Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Kachel(slang) probleem 964

29 mei 2017 21:36

Hoi allen. Ik zou jullie graag wat voorleggen.

Probleem: Hete lucht passagierszijde

Servo nummer 2 werkt gewoon, slang onderzijde dashboard is heel.

Kan het zijn de de klep bij de afvoer hete lucht vastzit? Met ander woorden kan dit met een werkende servo?


Ik ben blij met wat tips dan sleutel ik het achterwiel er vanaf....

Re: Kachelprobleem 964

29 mei 2017 22:48

Yep, vermoed dat dat het probleem is! En check de linker kant ook. Succes met de demontage en gangbaar maken :thumleft:

Re: Kachelprobleem 964

29 mei 2017 22:57

Hi!

Wel toch nog even een ritje gemaakt en wat blijkt de slang lekt toch aan de achterzijde waar mega hete lucht uit komt. Ga even opzoek naar een nieuwe slang... diameter waar slang omheen moet is 75mm voor degene die volgen....

Grt en fijne avond.

Re: Kachelprobleem 964

29 mei 2017 23:01

Ik had een vergelijkbare situatie waar ik aan en af de afgelopen drie jaar naar op zoek was. Eindelijk door Porsche Centrum Gelderland gediagnoseerd. Het was de koppelstuk tussen de kachel en de slang die gebarst waren. Onderdeel van ± €50. Inbouwne vraagt wel enige moeite en uren...

Deze dus
Afbeelding

Re: Kachelprobleem 964

29 mei 2017 23:07

Ja lekkere projecten!

Maar toch denk ik dat die klep vastzit omdat de slang niet warm zou moeten worden als de "dump valve" gesloten zou moeten zijn.... de temperatuur staat in de auto immers op 0 graden.

Re: Kachelprobleem 964

29 mei 2017 23:14

JD 911 schreef:Hi!

Wel toch nog even een ritje gemaakt en wat blijkt de slang lekt toch aan de achterzijde waar mega hete lucht uit komt. Ga even opzoek naar een nieuwe slang... diameter waar slang omheen moet is 75mm voor degene die volgen....

Grt en fijne avond.


Ik ben met precies hetzelfde bezig maar dan aan de bestuurderskant. Jij zegt dat de diameter van datgene waar de slang overheen moet 75 mm is. Betekent dit dus een slang van 80mm doorsnee (is standaardmaat). Zo ja, dan kan je deze op internet ook per strekkende meter kopen, kost de wereld niet. :salut:

Re: Kachelprobleem 964

29 mei 2017 23:21

Mooi Reesmees.....we kampen dus met dezelfde mobiele sauna!

Maar online? Ook die gecoate versie aangezien gewoon alu super heet wordt. Ik brandde mijn vingers net aan de slangklem....

Re: Kachelprobleem 964

30 mei 2017 8:48

Ik sluit me ook aan bij de club :pale: . Bij mij ook dus warme lucht aan de passagiers kant. Aan de bestuurderskant wel koude airco lucht Specialist denkt dat het de mixerflap servo is. Die zat al eens vast in het verleden en had hij toch weer aan de praat gekregen. Nu toch maar vervangen. Maar het kan dus meer zijn.

Ik vond ook nog dit op het internet:
Handig checklistje:
https://www.bergvillfx.com/porschehvac1

Zelfde probleem:
https://rennlist.com/forums/993-forum/672902-heater-ac-mixer-problem-cc-actuator.html

Re: Kachelprobleem 964

30 mei 2017 10:03

Na wat gegoolge heb ik een vergelijkbare slang gevonden bij http://www.rs-jachttechniek.nl. (Kan link niet plaatsen met Ipad)
categorie 'slangen en aansluitmaterialen' / 'kachel en verwarmingsslangen' / 'Eberspacher 80mm inwendig'
€ 15,65 per meter ex verzendkosten.

Volgens mij moet dat wel passen.

mod by horn http://www.rs-jachttechniek.nl/eberspac ... 10082.html

Re: Kachelprobleem 964

30 mei 2017 12:06

Driver 4S, bedankt voor de links, maar even een busje deo in de auto leggen.... :P

Reesmees, te gek! Ik zal de buis nog een keer opmeten. Ik meende dat de buiten diameter van de aansluiting 75mm was dus zou de buis met een binnendiameter er mooi omheen vallen.....

Re: Kachelprobleem 964

30 mei 2017 12:28

Ik zou WillemB even proberen te benaderen, hij is ervaringsdeskundige met kachels van de 964.

Re: Kachelprobleem 964

30 mei 2017 12:33

Het monteren van deze slang schijnt nog wel eens wat 'pielwerk' zijn. Slang is weliswaar flexibel maar niet zo flexibel dat het een kwestie van erop zetten is.

Nu kwam ik ook een zgh TPE slang tegen op internet. Schijnt superelastisch te zijn, 80mm inwendig, bestand tegen 130graden en rond de 30 tientjes, Zou dit een goed alternatief zijn?

Re: Kachelprobleem 964

30 mei 2017 13:18

alvin01 schreef:Ik zou WillemB even proberen te benaderen, hij is ervaringsdeskundige met kachels van de 964.


Als de slang bij de voeten (links of rechts) kapot is blijft er warme lucht stromen omdat de vacuum klep bij de achterwielen "denkt" dat de mixerflap open staat en continue warme lucht blijven aanvoeren. Je zal dus eerst moeten zorgen dat er geen "lekkages" in het leidingsysteem vóór de mixerflaps zitten.

Ik heb geen ervaring met welke slang een goed alternatief is maar volg dit draadje met interesse :idea: .

De website van Tore is een goede informatiebron voor wat betreft 964 kachel issues. Ik heb vorige week net bij hem de ODB software en kabels besteld om de kachel van de 964 goed uit te kunnen lezen :ba:

@ Driver4S, ik heb nog een paar gereviseerde servo's in de aanbieding :arrow: Klikerdeklik

Re: Kachelprobleem 964

30 mei 2017 14:03

check ook ff of klep bediening nog op de kogel zit bij de servo's.
Als deze los is wordt de klep niet bediend en staat deze open.

Kofferruimte zitten de servo's.

Re: Kachelprobleem 964

31 mei 2017 21:30

Bedankt voor de tips allen. Ik heb gisteren bij Porsche een nieuwe slang besteld origineel is toch altijd beter (voor bij onze klassiekers)

Koste mij € 18,60 bij Porsche dus niet de moeite waard om elders met bijkomende verzendkosten te bestellen. Inmiddels gemonteerd... Kom er achter dat de bestuurderszijde qua servo niet werkt dus die zal ik tussen de airco leiding moeten weg peuteren......

Re: Kachelprobleem 964

31 mei 2017 21:31

Hoe ging het monteren?

Re: Kachelprobleem 964

31 mei 2017 23:04

Reesmees schreef:Hoe ging het monteren?


Echt prima, slang is niet zo heel stug...
Plaats een reactie