Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 22:13



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Verwijderen bumper + vervangen airco condensor 987 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Verwijderen bumper + vervangen airco condensor 987
Beste leden,

Ik moet de airco radiatoren vervangen van mijn Cayman S 987 uit 2008. Heeft iemand dit al gedaan? Zover ik weet moeten ook de koplampen eruit maar wat ik vind op internet is erg beperkt.

Dit kon ik wel vinden [url=https://www.pff.de/porsche/index.php?thread/2665388-frontschürze-demontieren-anleitung]op het ppf forum[/url]

(waarom werkt die link nou niet :scratch: ?)

Uiteraard maak ik er een "How-to" van.

Bij voorbaat dank voor de hulp! :thumleft:

Groet, Rogier


Laatst bijgewerkt door 987S op 15 apr 2017 9:47, in totaal 2 keer bewerkt.



02 apr 2017 17:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
Ik denk dat je de condensers bedoeld. Toen deze bij mij dit jaar vervangen zijn, kwam eruit dat ik ook beter gelijk beide radiateuren kon vervangen.
Voor zover ik weet hoeven de koplampen er niet uit, alleen de bumper eraf en dan kun je overal aan.

De link werkt niet [url=https://www.pff.de/porsche/index.php?thread/2665388-frontschürze-demontieren-anleitung]op het ppf forum[/url] omdat achter de [url en sluit haak moet zetten dus de is vervangen door ] en je niet de hele URL meegenomen hebt

https://www.pff.de/porsche/index.php?thread/2665388-frontsch%C3%BCrze-demontieren-anleitung/&s=661e93866194e3903d93ffb56ec045127b6ababd

Misschien helpt dit filmpje
_________________________________________
Mvg,

René


02 apr 2017 20:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
Hoi Rene,

Bedankt voor de snelle reactie! Ik zal de volgende keer de link verbeteren, thanks!

De koplampen moeten er bij een 986 inderdaad niet uit. Bij een 987 wel (schijnt).

Ben benieuwd naar andere tips nog. Nogmaals dank!

Groeten,
Rogier


02 apr 2017 21:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
hier vind je de zes paginas uit de WSM om de 987 bumper te verwijderen (inloggen of registreren bij dropbox is niet nodig)

https://www.dropbox.com/s/1ccp506baxgol ... r.pdf?dl=0


03 apr 2017 7:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
Super, daar heb ik wat aan! Lampen hoeven er dan toch niet uit. Scheelt weer. Vanavond eens aan de slag gaan. Bedankt!
Groeten, Rogier


03 apr 2017 8:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
Ik rij zelf ook in een 987 en daarbij zijn de lampen niet verwijderd. De lampen pak je er trouwens in 2 minuten uit en zover mij kan herinneren zit hier niet iets onder mbt de koeling.
_________________________________________
Mvg,

René


03 apr 2017 9:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
Heb mijn bumper er momenteel nog afliggen ivm schoonmaken. Er zitten 2 schroefjes achter de zijpinkers en 2 klemmetjes tussen het scherm en de bumper onder de afdekking bij het slot van de klep. De rest wijst voor zich. Gewoon alles aan de onderkant en in je wielkasten losdraaien. Suc6
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


03 apr 2017 9:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
Bumper is eraf. Was erg eenvoudig. Enige puntje van aandacht zijn de twee metalen schuifklemmen in de buurt van de koplampen. Ik maak van het verwijderen + aanbrengen gaas + vervangen airco radiatoren nog een "How-to".

Eerst wachten op de onderdelen (versturen binnen 24 uur...jaja...duurt nu bijna een week). Ik heb de originele radiatoren van Behr besteld (€178 per stuk) maar ook een set van een minder bekend merk (€55!). Ik kan gratis terug sturen dus ik vergelijk ze eerst. Mocht Behr nu echt duidelijk beter zijn dan plaats ik die. Grootse risico in de toekomst: airco werkt niet meer. Bij de (koelvloeistof)radiatoren zou ik dat risico niet aangaan.

Wordt vervolgd...


12 apr 2017 21:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
Ik neem nog steeds aan dat je de condensors bedoeld.
Hoe zien je radiateurs eruit?
_________________________________________
Mvg,

René


12 apr 2017 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
Hoi, een radiator wisselt toch warmte uit? "Radieert"? Als het een condensor heet...top, bij dezen.
Zojuist de Behr en Noname binnen gekregen, zie foto (ik zal vanavond even de foto direct zichtbaar maken):
http://a67.tinypic.com/6zc39u.jpg
Zeer positief verrast van de Noname (zwart). Redelijk teleurgesteld in Behr: http://a63.tinypic.com/6p9oqc.jpg

Wordt vervolgd


13 apr 2017 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 S, PDK, Sportchrono 2010
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
987S schreef:
Bumper is eraf. Was erg eenvoudig. Enige puntje van aandacht zijn de twee metalen schuifklemmen in de buurt van de koplampen. Ik maak van het verwijderen + aanbrengen gaas + vervangen airco radiatoren nog een "How-to".

Eerst wachten op de onderdelen (versturen binnen 24 uur...jaja...duurt nu bijna een week). Ik heb de originele radiatoren van Behr besteld (€178 per stuk) maar ook een set van een minder bekend merk (€55!). Ik kan gratis terug sturen dus ik vergelijk ze eerst. Mocht Behr nu echt duidelijk beter zijn dan plaats ik die. Grootse risico in de toekomst: airco werkt niet meer. Bij de (koelvloeistof)radiatoren zou ik dat risico niet aangaan.

Wordt vervolgd...


Dat wordt smullen, is namelijk 1 van de punten die op mijn lijstje staan om deze zomer uit te voeren.
Condensors/radiatoren van voren zijn redelijk beschadigd (lamellen omgebogen) en er ligt veel troep onder de condensor (bladeren)
Dus ben benieuwd naar jouw bevindingen :thumleft:
_________________________________________
Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er inzit!


14 apr 2017 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 S, PDK, Sportchrono 2010
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
dpRide schreef:
hier vind je de zes paginas uit de WSM om de 987 bumper te verwijderen (inloggen of registreren bij dropbox is niet nodig)

https://www.dropbox.com/s/1ccp506baxgol ... r.pdf?dl=0


Jammer dat de link niet meer beschikbaar is, zou het ook wel willen weten :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er inzit!


14 apr 2017 10:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
Hoi Overlord, geef me een weekje, dan heb ik een perfecte "How-to" klaar. :salut:


14 apr 2017 17:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
De instructie is al gemaakt en staat hier
Ik kan de file zelf niet uploaden dus heb ik een externe file hoster gebruikt, Ik hoop dat het blijft werken.
De Porsche beschrijving staat hier


14 apr 2017 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco radiator 987
Duidelijk. Mooi stukje werk. Dank je.

Ik heb een keer beide claxons vervangen. Daarvoor moet ook de bumper er af. Had er toen niet op gerekend dat je even 4 liter ruitenwisservloeistof op moet vangen want wat je ook doet (terwijl je met de bumper in je handen staat), het loopt er uit. Opvangen dus zoals je ook beschrijft.


15 apr 2017 8:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco condensor 987
:thumleft: beschreven, hier zullen veel mensen gebruik van gaan maken :thumleft:

Maar zoals je weet willen we hier graag foto's zien. Ik teminste van het eindresultaat van het gaas in de bumper. :mrgreen:
_________________________________________
Mvg,

René


15 apr 2017 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco condensor 987
Pictures or it didn't happen...hier is de "na" foto (bumper nog niet gewassen):
Afbeelding

Back in black!
Afbeelding


15 apr 2017 13:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco condensor 987
Erg mooi omschrijving.

Is er ook ergens een overzicht waar we de Porsche beschrijvingen kunnen aantreffen?


15 apr 2017 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beek en Donk
Bericht Re: Verwijderen bumper + vervangen airco condensor 987
vaudi schreef:
Is er ook ergens een overzicht waar we de Porsche beschrijvingen kunnen aantreffen?


Ik heb deze ook maar gekregen, het is de enige die ik heb. Op het forum zijn er vast wel links te vinden naar manuals.


15 apr 2017 16:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.