Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:39



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Afstandbediening cv 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Afstandbediening cv 993
Ik heb wel centrale vergrendeling. Helaas geen afstandbediening. Iemand van hier ervaring met aftermarket inbouwen? Of is het misschien wijs om bij een van de bekende gebruikte onderdelen leveranciers te kijken naar een gebruikt Porsche exemplaar? Is dat plug en play, of geeft dat ook een boel gedoe met extra draden, originele draden doorknippen, solderen, isolatietape enz.


03 feb 2017 16:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
Hier een stuk tekst van Rennlist. Gaat met een universe afstandsbediening:

http://rennlist.com/forums/993-forum/12 ... 993-a.html

Hoe dat met uitbreiding van bestaand Porsche spul gaat durf ik niet te zeggen...
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


03 feb 2017 16:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
MarcoB bedankt. Ik heb me al even ingelezen. Als ik het zo lees is het een pies of keek. Maar ik vraag me werkelijk af waar ik al die andere draden van zo'n aftermarket setje zou moeten aansluiten. Daar zit me toch een bos draden aan.


03 feb 2017 17:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
Ik geloof dat dit op rennlist de "go to" oplossing is

http://www.bergvillfx.com/index.php/pro ... entry.html


03 feb 2017 17:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
Ik moest van de verzekering een uitgebreid alarm laten inbouwen,dus automatisch een andere afstandsbediening.
_________________________________________
Nie janken.


03 feb 2017 18:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
met een draadschema van de 993 erbij is het appeltje-eitje.
op het Belgische forum staat een voorbeeld van inbouw met universele handset in een 911 G-serie
er zitten een heleboel draden (de interieurverlichting, het alarm, ...) en schema's bij die je niet nodig hebt eens je weet of je bestaande 993 CV unit de deurpompen aanstuurt via de plus of aarding

http://www.porscheforum.be/forum/4-911/ ... rie#237357


03 feb 2017 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
DLotus schreef:
Ik geloof dat dit op rennlist de "go to" oplossing is

http://www.bergvillfx.com/index.php/pro ... entry.html


Heb deze ook naar volle tevredenheid in de 964 turbo, was simpel aan te sluiten op de computer onder de bestuurders-stoel op de bestaande bedrading met bijgeleverde spullenboel.
suc6!


03 feb 2017 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
@paulb:

Hoe simpel was simpel?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


03 feb 2017 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
Uh meest lastige was om een beetje bij de bestaande cv-computer onder de stoel te komen, toen iets van 4 draden met bijgeleverde krimp koppel dingetjes op de bestaande draden geklemd, keurig schema erbij met welke kleur wat is.
Optioneel waren er nog 2 draden ofzo die zorgen dat de knipperlichten netjes knipperen bij openen/sluiten, die heb ik ook aangesloten maar is niet perse nodig. Kortom ik was in een kleine 2 uur klaar meen ik, vooral veel gepiel onder de stoel (helemaal naar voren geschoven) en dan kon ik er net bij allemaal. Daar past net de kleine regeleenheid bij, knopje op dat kastje indrukken om even de handzenders te herkennen en klaar was Paul :cheers:
Simpel aan te sluiten dus wat mij betreft, degelijke handzenders, duidelijk schema en alles erbij kortom een aanrader.


03 feb 2017 23:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
Top! Thnx voor de uitleg :ba:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


04 feb 2017 0:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
Ik denk dat ik met bovenstaande reacties wel een keuze kan maken. Bedankt allemaal voor de tips. Toch wel ernstig handig dit forum.... :mrgreen:


04 feb 2017 10:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
Citaat:
iets van 4 draden met bijgeleverde krimp koppel dingetjes op de bestaande draden geklemd, keurig schema erbij met welke kleur wat is.


Persoonlijk zou ik die krimpkoppel-dingetjes niet gebruiken :!:

Stukje draad blank maken met een mesje - de te koppelen draad er op vast solderen en daarna met de juiste isolatie-tape isoleren.

Van die krimpkoppel-dingetjes kan je op den duur weleens hoofdpijn krijgen :idea:


04 feb 2017 10:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
Daar ben ik het meer dan mee eens! Die scotch blokjes zijn leuk als tijdelijke oplossing, maar gebruik ze nooit voor permanente montage.

Knip nog liever het draad door en maak deze met soldeer en krimpkous weer netjes. Of met een goede krimpsok met lijmende krimphuls.

Stukje draad kaal en goede tape is ook top


04 feb 2017 11:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
Vorige week bij www.bergvillfx.com een afstandbediening besteld voor de 993 en vanmorgen binnen gekregen. Zeer eenvoudige installatie dankzij duidelijke handleiding. Doordat ik de stoel toch maar even uit de auto heb gehaald was het iets langer werk als een kwartier, maar het aansluiten op zich is kinderwerk. En het werkt zoals het behoort. Prima spul. Is aan te bevelen.


17 feb 2017 13:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
Toch nog even een kleine opmerking en gelijk een vraag.
De unit van de AB is onder de passagiersstoel gemonteerd. De AB werkt alleen maar als hij vlakbij de auto wordt gehouden. Batterijen van de AB inmiddels ook maar direct vernieuwd. Je weet maar nooit hoelang het spul al op voorraad ligt. Geen verbetering. Er zit een soort antenne aan de unit van pakweg 15 centimeter. Die zit natuurlijk ook onder de stoel. De leverancier Bergvillfx zegt dat de beperkte werking komt omdat de unit onder de stoel ligt. Maar dat geeft hij nota bene in de handleiding aan....
Zou het verlengen van die antenne soulaas bieden? Maar waarmee zou ik die antenne kunnen verlengen. Wie heeft een soortgelijke ervaring en een oplossing?


31 mei 2017 13:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Afstandbediening cv 993
neen, de lengte van de antenne is bepaald ifv de frequentie van het signaal.


31 mei 2017 14:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.