Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 4:32



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Accu dood, 996 kofferklep wil niet open 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Accu dood, 996 kofferklep wil niet open
Hahe85 schreef:
Accu leek me vrij nieuw en was verder niet beschadigd.

Helaas zegt de uiterlijke staat van een accu niets over het stroomsterkte (amperage) die hij nog kan leveren.


Hahe85 schreef:
Toen ik deze op de accu aansloot gingen alle level indicatie lampjes branden alsof de accu gewoon vol zat.

Klopt, je accu is in dat geval "gewoon" een doorgeefluik voor de spanning. Zelfs na uren/dagen aan de lader is het mogelijk dat je de auto niet gestart krijgt.

Ik zal een een voorbeeld uit de praktijk geven:
Ik had destijds een 350Z. Rij van werk naar huis (65km). Parkeer de auto. Volgende morgen niet te starten. Donorauto er bij met startkabels de accu doorverbonden en gelijk starten. Veel km's gaan rijden en auto geparkeerd. Volgende dag: niet starten. Nieuwe accu er ingezet en vanaf dat moment weer goed starten.

Suc6
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


08 feb 2017 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 coupe mk2
Bericht Re: Accu dood, 996 kofferklep wil niet open
EUREKA!!! Vanavond na 8 uur aan de lader gehangen te hebben de accu weer teruggeplaatst. Meteen een loeiend alarm maar alles deed het weer :ba: :cheers: Starten ging goed en ook de motortjes van de koffer en motorklep bediening functioneerden naar behoren. Komend weekend bij daglicht ga ik de wielkast bekleding weer terug monteren en dan lekker :drive: :ba:
Ik wil komend weekend nog wel de accu laten checken bij de lokale garage. Als deze niet helemaal OK meer is dan koop ik meteen een andere.
Bedankt allemaal voor jullie hulp en tips!
En wat betreft dat stukje voldoening van zelf doen klopt zeer zeker. Met een eigen huis heb ik inmiddels al aardig wat geklust/verbouwt maar had nog nooit aan een auto 'gesleuteld', dus heb mezelf inmiddels een lekker biertje ingeschonken als beloning :D

O ja, nog wel een vraagje out of interest; op de accu zitten 2 kleine aparte units die, naar het lijkt, erin geklikt kunnen worden. Aan de ene zit ook een slangetje verbonden die weer verder de auto in gaat. Hebben jullie enig idee wat dit voor units zijn? Ik heb wel vaker een accu gezien maar dit zat er nooit op.


08 feb 2017 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht Re: Accu dood, 996 kofferklep wil niet open
Slangetje is de ontluchting van de accu.
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


09 feb 2017 10:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Accu dood, 996 kofferklep wil niet open
Afbeelding

Citaat:
When a battery is charged and discharged, water contained in the electrolyte is decomposed, generating hydrogen and oxygen gases. These gases are vented out of the battery through the exhaust vent tube to prevent potentially damaging high pressure gas accumulation. Every exhaust tube comes with a small slit at each end. The reason for this slit is to release the gas, in the event that the bottom of the tube gets clogged by road debris. For this reason, it is most important to make sure the slit at the top near the battery is functioning properly.


09 feb 2017 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: Accu dood, 996 kofferklep wil niet open
Die units waar je het over hebt, zijn dat losse zekeringhouders? Heb je daar een foto van?


09 feb 2017 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 coupe mk2
Bericht Re: Accu dood, 996 kofferklep wil niet open
Het lijkt inderdaad op de foto hierboven met exact zo een slangetje. Weer wat geleerd, thanks. Bij mij lijkt het echter meer op een aparte unit maar is het schijnbaar niet.


15 feb 2017 10:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.