon blijft origineel. Navigatie origineel is verouderd maar gebruik hiervoor de telefoon


05 jan 2017 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Je kan ook voor een relatief simpele optie gaan en via de cd wisselaar ingang (wisselaar vervalt dan wel) een unit aansluiten als onderstaande. Dat is dan een combi van Bluetooth bellen / streamen en en de mogelijkheid om muziek via een sd kaart af te spelen. Voordeel is dat je de stuurbediening behoudt en de muziek kwaliteit goed is aangezien je de wisselaar aansluiting gebruikt.

Ik heb zoiets in mijn Volvo (een grom heet het dan) en bevalt uitstekend.

http://www.motrade.nl/data/mediablocks/ ... erface.pdf


05 jan 2017 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
thanks

Nadeel van een SD kaart via de CDwisselaar is max 6/10 X 99 nummers. (ca 16G) We willen 128 G aansluiten, geen idee overigens of er dan nog doorheen te" zappen" is ;)
Andere telefoonmodule is ook nog steeds een optie, maar ben toch wel benieuwd naar de mogelijkheden. Vind de optie om een iPad mini aan te sluiten er ook gaaf uit zien. Maar ik zie daar geen nut in, alleen weergave van motor parameters via de OBD vind ik wel grappig.
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


08 jan 2017 1:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
I-pad aansluiten past toch helemaal niet bij z'n auto?????
Het is geen Tesla.....
Krijg er z'n Bob de Bouwer gevoel bij.


08 jan 2017 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Update, De pcm blijft nog even zitten. De deurspeaker had een slecht contact en werkt weer naar behoren. De parrot carkit gaat er uit en ik ga de telefoonmodule van de pcm1 vervangen om daarna via de telefoon te streamen. Speciaal een Iphone7 met 256G gekocht dus daar past wel het e.e.a. aan muziek op.
Nog iemand een Parrot nodig? De AB doet het niet meer, maar het kastje van de 1900 is prima. Stekkerset is ook beschikbaar.
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


16 feb 2017 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
terwijl ik de deurspeaker problemen aan het aanpakken was, zocht ik ook nar een nieuwe speaker.......via PON een nieuwe Bose leek de enige optie.
Ik kwam uiteindelijk deze tegen "Gladen SQX 130" ca 120 euro per set. Iemand hier ervaring mee? Dit is een 2 ohm speaker, maar ik weet niet zeker of hij zonder aanpassingen past.
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


16 feb 2017 18:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Een 2 ohm speaker kan wel eens goed passen bij de Bose versterkers want hoewel 4 ohm de norm is in car audioland werkt Bose vaak met 1 of 2 ohm speakers en daarvoor ontworpen versterkers. (voor de leken: lagere weerstand is zwaarder voor de versterker want er zal meer stroom gaan lopen).

Hoe een 13 cm combo set in het 996 dashboard past kan ik je niet vertellen.


16 feb 2017 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Q7, 997 GT3, ex,F10 M5, ex 997s, Ex E60 535D, Ex 996 Turbo. Ex 996 4s, Ex Audi S2
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
sunnyfunny schreef:
terwijl ik de deurspeaker problemen aan het aanpakken was, zocht ik ook nar een nieuwe speaker.......via PON een nieuwe Bose leek de enige optie.
Ik kwam uiteindelijk deze tegen "Gladen SQX 130" ca 120 euro per set. Iemand hier ervaring mee? Dit is een 2 ohm speaker, maar ik weet niet zeker of hij zonder aanpassingen past.


Er past naar mijn weten inderdaad een 13 cm speaker ter vervanging in, maar niet pasklaar.
Voor op het dashboard heeft Hifimotive wel een pasklare oplossing (German Meastro speaker incl. montageringen en stekkers)
Met enige aanpassing krijg je wel een andere 13 cm speaker in de deuren, maar of de SQX past durf ik zo niet te zeggen.
Op 6speedonline las ik dat de Bose speaker 2 ohm zijn, dus wat dat betreft zou de SQX mooi uitkomen.
_________________________________________
Porsche 997 GT3


17 feb 2017 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Ik ben toch zelf begonnen met inbouw van de nieuwe radio: voor degene die al eens een radio hebben ingebouwd: de kleine gele isostekker die de geluidskanalen naar de versterker maken, is dit dan in plaats van de dinstekker met boxaansluitingen? Mijn 996 heeft geen Bose maar wel een verterker in het vooronder. Ik kan me voorstellen dat het signaal naar de boxen door de eigen versterker van de radio gaat als de 996 geen versterkt signaal mag hebben. laat ik die zwarte stekker dan links liggen?

Ik hoor het graag van de professionals! :)


23 maart 2017 18:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Sluit de line out van je dubbeldin aan op je versterker. De speakers zullen reeds aangesloten zijn op je versterker. Tenzij slechts een deel van de speakers over de losse eindversterker lopen. Daarvoor ken ik de 996 audio config niet goed genoeg voor.

Je kan ook even een hoofdtelefoon naar cinch verloop stekker op je telefoon aansluiten en kijken wanneer er wat geluid geeft als je er muziek op afspeelt. Hoor je heel zacht geluid dan heb je een speaker kabel te pakken hoor je normaal volume heb je een line-in te pakken.


23 maart 2017 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Ik zal zo m'n verloopkabel laten zien.

Hierbij:

Afbeelding

hier de kleuren van de isostekker:

Afbeelding

en hier wat aan de radio aan RCA kabels zit voor de 4 boxen:

Afbeelding


23 maart 2017 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
dankjewel Octaaf, ik heb de radio nog niet los van de console maar ik kan hiermee wel aan de slag!


23 maart 2017 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Je zal alleen de front en misschien rear line out gebruiken van je radio. Wellicht de sub aansluiting gebruiken voor een (set) subwoofer(s) met eigen versterker achter de voorstoel(en).

Voor je rearview camera kan je bijvoorbeeld deze kopen voor EUR 18,-. Als je de plus van de camera aansluit op je accesoire geschakelde plus ipv je achterlicht kan je altijd naar het beeld van de camera schakelen. Trek ook de 12v van je achteruitrijlicht (voor aansturing omschakelen beeld en de navi) en massa mee naar voren en gebruik hetzelfde massapunt als dat van je radio.

Over massa gesproken; trek een 2,5mm aardedraad van de radio naar het massapunt van je versterker en gebruik alleen die massa voor je radio (en camera etc.). Anders kan je gaan zoeken waar de toerenafhankelijke fluittoon in je speakers vandaan komt. Altijd maar één massapunt in je hele audio installatie gebruiken.


24 maart 2017 1:32
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4s Bmw x3 Citroen c3cabrio
Autun Frankrijk
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Hallo
Ik zie dat je een 996 mark II hebt. Als daar een pcm2 in zit heb je grote kans dat alles via een MOST kabel loopt. Dus Digitaal en opties! Als je een dubbed in unit plaatst wordt aanbevolen om nieuwe kabyles te leggen. De luidspreker kabels kunnen blijven zitten, je moet ze wel Los maken van de versterker, die zich in het voor onder be vindt. Dus bezint eer gij begint. Op rennlist zijn er de nodige posts te vinden.
Succes. :D


24 maart 2017 11:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Octaaf schreef:
Je zal alleen de front en misschien rear line out gebruiken van je radio. Wellicht de sub aansluiting gebruiken voor een (set) subwoofer(s) met eigen versterker achter de voorstoel(en).

Voor je rearview camera kan je bijvoorbeeld deze kopen voor EUR 18,-. Als je de plus van de camera aansluit op je accesoire geschakelde plus ipv je achterlicht kan je altijd naar het beeld van de camera schakelen. Trek ook de 12v van je achteruitrijlicht (voor aansturing omschakelen beeld en de navi) en massa mee naar voren en gebruik hetzelfde massapunt als dat van je radio.

Over massa gesproken; trek een 2,5mm aardedraad van de radio naar het massapunt van je versterker en gebruik alleen die massa voor je radio (en camera etc.). Anders kan je gaan zoeken waar de toerenafhankelijke fluittoon in je speakers vandaan komt. Altijd maar één massapunt in je hele audio installatie gebruiken.


De camera heeft z'n plek al gevonden. Ook een voedingdraadje is van achter naar voor getrokken. bedankt voor de tip, daar kan je extra plezier aan beleven, dat ga ik doen. Onder de bestuurderstoel zit ook een kabel die bij achteruitrijden schakelt. Die kan dan voor omschakelen beeld gebruikt worden.
Massa is altijd een ondergewaardeerde kabel geweest ;)


24 maart 2017 11:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Tombalabomba schreef:
Hallo
Ik zie dat je een 996 mark II hebt. Als daar een pcm2 in zit heb je grote kans dat alles via een MOST kabel loopt. Dus Digitaal en opties! Als je een dubbedin unit plaatst wordt aanbevolen om nieuwe kables te leggen. De luidspreker kabels kunnen blijven zitten, je moet ze wel Los maken van de versterker, die zich in het voor onder bevindt. Dus bezint eer gij begint. Op rennlist zijn er de nodige posts te vinden.
Succes. :D


MOST is canbus? Dus mijn hele studie voor niks geweest? En de aanschaf van deze kabel ook waarschijnlijk....
ik zal me wederom inlezen.


24 maart 2017 11:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: audio upgrade 996/ vervangen PCM1 of niet
Op de foto in jouw album zit een PCM2 in de auto.


24 maart 2017 13:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.