Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 17:42



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Windscherm 996 (cabrio) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Windscherm 996 (cabrio)
Wie van jullie heeft een windscherm in zijn cabrio zitten.

Ik ben hiervoor aan het kijken en zie bv op marktplaats 3 merken. Heeft hier iemand ervaring mee?


11 mei 2017 7:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Windscherm 996 (cabrio)
Heb er een, scheelt wel iets. Ik heb hem gewoon bij de dealer gehaald.
_________________________________________
Got coffee?


11 mei 2017 11:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Windscherm 996 (cabrio)
Windschot is een wereld van verschil imho. Zeker op snelheden >80kmh is dit een uitkomst. Anders was ik al helemaal kaal geweest.....


11 mei 2017 19:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Windscherm 996 (cabrio)
En zonder windschot wil totmbo niet mee...
Weet niet of dit nu een aanbeveling is


11 mei 2017 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Windscherm 996 (cabrio)
Zonder windscherm no way... met is een wereld van verschil in positieve zin.

Ivm mijn lengte dient de rugleuning van de stoel iets naar voren geplaatst te worden dit is minder fijn echter wint het windscherm.


11 mei 2017 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Windscherm 996 (cabrio)
Even serieus. Met windschot en ramen omhoog kan je in principe bij zonnig weer altijd open rijden. Zelfs onder nul. Heb je geen windschot zal er altijd een forse trek van achter plaatsvinden. De lange haren van totmbo waaien dan naar voren. En dat maakt t fris, of koud. Dus een opklapbaar windschot is heerlijk.


11 mei 2017 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Windscherm 996 (cabrio)
Ok, hij gaat er dus duidelijk komen.
Had het jaren terug in mijn alfa spider ook, en daar was ik er ook enthousiast over. In de boxster vond ik het wat tegen vallen.

Nu nog de vraag, welke? Maakt het veel verschil of ik een immitatie neem (variërend van 149,- tot 199,- ) of een originele? (Die prijs nog niet opgevraagd)


12 mei 2017 0:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Windscherm 996 (cabrio)
De originele kun je dubbelvouwen en dan onder de voorklep opbergen. Imitatie is vaak niet dubbel te vouwen.


12 mei 2017 8:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Windscherm 996 (cabrio)
of maar één keer... :^:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 mei 2017 10:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Windscherm 996 (cabrio)
Vandaag mijn vrouw even op pad gestuurd voor een windscherm.

Een bedrijf in Lichtenvoorde (hottuning) had twee varianten op voorraad.
een was 149,- en de andere 179,-
Verschil zit hem in zowel afwerking als pasvorm

De goedkope is qua afwerking minder netjes (hoewel ik bij de duurdere ook nog wel wat aanmerkingen heb qua afwerking, maar misschien zeur ik) en ook qua pasvorm is de goedkopere een hele stap minder. Dit zie je vooral in de aansluiting van het liggende deel op de zijwanden en achterkant. De goedkopere loopt gewoon rondweg en heeft daardoor achterin de hoek een opening.
De duurdere variant heeft een volgende vorm (golft met de zijkant mee) en sluit daardoor beter af. (lijkt me een belangrijk verschil qua werking, maar misschien zeur ik ;) )

Helaas was het wel zo dat de pennen waarmee het scherm aan de zijkant in de gaten valt niet geheel kloppen bij de duurdere (de goedkopere niet geprobeerd). Deze zijn een mm te dik en vallen daardoor niet in de gaten. Na overleg met hen heb ik de pennen pas gemaakt zodat ze erin vallen, waarna ze ook iets te lang blijken. Ze sluiten dus nog niet helemaal waardoor het scherm ietsje heen en weer kan schuiven. Ook dat is uiteraard geen issue en na het inkorten past het prima.

Overigens waren ze direct bereid het aan te passen of andere pennen te monteren voor me, maar aangezien ik zelf handig genoeg ben heb ik het zelf gedaan. Zo is het dus alsnog opgelost en de bereidheid tot vond ik voldoende ;)

Al met al een beetje (5min) werk om hem goed erin te krijgen, maar dan zit het er netjes in.
Tevens had ik (bij afhalen) al een goede korting gekregen van ze. nu een goed passend windscherm voor slechts €130,- (dit was dus de 179,- variant ;) )


26 mei 2017 17:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Windscherm 996 (cabrio)
Nou, even mijn ervaring tot nu toe. Qua rijden is het fantastisch.
Echter, twee weken na montage (waarbij ik zelf al de pennen moest aanpassen, de juiste maat zou alsnog toegezonden worden, maar zijn nooit aangekomen) zag ik dat het scherm erg naar voren hangt.
Het blijkt dat er een laspunt heeft los gelaten en daardoor is het "scharnier" lam en gaat het scherm tegen de stoelen aanhangen. :(

Contact opgenomen met de leverancier, en er wordt me direct een nieuwe toegezonden. (de oude wordt vandaag retour gehaald door tnt, dhl of dergelijk)

Zaterdag de nieuwe met de post binnen! meteen monteren..... althans, dat was het idee.
Helaas, wederom verkeerde pennen, en dat terwijl ik in het contact en in de mail had aangegeven dat ze daar even op moesten letten en de juiste maat erbij doorgegeven.
De pennen zijn nu ipv 9mm, 8,5 mm... maar het moet 8mm zijn.
Opzich niet zo'n ramp, want ik kan ze wel weer aanpassen, maar slordig is het wel!

Vervolgens kom ik er achter dat de afwerking van dit scherm enorm beroerd is! het sky/kunstleer is op sommige plekken gewoon te kort en dekt de buis en het gaas dus niet af...
Tevens is de onderste buis waar de pennen in zitten kennelijk afgekort (in de fabriek?) maar daarna niet behandeld en dus blank metaal... je kunt je indenken dat dat binnen no time roest.
Deze twee punten kan ik dus niet mee accoord gaan. Wil graag een net en goed scherm, geen half bakken, slecht afgewerkt wanproduct.

Heb nu het verzoek ingediend dat ze de beide schermen retour nemen en mijn geld terug storten.
Helaas, zo blijkt wel weer, goedkoop is duurkoop. (hoewel ik voor een oorspronkelijke prijs van 179,- best iets meer had verwacht ;) )

Afbeelding
Afbeelding


19 jun 2017 8:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Windscherm 996 (cabrio)
Ik had hem niet geaccepteerd met dit niveau van afwerking.
Ik heb hier nog een scherm liggen ,ooit gekocht voor in de 964 maar past niet .is orgineel porsche en een stuk groter dan een orgineel 964 scherm ,dus misschien past hij wel op je 996?
Je mag altijd even komen passen. :thumleft:


19 jun 2017 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Windscherm 996 (cabrio)
Ik stuur je even een pb Erwin!


19 jun 2017 13:13
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geronimo78


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.