Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 10:56



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Hoe sluiten jullie de druppellader aan ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Ben benieuwd wat jullie oplossingen zijn wat betreft een druppellader aan te sluiten.
Het simpelste is in de sigarettenaansteker en dan de kabel tussen de deur.
Maar zijn er ook andere oplossingen, zoals een vaste contrastekker ergens aan de buitenkant oid ?
Ben benieuwd.


09 mei 2017 12:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Rechtstreeks op de accu en met de massaschakelaar het circuit onderbroken


09 mei 2017 12:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
En dan de klep een stukje open?
Met code radio is het niet echt handig om het circuit te onderbreken.


09 mei 2017 12:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
kabeltje met in-lijn-zekering aansluiten op de batterij en aan het andere eind de 2-polige stekker naast de batterijbak onder de kofferklep.
de kabel van de druppellader hoeft dan niet langs een rubber en de lader zelf leg je naast het voorwiel.
de kofferklep kan dicht en de auto op alarm.

Afbeelding


09 mei 2017 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 GT3 Clubsport Riviera Blau, , 993 Turbo, 996 GT3 MKI Clubsport 2001 Speedgelb, 996 GT3 MKI 2001Speedgelb, Porsche 109 Junior 1959,
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Ik gebruik de charge-o-mat al jaren op mijn auto's via de sigarettenaansteker.
Raam aan passagiers- of bestuurderszijde iets naar beneden, snoer erdoor en klaar..

Werkt probleemloos. Kijk wel even of de plug goed in de sigarettenaanstekeraansluiting zit.
Het rode lampje moet dan gaan branden..


09 mei 2017 13:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Uit ander topic gekopieerd van mezelf:
Mijn 964's laadden niet lekker via de aansteker. Maakte niet altijd contact. Bovendien moest ik dan onder de carport het raam een stukje laten open staan voor de kabel.
Met de CTEK met kabeltje/stekkertje deed ik de stekker erin, liet de CTEK zelf in het vooronder liggen en leidde het verlengsnoer in een hoek van de voorklep eruit, die ik vervolgens gewoon dichtgooide. Reed ik weg, haalde ik de CTEK uit het verlengsnoer, liet de lader voorin de auto liggen en klapte de klep weer dicht. werkte prima.


Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 mei 2017 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Wat Horn zegt. Alleen zit de CTEK lader bij mij aan de muur vast. CTEK verlengkabel (naar de accu) is lang genoeg.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 mei 2017 14:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
sportscarfreak schreef:
Ik gebruik de charge-o-mat al jaren op mijn auto's via de sigarettenaansteker.
Raam aan passagiers- of bestuurderszijde iets naar beneden, snoer erdoor en klaar..

Werkt probleemloos. Kijk wel even of de plug goed in de sigarettenaanstekeraansluiting zit.
Het rode lampje moet dan gaan branden..


+1


09 mei 2017 15:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
ruud janssen schreef:
En dan de klep een stukje open?
Met code radio is het niet echt handig om het circuit te onderbreken.


Auto staat in de garage dus idd klep niet echt vast in het slot geklikt maar losjes, unlocked zeg maar.
En de radio heb ik eerlijk gezegd nooit zo op gelet ,zit wel 1 of ander kaartje in anders werkt die niet, maar radio werkt indien gewenst,zelfst na een periode van maanden,maar eigenlijk nooit of sporadisch aan ,ik heb immers een lufti i.c.m. een cabrio .


09 mei 2017 16:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Ik sluit hem aan met de bijbehorende aansluitingen en via de kofferklep...ik heb maar verteld dat dit een hybride uitvoering van Porsche is, ze waren hun tijd ver vooruit toen ik commentaar hierop kreeg; waarvoor is de aansluiting.... :?:


70942
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


09 mei 2017 16:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Mijn ctek altijd in de sigarettenaansteker. Via het bestuurdersportier de kabel naar buiten. Vergeet je hem niet als je weg wilt. Werkt prima. Tot afgelopen weekend. De kabel liep nu via het rechter portier naar buiten in verband met wat werkjes aan de bestuurders kant. Instappen, niet opletten en de rechter achterband deed de rest. Lijkt wel een wals! Compleet aan gruzels. De Ctek dan he! Ik heb gauw weer een andere besteld.


09 mei 2017 17:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
bjft schreef:
Mijn ctek altijd in de sigarettenaansteker. Via het bestuurdersportier de kabel naar buiten.


+1 (wel ff checken of de kabel niet toevallig bij de windhaak onder in het portier zit :D
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


09 mei 2017 17:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Nou tegen maatje 255 kan geen windhaak op!!!!!!!!! Maar ik snap je :D


09 mei 2017 17:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
ik denk erover om een kabel te leggen van de voorkant van het huis naar de werkplaats waar de wagen staat.
bij de voorgevel heb ik een ledlichtbalk opgehangen die continu gevoed word een accu en die word weer opgeladen via een gelijkrichtprint uit een alarm installatie.
de print word weer gevoed via de deurbeltravo.
snappen jullie het nog :)
het is een zuivere 13.1 volt, hoop alleen niet dat dan de ene accu de andere leegtrekt, maar daar zou ook wel weer wat op te vinden zijn denk ik.


09 mei 2017 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
lijkt me dat die deurbeltrafo niet genoeg kan leveren via de rest van de keten naar de auto als die auto niet helemaal vol neergezet wordt. En dan komt het elders vandaan zoals de andere accu. en dat gaat met flinke stroomsterktes...

En bovendien: de veelgebruikte c-tek doet ook druppelladen en accu-trainen (ontladen/laden cycli) en dat doet een constante spanning er op zetten niet.


15 mei 2017 22:42
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
MarkS schreef:
Wat Horn zegt. Alleen zit de CTEK lader bij mij aan de muur vast. CTEK verlengkabel (naar de accu) is lang genoeg.


+1

Net even gekeken. Zit goed en accus is vol :cheers:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


15 mei 2017 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4
Gelderland
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Om het niet al te duur te maken, kun je ook een acculader van de Lidl kopen.
Div. Maal getest en komt er uit als gewoon goed.
Zelf heb ik beide( ctek en Lidl ) al jaren en merk bij gebruik geen verschil.
Ter controle heb ik e.e.a. nagemeten. Het enige verschil tussen beide is dat Ctek zich af en toe uitschakeld tijdens het druppelladen. Dus geen stroom gebruikt. Die van de Lidl gebruikt altijd min 8 watt.


16 mei 2017 0:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
ik had een contrasocket ingebouwd in mn rechter skirt (968). Super makkelijk.
Stekker erin en laden maar.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


16 mei 2017 8:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Ik had ook de CTEK druppelaar aangesloten. Inmiddels gebruik ik geen druppelaar meer, maar laad de accu 1 x per maand 24 uur op. Dat werkt voor mij beter. Ik heb hier nu 10 jaar ervaring mee en heb de accu 2 x moeten vervangen. Dat accu laden was een tip van de garage nadat ik een dure Bosch Silver line na 3 of 4 jaar moest vervangen.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


16 mei 2017 9:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Afbeelding

Deze op accu vast gemonteerd, en via voorklep op CTEk aangesloten.
Idem Horn dus


16 mei 2017 10:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Dat is een mooie oplossing, maar in de handleiding van mijn auto staat dat de min van de lader niet rechtstreeks op de min van de accu aangesloten MAG worden, maar dat deze op het speciale minpunt op de carrosserie aangebracht moet worden. Weet iemand waarvoor dat is?
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


16 mei 2017 11:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Hoe laad je de accu dan op als hij uit de auto is?


16 mei 2017 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Als het over een druppellader gaat zou ik me richten op de handleiding daarvan en niet de handleiding van de auto.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


16 mei 2017 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
Eigenlijk is de juiste vraag waarom je een druppellader continue aangesloten zou willen. Een sterke accu kent weinig zelfontlading en zal maanden zonder probleem vol blijven. Loopt hij wel leeg dan heb je een stroom die blijft lopen. Op zich erger aangezien de lader dan ook continue blijft bij laden. Al is de CTEC goed ( de dure versie) kan ook deze een probleem krijgen. Een alpine forumgenoot heeft z'n pack gt 310 hierdoor in de hens zien gaan.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


16 mei 2017 17:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?
starten met een 2e auto en startkabels (of startaccu) de rode + kabel op plus en de soewarte kabel op een minpunt ergens op het chassis of een speciaal punt daarvoor gemonteerd. de acculader is een ander verhaal, heb je een mogelijkheid om op de sigarettenaansteker te kunnen laden is dat prima ( vanaf 993 dacht ik) oudere moeten vanaf de accu en dan is het gewoon op de polen een vast stekker monteren (werkt uit de kunst) of de 2 klemmen op de + en - pool. als je de minpool volgt kom je vanzelf bij het chassis dus als je hem daarop wilt zetten is dat geen probleem en jouw feestje. het opstarten van een auto met eventuele piekspanningen (lege accu en niet meer starten nie :mrgreen: ) is een ander verhaal dan jouw accu op spanning te houden wanneer je de auto langere tijd niet gebruikt. hoe nieuwer de auto hoe meer gebruikers er doorwerken als het voertuig stilstaat (langzame leegloop van accu), als je een oude auto hebt met een goede accu kan deze maanden staan zonder noemenswaardig stroomverlies. comprende, gesnopen, alles klar herr commissar, nog uitleg nodig?? :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


16 mei 2017 17:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.