Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 8:11



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Ik heb een porsche 997 396 cabrio uit 2005. Ik heb het vermoeden dat er een stroomlek is. Eerste keer is een prima start maar start ik de tweede keer weer dan is de start moeizaam. Weet iemand of er in het verleden een terugroepactie door porsche geweest is of heeft iemand ook dit probleem gehad, dan wel weert je de oplossing van dit probleem. Ik denk dat er ergens een sttroomlek zit, en dat Porsche de oplossing in het verleden had


08 jun 2017 16:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie
klinkt eerder als een te zwakke kabel van de batterij naar de startmotor.
de eerste keer starten is die koud en lukt dat; tweede keer starten is die warmer > hogere weerstand en daardoor slecht starten.


08 jun 2017 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie
Klopt, daar komt nog bij dat de motor warm is en daardoor de compressie extra hoog is.
Er is een Modificatie voor geweest. Info bij bijv. MH Peize.


Laatst bijgewerkt door vaudi op 10 jun 2017 17:51, in totaal 1 keer bewerkt.



08 jun 2017 18:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Ik heb Porsche gebeld en die wisten niets af van een terugroepactie hierover. Heb je misschien meer info voor mij, hoe ik dat aan de weet kan komen


09 jun 2017 11:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Had ik met mijn 997 ook. Te dunne stroomkabel, waardoor je de kabel verwarmd. Dit is echter een symptoom, oorzaak is de startmotor. Deze is aan vervanging toe.


10 jun 2017 9:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Even copy paste unit een andere topic:
Citaat:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=45350&p=1179367&hilit=massakabel#p1179367

Ik heb mijn 997 nu bijna een half jaar. Iedere keer als ik start maakt de motor een slag of 3 voordat ie aanslaat. Bij warme motor doet ie er soms iets langer over en heeft ie er moeite mee. Maar omdat ie altijd aanslaat heb ik er niet veel aandacht aan besteed (ik weet niet beter).
Vorige week was de 997 even bij de dealer voor een check. Daar kwam uit dat de laadstroom van de dynamo naar accu een verlies (weerstand) heeft van 0,5 V. Accu en dynamo op zich zijn prima maar de oorzaak zou zitten in corrosie van de kabel die van de dynamo naar accu loopt.
Ik heb toen gezegd dat ze de uiteindes maar even schoon moesten maken maar de corrosie was inwendig....ofwel, men moet de hele kabel vervangen (bijna 1100 euro)...

Zelfde probleem gehad met mijn 2006 997.
Hele massakabel en de pluskabel vervangen en tevens een gereviseerde dynamo en spanningsregelaar geplaatst. Dit omdat je er dan toch bij moet zijn.
Totaal kosten rond de € 1000.
Bij Geeris laten doen.

Ik ben inmiddels erachter hoe een en ander zit:
- De klacht over de kabel is bekend bij Porsche en doet zich vaker voor (of heeft zich voorgedaan)
- Porsche heeft destijds een technisch schrijven eruit gedaan naar de Dealers over dit probleem met het advies dat indien de weerstand in de kabel (en die neemt toe zodra de auto warmer (c.q kabel warmer) wordt) boven een bepaalde waarde komt (>0,5V) deze te vervangen voor een inmiddels gemodificeerd exemplaar
- Porsche heeft de kabel nu zo gemodificeerd/geconstrueerd dat dit probleem zich niet meer voor kan doen


Zelf heb ik ook een probleem met de 997 (2005) met een startmotor die slechts "KLAK" zegt en verder niets. Ik vermoed echter dat de accu toch de boosdoener is, dus ga eerst maar eens die laten checken.

Begreep van de monteur bij Porsche Maastricht dat er onderscheid is tussen startproblemen bij koude of warme motor.
Warme motor : massakabel verdacht
Koude motor : evt startmotor vervangen
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


10 jun 2017 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Massa kabel corrodeert. Dat is een bekend euvel.


11 jun 2017 0:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Ik begreep dat het om een Yvormige kabel gaat tussen: Pluspunt motorruimte / startmotor / dynamo.

De Massa kabel motor / rechtsachterchasisbalk of accu carrosserie zou niet het probleem zijn.


11 jun 2017 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Excuus, ik schreef massa, bedoelde echter +kabel. Dat kreng wat van voor naar achter ligt. Daarom kost de kabel 93.90 ex en komt er 5-6 uur arbeid bij....


12 jun 2017 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo mk1 cabrio manual schiefergrau cargraphic exhaust
noord brabant
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Zit ook nu met dit probleem van kabel
zit te wachten tot paul geeris het gaat repareren !
:bang:


12 jun 2017 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 993 '94, 997 4s '06
Flevoland
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Moet hier ook nog eens ingepland worden....
Groupbuy/repair?? :-)


12 jun 2017 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo mk1 cabrio manual schiefergrau cargraphic exhaust
noord brabant
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Heb de 997 4s pas gekocht en meteen laten weten dat ie niet goed start
net of je bijna lege accu hebt bij het starten
en ze hadden er net een nieuwe ingezet !!
:bang:


13 jun 2017 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Gaat het om de kabel van de voorkant bij de accu naar de achterzijde?
Ik begreep altijd dat die kabel in de motorruimte de boosdoener is. Die wordt nl ook heel heet na een flinke rit.
Juist dan treed het probleem naar voren.


13 jun 2017 22:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Aj, dat probleem komt me akelig bekend voor.
Bij warme motor is het lastig starten. Koud lukt het prima.


14 jun 2017 7:23
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Zoals al eerder beschreven bij mij was het de plus kabel die van voor naar achter loopt.... die corrodeert hierdoor doet ie het ok bij koud, maar bij warme motor, sta je stil....


14 jun 2017 11:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Nou the continuing story :roll: Je zou er gefrustreerd van kunnen worden.....

Probleem blijft zich voordoen bij koude En warme motor. Startmotor? zegt "klik" bij omdraaien van de sleutel en verder niets, na een paar keer proberen lukt het dan (meestal) wel om te starten.
Vandaag accu laten controleren, die is 100% goed. Dus probleem is OF de startmotor OF de + kabel die verdacht is....

Weet iemand voor welke chassisnummers er een terugroepactie is geweest om die kabel te vervangen?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


23 jun 2017 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Update in oud topic.

Was bij Auto Resto voor het hele IMS/Koeling modificatie pakket, ze draaiden de sleutel om en "accu kabel moet vervangen, als het kouder wordt zal je het wel merken"....en jaar hoor, in November geen enkel probleem bij koud starten, echter als hij warm is, wilde hij bijna niet meer starten...startmotor draait dan bijna niet meer rond, alsof de accu leeg is.

2 weken geleden 'accu kabel' laten vervangen bij Auto Resto. Het betreft het vaakst het deel wat OVER de motor loopt. Deze is vaak de boosdoener. Veel werk, je haalt hem niet zo maar los, je moet er veel voor demonteren. Kabel is ca. 450 eur los.

Nadien geen problemen meer. Auto is foutloos...en echt fantastisch!


23 dec 2018 13:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
Niets lekker dan dat alles weer doet wat het moet doen, zonder het gevoel te hebben dat het, het wellicht niet doet :lol:
Top, mooie berichten :thumleft:


23 dec 2018 18:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: oplossing stroomlek en terugroepactie 997 '05
450,- voor het kabeltje? Dat is Incl montage dan toch zeker?


25 dec 2018 10:51
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.