Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:58



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Muziek streamen van je smartphone naar je PCM 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche 997.1 S
Bericht Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Afgelopen week heb ik een bluetooth ontvanger gekocht die via je FM radio muziek kan afspelen.
De unit kan verbinding maken met je smartphone via bluetooth op een specifieke (in te stellen met app) radiofrequentie.
Voordat ik de unit aan heb geschaft twijfelde ik enigszins omdat de geluidskwaliteit niet optimaal is bij dit soort apparaten.
Na wat onderzoek op rennlist waren de meeste reacties positief waardoor ik zelf de unit heb aangeschaft.

Het monteren ging vrij eenvoudig, ik heb er voor gekozen om de bedrading te solderen waardoor de montage tijd wat langer is.
Met behulp van de app de radiofrequentie ingevuld en voilà 8) . De geluidskwaliteit valt me absoluut niet tegen (net geen CD kwaliteit in 997 met Bose).

Als er geïnteresseerden zijn kan ik een beschrijving posten over hoe de unit gemonteerd moet worden wanneer onderstaande links niet voldoende info geven. (reageer maar even hieronder :) )

Wat mij betreft een aanrader voor deze prijs:

http://isimple.com/catalog/install-products/isfm2351

https://www.amazon.com/iSimple-Hands-Free-Calling-Streaming-Smartphones/dp/B00FRU5UNA

Montageinstructies in het engels:(Let op dat je een Fakra naar Motorola antenneadapter moet kopen voor 997)

http://rennlist.com/forums/997-turbo-forum/808080-tranzit-blu-hf-install-in-a-997-1tt-pcm-2-1-a.html

Dit alles werkt met elke auto die FM radio heeft dus ook al die mooie classic's :cheers:


Laatst bijgewerkt door COMET op 14 maart 2017 20:02, in totaal 4 keer bewerkt.



14 maart 2017 18:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
COMET schreef:
Het monteren ging vrij eenvoudig (...) De geluidskwaliteit valt me absoluut niet tegen (net geen CD kwaliteit in 997 met Bose).

Goed om te lezen aangezien ik er over aan het denken ben om dit voor de Jaguar aan te schaffen!

Heb je het via Amazon.com besteld? Zo ja, is dat goed & snel gegaan en wat heb je nog af moeten rekenen bij aflevering (invoerrechten, btw, etc.)?
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 maart 2017 19:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 997.1 S
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Ik heb hem via amazon. Werd na 10 dagen netjes afgeleverd zonder dat ik iets heb hoeven betalen :ba: .


14 maart 2017 19:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Thnx :thumleft:

Ik heb naar aanleiding van jouw bericht even verder gekeken en denk dat ik dit (= iSimple IS7705) ga bestellen. Streaming rechtstreeks via lightning cable ipv Bluetooth en iPhone wordt ook opgeladen :D
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 maart 2017 20:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Volgens mij doet deze https://www.aliexpress.com/item/100-Xia ... 9fd6cf5f72 het zelfde.

Kun je gewoon in je 12V plug stoppen, installeer de app en stel een frequentie in, even de juiste frequentie op je radio zoeken en muziek luisteren. Ik heb iets vergelijkbaars gehad in de CRX en het geluid was netjes/goed.

Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
_________________________________________
Mvg,

René


14 maart 2017 21:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
MY00 schreef:
Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Ja. Bij deze oplossingen wordt de ontvanger bekabeld tussen audiosysteem en antennekabel aangesloten en gaat de streaming dus niet draadloos via de antenne van de auto. Een oplossing zoals via jouw hyperlink met acceptabele geluidskwaliteit heb ik nog niet gevonden. Als test heb ik op dit moment een Belkin TuneCast, maar de geluidskwaliteit vind ik onvoldoende.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 maart 2017 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
De Tranzit Blu HF ook via Amazon gekocht, binnen 8 dagen binnen. Gisteren binnen een uurtje geinstalleerd. Zowel het geluid met bellen en streamen vind ik goed(speel normaal MP3 cd's af). Voor 100 euro een mooie aanvulling voor pcm 2.1 met bose. En geen een duosim meer.

Comet, was een goeie tip! Thanx.


02 apr 2017 7:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 997.1 S
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
No problem! :thumleft:


02 apr 2017 13:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
De Fakra naar Motorola antenneadapter zal ook nodig zijn bij de PCM 2.1 van een 987 neem ik aan? Zijn er nog andere aanbieders die dit ook aanbieden eventueel inclusief de adapter?

En hoe/waar hebben jullie de microfoon/knop weggewerkt? Ik ben aan het overwegen om dit apparaatje ook in de Cayman te bouwen.


11 aug 2017 14:55
Profiel
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
zou de bestaande Porsche microfoon op één of andere manier te hergebruiken zijn met dit ding?
om het iets meer OEM look te geven?


18 aug 2017 6:50
PorscheForum Rookie
Porsche 997.1 S
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
@ Jesper, Ik zou de PCM gewoon uitbouwen en even bekijken of je de Fakra adapter nodig hebt zo ja rijd je even langs de automaterialen handel zo nee plug je hem zo in (is niet zo een duur onderdeel). De microfoon heb ik niet gemonteerd omdat ik nooit bel in de auto, maar ik heb wel eens een DIY gezien waarbij ze de mic van de tranzit blu HF monteren bij de binnenverlichting ter hoogte van de achteruitkijkspiegel(dit is originele plaatsing bij enkele modellen). De bekabeling is hier bij mijn weten lang genoeg voor vanuit de doos.


18 aug 2017 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Jesper schreef:
En hoe/waar hebben jullie de microfoon weggewerkt? Ik ben aan het overwegen om dit apparaatje ook in de Cayman te bouwen.


Bij de 987/997 zitten bovenin de stuurkolom 2 plaatsen voor microfoons. Een voor de telefoon en een meetmicrofoon voor het Bose audiosysteem. Als je bv geen telefoon hebt dan zit er niets achter het rechter roostertje en kan je er een microfoon van een carkit inbouwen, als die er wel zit kan je hem losklikken. Waarschijnlijk moet je het microfoontje uit de behuizing halen om het te laten passen. De microfoon zelf is normaal zo groot als een knoopcel batterij. Je kan hem in de originele plek plaatsen door een stukje verwarmingsbuis isolatie om maat te knippen en daar de microfoon in een gaatje in het schuim te drukken. De microfoon is door het schuim akoestisch ontkoppeld van de auto. Het draadje kan je via de draad geleiding van de originele microfoon naar de middenconsole leiden. Het demonteren van de boven en onderkap van de stuurkolom gaat met een lange torx schroevendraaier door de 2 kleine schroefjes van onder los te draaien. Een lange imbus sleutel (2,5mm ofzo) werkt ook. Ik heb de PCM er uit gehaald en op beide plekken een eigen microfoon voor de telefoon en geluidsprocessor gezet.

Succes!


18 aug 2017 11:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Thx voor de uitleg!
Komende 3 weken naar Amerika, eens kijken of ik daar lokaal een iSimple kan scoren. Scheelt zo te zien behoorlijk in prijs!


24 aug 2017 14:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
ik zie iets vergelijkbaars wel zitten voor mijn 996 (MY01) met PCM1 (origineel). Op de auto zit geen externe antenne, ik vermoed dat deze in de voorruit zit verwerkt. Kan iemand mij vertellen wat ik precies nodig heb? Alvast hartelijk dank, wordt erg gewaardeerd :thumleft:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


08 sep 2017 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 carrera cabrio 3.4
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
kijk eens op www.rentier.nl, heb ik ook in mijn 996 in laten bouwen en werkt perfect!


08 sep 2017 22:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Tip: als je .com vevangt door .de in de browserlink vind je bij de meeste artikelen hetzelfde artikel op amazon.de (geldt ook voor .co.uk)
EEG shipping is over het algemeen sneller. :thumleft:
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


09 sep 2017 8:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4
Gelderland
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Zo als eerder geschreven kan de oplossing eenvoudig zijn.
Via Ali-expres deze stekker gekocht.
Het geluid via de FM-zender is behoorlijk goed en voor mij voldoende.

Opties : Streamen via Bluetooth van muziek en spraak naar je radio.
De stekker heeft een microfoon.
Via een USB-stick afspelen van mp3's . Hij ziet de files in div. Directory's .
Met de knopjes kun je naar de volgende/vorige nummer gaan.
De zend frequentie is in te stellen.
Hij is ook nog als lader te gebruiken.

Kortom veel plezier voor nog geen 9 euro.
71705


09 sep 2017 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 993 '94, 997 4s '06
Flevoland
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Linkje?
Dank!


10 sep 2017 9:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... tooth+mini

Ik vind deze persoonlijk bij deze keuze de mooiste optie: https://nl.aliexpress.com/item/New-Mult ... j0Ec2F&s=p

Heeft niet de optie van Mirco SD card. Hiermee kun je alleen muziek streamen vanaf je telefoon en een handfree "gesprek" voeren.
_________________________________________
Mvg,

René


10 sep 2017 9:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4
Gelderland
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
barrie schreef:
Linkje?
Dank!


Ik dacht dat het deze was. Met accuspanning weergave aan het begin.

https://nl.aliexpress.com/item/C26S-Min ... 51579.html


10 sep 2017 12:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Octaaf schreef:
Jesper schreef:
En hoe/waar hebben jullie de microfoon weggewerkt? Ik ben aan het overwegen om dit apparaatje ook in de Cayman te bouwen.


Bij de 987/997 zitten bovenin de stuurkolom 2 plaatsen voor microfoons. Een voor de telefoon en een meetmicrofoon voor het Bose audiosysteem. Als je bv geen telefoon hebt dan zit er niets achter het rechter roostertje en kan je er een microfoon van een carkit inbouwen, als die er wel zit kan je hem losklikken. Waarschijnlijk moet je het microfoontje uit de behuizing halen om het te laten passen. De microfoon zelf is normaal zo groot als een knoopcel batterij. Je kan hem in de originele plek plaatsen door een stukje verwarmingsbuis isolatie om maat te knippen en daar de microfoon in een gaatje in het schuim te drukken. De microfoon is door het schuim akoestisch ontkoppeld van de auto. Het draadje kan je via de draad geleiding van de originele microfoon naar de middenconsole leiden. Het demonteren van de boven en onderkap van de stuurkolom gaat met een lange torx schroevendraaier door de 2 kleine schroefjes van onder los te draaien. Een lange imbus sleutel (2,5mm ofzo) werkt ook. Ik heb de PCM er uit gehaald en op beide plekken een eigen microfoon voor de telefoon en geluidsprocessor gezet.

Succes!

Vrijdag komt de isimple binnen als het goed is. Ik lees dat meerdere mensen slechte ervaringen hebben met de microfoon op de af fabriek plaats. Hoe is jou ervaring daarmee? Kunnen de mensen die je bellen je goed verstaan?


21 sep 2017 1:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Heb de microfoon nu als volgt geplaatst. Morgen komt hopelijk de antenne adapter binnen, zodat ik m eindelijk kan testen.

Afbeelding


25 sep 2017 21:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Mooi weggewerkt :thumleft: . Ik zie niets zitten (of ik kijk niet goed).
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


25 sep 2017 21:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
JOJO schreef:
barrie schreef:
Linkje?
Dank!


Ik dacht dat het deze was. Met accuspanning weergave aan het begin.

https://nl.aliexpress.com/item/C26S-Min ... 51579.html


Heb deze besteld en ontvangen. Kwaliteit Uitermate Teleurstellend :oops: Heb een 996 MY01 met de antenne in de voorruit en PCM1. Geen idee of het daaraan ligt.. :scratch:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


31 okt 2017 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 993 '94, 997 4s '06
Flevoland
Bericht Re: Muziek streamen van je smartphone naar je PCM
Heb m ook aangeschaft.Vind het voor 11 dollar een grappig ding. Doet wat het moet doen voor mij (af en toe muziekje streamen of een telefoontje plegen).
Tip: op rennlist kwam ik dit veelbelovende alternatief voor een dension/mobridge tegen ....
https://rennlist.com/forums/997-forum/1030470-lapower-bluetooth-2.html#post14569932


31 okt 2017 23:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.