Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:47



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Zoals de vraag al doet vermoeden:

Wat is de beste (voorkeur gratis) software om de Posche uit te lezen ?

Ik heb al:

* Windows 10 laptop
* Piwis OBD (usb kabel)
* Universele (ELM) OBD kabel (ook USB)

Heb al diverse programma's uit geprobeerd maar de beperkingen zijn dan:

* Leest niets of bijna niets uit
* Is in de gratis versie beperkt in de mogelijkheden


Heb ook App via android phone (via bluetooth OBD stekker) en die werkt wel maar mogelijkheden zijn beperkt.


01 mei 2017 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Ik gebruik een (iOS) app OBD Car Doctor
met V gate WiFi.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 mei 2017 11:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Maar de vraag was voor de laptop :!:


01 mei 2017 11:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Ja dat had ik wel gelezen :!:

Maar een laptop gebruik ik al jaren niet meer hiervoor. Meeste apps hebben ook voldoende functionaliteiten en onderweg is het makkelijker en sneller via WiFi met een telefoon of tablet te hobbyen dan met een complete laptop icl kabels. Maar prima als jij het nog op de ouderwetse manier wilt doen hoor.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 mei 2017 12:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Relevant :?:

gebruik ik al jaren niet meer .... een ander misschien wel .....

voldoende functionaliteiten .... wellicht zoek ik meer functionaliteit ?

is het makkelijker ...... dat is een mening .....

ouderwetse manier ......... windows 10 i.c.m. nieuwe laptop ouderwets ?

:roll:


01 mei 2017 18:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Succes ermee :thumleft:

fijn dat je zo lekker openstaat voor andere ideeen en reacties
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 mei 2017 20:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Niet altijd zo snel op je paard Mark! ;)

Topicstrater moet het nog ontdekken.

On Topic. Als het voor de Porsche is dan zou ik zeggen Durametric. Werkt zelfs redelijk met een chinese hack kabel. Helaas heb je dan niet zoveel.aan je laatste nieuwe OS want Durametric loopt nog altijd het soepelst onder een Windows XP omgeving (dus maak een VM in je Win10 omgeving).


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 01 mei 2017 21:01, in totaal 1 keer bewerkt.



01 mei 2017 20:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Ik hou m'n hart vast voor de reactie Kheldar ... :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 mei 2017 20:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
De meeste deftige OBD universele uitlezers komen trouwens meer en meer met een obd bluetooth dongle. Geen gedoe meer met usb. Met hun eigen app software is de pc ook al overbodig.

Misschien dat de topicstarter kan aangeven waarom hij precies een laptop nodig heeft? Misschien dat een app en een BT/wifi dongle hetzelfde kan....


01 mei 2017 21:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Ik heb nu Scanmaster ELM 2.1 (zeer veel mogelijkheden) en Durametric 3 aan de praat op de laptop (beide met eigen usb kabel). Tevens heb ik de ELM bluetooth unit via de (android) smartphone. Ik zie toch dat je met de laptop/software veel meer uitlees-mogelijkheden hebt dan met een app op je telefoon. Voorlopig dus tevreden, maar sta zeker open voor suggesties en wat minder voor persoonlijke voorkeuren :lol:


01 mei 2017 21:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Ben ik met je eens. Maar durametric is ook niet heilig. Hun nieuwere versies kon ik bv geen waarden uit de automaatbak uitlezen.

Waarom gebruik jij versie 3? Is dat omdat je een chinese kabel hebt? Of omdat de ELMdaarmee overweg kan?

Maar de topicstarter vraagt naar gratis universele software. Denk dat je daarmee niet veel verder mee komt dan de app dongle combinatie. Zeker wat betreft de porsche data.

Ik denk nog altijd dat als je die specifieke uitleesmogelijkheden voor Porsche nodig hebt het dan loont om durameteic (tweedehands) aan te schaffen. Als je het daarna niet meer nodig hebt verkoop je dekabel weer zonder (significant) verlies.


01 mei 2017 21:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Ik gebruik versie 3 omdat deze werkt, inderdaad met klone-kabel. Versie 6 krijg ik (nog) niet werkend


01 mei 2017 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Versie 6 werkt ook niet feilloos zelfs met een originele kabel. In XP doe hij het wel goed.


01 mei 2017 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
redriver schreef:
Kheldar schreef:
Waarom gebruik jij versie 3? Is dat omdat je een chinese kabel hebt? Of omdat de ELM daarmee overweg kan?


Ik gebruik versie 3 omdat deze werkt, inderdaad met klone-kabel. Versie 6 krijg ik (nog) niet werkend.


Interessante discussie. Ook maar even een oude XP laptop van zolder gehaald en daar Durametric 3.0.15 op geinstalleerd. Als ik mijn chinese ELM327 USB OBD connector aansluit dan komt er bij het opstarten van Durametric een scherm met de melding dat ik een Durametric kabel moet aansluiten. Hebben jullie een link van een USB OBD neppert die wel werkt met versie 3?


02 mei 2017 1:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Met de toevoeging dat alleen de motor en versnellingsbak (gedeeltelijk) zijn uit te lezen. De ECU is niet uit te lezen.


02 mei 2017 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
redriver schreef:

https://www.aliexpress.com/item/High-qu ... sstype=600

Met de toevoeging dat alleen de motor en versnellingsbak (gedeeltelijk) zijn uit te lezen. De ECU is niet uit te lezen.


Kan men hiermee ook de service indicator resetten ?


04 mei 2017 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Er staat "Reset dienst herinneringen". Dat is de vertaling van "Reset service reminders". Je zou denken van wel. Ik wil ook mijn deurmodule programmeren. Dat zal er niet mee lukken denk ik.


04 mei 2017 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Ik heb zo een kabeltje besteld in China hopelijk werkt het.
Het is enkel om de service indicator te resetten, ik sta hier met een tweetal waar ik weinig kilometers mee doe +/_ 1000 per jaar en de melding "service now" komt er op na 2 jaar (2 jaar is de maximum instelling).


05 mei 2017 19:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
En na twee jaar geen olie wisselen? Klinkt bijna als vloeken in de kerk hier op het forum :duiveltje:

Ok die service reminders zijn er niet voor niks. Afwijken kan natuurlijk altijd wel eens -tijd/afstand- welke het eerste komt. Of was plan om pas na (1000km/jr service interval 20.000km) 20jr een kleine beurt?


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 06 mei 2017 8:59, in totaal 1 keer bewerkt.



05 mei 2017 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Rony997S schreef:
Ik heb zo een kabeltje besteld in China hopelijk werkt het.
Het is enkel om de service indicator te resetten, ik sta hier met een tweetal waar ik weinig kilometers mee doe +/_ 1000 per jaar en de melding "service now" komt er op na 2 jaar (2 jaar is de maximum instelling).


Ik ben benieuwd naar je ervaringen met die kabel en of het lukt om service reminders te resetten. Er zit software bij. Ik ben benieuwd wat voor mogelijkheden die nog meer heeft.


06 mei 2017 1:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Kheldar schreef:
En na twee jaar geen olie wisselen? Klinkt bijna als vloeken in de kerk hier op het forum :duiveltje:

Ok die service reminders zijn er niet voor niks. Afwijken kan natuurlijk altijd wel eens -tijd/afstand- welke het eerste komt. Of was plan om pas na (1000km/jr service interval 20.000km) 20jr een kleine beurt?


Juist maar ik heb met de 997S 600 km. op 2 jaar ,denk persoonlijk nog een jaartje te wachten met oliewissel.


06 mei 2017 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
redriver schreef:

https://www.aliexpress.com/item/High-qu ... sstype=600

Met de toevoeging dat alleen de motor en versnellingsbak (gedeeltelijk) zijn uit te lezen. De ECU is niet uit te lezen.


Kabel na bijna 4 maanden wachten ontvangen,de kabel was eerst terug naar afzender gestuurd nadat er iets fout was gegaan na de verzending ,aliexpress gecontacteerd en is dan opnieuw verzonden naar mij door de verkoper.
De kabel wordt echter niet herkend door durametric 6 software (windows 10) ,na het selecteren van het model krijg ik steeds de melding dat de kabel niet aangesloten is en ik deze onderaan moet controleren,als ik de kabel aansluit aan de auto begint er wel een rode led op de stekker te branden ,dus licht geeft de kabel :-)
Ga het nog eens proberen met een oudere laptop waar ik nog windows XP op heb.


04 sep 2017 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Er staat ook niet dat hij met Durametric zou werken. Ik zou de bijgeleverde software eens proberen. Als je daar zoals ze zeggen de service indicator mee kan resetten dan is dat al heel wat.

Ik krijg de Durametric enthousiast kabel niet eens werkend met Durametric 5 op een oude XP laptop (zelfde melding als jij beschrijft). Wel Durametric 6 op een Windows 7 machine. Dat zal wel aan de firmware van de kabel liggen.


04 sep 2017 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
Die firmware wordt normaal gezien telkens ge-update als je een durametric versie installeert die deze nodig heeft.


04 sep 2017 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo
Bericht Re: Wat is de beste (gratis) OBD software voor laptop ?
De namaak kabels werken zowiezo niet met Durametric 6, ik heb zelfs vernomen dat die ze permanent onbruikbaar maakt.

Ik heb er in iedergeval ook een gekocht, nog geen zin/tijd gemaakt om hem te testen. Het is mij in iedergeval niet gelukt om de oude software online te vinden dus wellicht is de software op het kleine cd-tje wel de enige die je kan gebruiken.


05 sep 2017 1:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.