Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 apr 2024 0:28



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Lekstroom 996 Mk1 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Lekstroom 996 Mk1
ACHTERGROND
Ik ben wederom heel blij met mijn handgeschakelde 996 C2 uit 2001. Auto ziet er tip top uit en alles werkt zoals het moet. Er zijn 2 dingen die ik nog wil verbeteren waarvan 1 dit topic is.

Vorige week ben ik naar de dealer (PCE) gegaan om mijn (origineel Porsche) alarm te laten herkeuren. Dat ging prima en ik heb weer een certificaat dat 1 jaar geldig is. Omdat mijn Bosch accu van 1.5 jaar oud slechter begint te worden en na 2 weken stilstand vrij leeg is (11V en motor draait moeizaam rond, terwijl er 14V tijdens rijden is) heb ik PCE meteen gevraagd om ook hiernaar te kijken. Er werd direct een lekstroom meting uitgevoerd waarbij er ongeveer een half uur gewacht werd totdat alles in 'rust' gekomen was.

Het stroomverbruik bleek niet voldoende te dalen en bleef zo rond de 70mA bedragen, waarbij 20mA normaal schijnt te zijn. Er zijn vervolgens een paar zekeringen losgehaald (waaronder die van het later ingebouwde double DIN Alpine audio/navigatie/communicatie systeem) om te kijken of de lekstroom minder werd. Dat was niet het geval. Om de lekstroom te kunnen traceren is volgens PCE een uitgebreider onderzoek nodig waarvoor een afspraak gemaakt moet worden. Dit wil ik combineren met het eerstvolgende reguliere onderhoud in Q3 2017. Om de winter door te komen heb ik bij PCE meteen maar een druppellader meegenomen.

VRAAG
Weet iemand wat de oorzaak van zo een lekstroom van 70mA zou kunnen zijn en hoe kan dit verholpen worden?
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


08 jan 2017 0:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Lekstroom 996 Mk1
lekstroom kan je eenvoudig zelf uitmeten met een multimeter.
één per één de zekeringen uittrekken en tussen de twee contactpunten eventueel verbruik opmeten.

vaak voorkomende oorzaken zijn het alarm en slechte aarding van de interieurverlichting (incl koffer- en motorruimte)


08 jan 2017 9:40
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Lekstroom 996 Mk1
Alex, heb je het lek nog gevonden?


03 okt 2017 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: Lekstroom 996 Mk1
Nee, ik weet niet wat het is. Spanning zakt nog steeds naar 11V na twee weken stilstand.
Gebruik nu een druppellader. Binnenkort laat ik weer een reguliere onderhoudsbeurt door PCE uitvoeren en dan zal ik ze vragen om een uitgebreider onderzoek naar de oorzaak van de lekstroom.
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


05 okt 2017 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: Lekstroom 996 Mk1
Alex,
Bij mij was het probleem het alarm. We dachten dater een klasse 3 in zat maar het was een klasse 5 , dus met een GPS.
De GPS stond natuurlijk steeds aan en trok veel stroom weg.


15 okt 2017 7:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dirk l


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.