Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:19



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Muziek streamen van je smartphone naar je PCM 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4
Gelderland
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
996Tom schreef:
JOJO schreef:
barrie schreef:
Linkje?
Dank!


Ik dacht dat het deze was. Met accuspanning weergave aan het begin.

https://nl.aliexpress.com/item/C26S-Min ... 51579.html


Heb deze besteld en ontvangen. Kwaliteit Uitermate Teleurstellend :oops: Heb een 996 MY01 met de antenne in de voorruit en PCM1. Geen idee of het daaraan ligt.. :scratch:


Jammer,dat je het zo ervaart. Wat ik wel vaker merk dat muziek van radiostations aan alle kanten zijn opgepoetst en om ze mooier te laten klinken op die kleine boxjes. Als ik het het zelfde nummer op mijn grote boxen 120x26x30 vanaf de cd of LP afspeel dan hoor je duideljk het veschil. Met mp3’s die van een cd zijn gehaald, zal het wel niet anders zijn.


01 nov 2017 15:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
wat ik vooral hoor is de ruis van het FM signaal bij het streamen.
Heb de spraak bij het bellen nog niet getest. Alternatief is natuurlijk de BT module laten inbouwen in de PCM voor ruwweg € 300. Mooie is wel dat dat helemaal onzichtbaar gebeurt.. :thumleft: Lees hier hele geode ervaringen over.
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


01 nov 2017 20:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 997.1 S
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
@ 996Tom: Welke Bluetooth module bedoel je precies voor 300,-?


02 nov 2017 10:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4
Gelderland
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
996Tom schreef:
wat ik vooral hoor is de ruis van het FM signaal bij het streamen.
Heb de spraak bij het bellen nog niet getest. Alternatief is natuurlijk de BT module laten inbouwen in de PCM voor ruwweg € 300. Mooie is wel dat dat helemaal onzichtbaar gebeurt.. :thumleft: Lees hier hele geode ervaringen over.


Ruis bij onvangst kan liggen aan de gevoeligheid van je radio. Probeer eens een vrij plekje rond de 90mhz. Als de stick omringd is door ijzer dan neemt het signaal ook erg af. Verder zou ik hem eens in een andere auto uitproberen. Succes


02 nov 2017 13:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
COMET schreef:
@ 996Tom: Welke Bluetooth module bedoel je precies voor 300,-?

deze bedoel ik: https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=45973&p=1194985&hilit=streamen#p1194985
hier via MP: https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/elektronica-en-kabels/m1216935603-porsche-pcm-i-upgrade-bluetooth-gsm-en-streaming.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=22

Hartelijk dank voor de tip om het met de PCM1 eens op een andere frequentie te proberen :thumleft:
Zal dit weekend ook eens testen in de daily van m'n vrouw :popcorn:

Edit: inmiddels geprobeerd in haar daily, doet het best heel goed, dank voor de tip. Heb hem ingesteld op frequentie 89,9. Kwaliteit streamen heel goed, kwaliteit bij bellen redelijk goed. Misschien ook wel door de afwezigheid van metaal rondom de sigarettenaansteker. Wist niet dat het kon mijn vrouw heel blij maken voor maar 10 eurootjes :mrgreen:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


02 nov 2017 21:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
997S
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Ik ben ook op zoek naar een manier om muziek naar mijn PCM te streamen. Ben tot nu toe het meest enthousiast over TranzIT Blu HF. Nu vroeg ik mij af, heb ik deze adapter nodig? Kent iemand ook een partij die hem voor je kan inbouwen. Heb nog nooit zoiets gedaan en vind het eigenlijk wel een klein beetje eng. Heb op rennlist wel de installatie stappen gezien maar volgens mij dekt dit ook niet alles.

Emiel


07 maart 2018 15:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Emielio schreef:
Ik ben ook op zoek naar een manier om muziek naar mijn PCM te streamen. Ben tot nu toe het meest enthousiast over TranzIT Blu HF. Nu vroeg ik mij af, heb ik deze adapter nodig? Kent iemand ook een partij die hem voor je kan inbouwen. Heb nog nooit zoiets gedaan en vind het eigenlijk wel een klein beetje eng. Heb op rennlist wel de installatie stappen gezien maar volgens mij dekt dit ook niet alles.

Emiel

https://www.winparts.nl/interieur-bekle ... 30276.html

Deze heb je nodig. Inbouwen kun je prima zelf doen, is goed te doen. Gewoon bij iedere stap goed YouTube bekijken :)

Overigens bevalt hij mij echt uitstekend! Bijkomend voordeel is dat je flitsmeister op je telefoon zo kan instellen dat ie automatisch start op het moment dat er verbinding is met de iSimple :mrgreen:


09 apr 2018 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Heb op dit moment de Roidmi 3S in de auto zitten en die werkt echt super goed. je kunt de frequentie zelf instellen om zo min mogelijk last te hebben van andere radio zenders.

Qua geluid kan het niet matchen met een Dension maar daar zijn de kosten ook naar.

In mijn vorige auto heb had ik een Dension maar tot op heden mis ik die nog niet.


10 apr 2018 13:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Heb sinds kort ook de Roidmi 3s
Zeer tevreden over. Gebruiksvriendelijk. Makkelijk in te stellen. Goeie bouwkwaliteit.

Kan eigenlijk niet klagen over de geluidskwaliteit. Die is voor de auto meer dan ruim voldoende vind ik. Met de boxer motor op de achtergrond maakt het niet uit of muziek perfect doorkomt. In ieder geval geen last van interferenties.

Om te bellen gebruik ik het niet dus daar kan ik (nog) niks over vertellen. Ik neem meestal de telefoon niet op als ik aan het rijden ben :mrgreen:


13 apr 2018 10:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.