Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 12:23



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Cabriodak Boxster 986 werkt niet meer 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 986 2.5 '97
Bericht Cabriodak Boxster 986 werkt niet meer
Heb ik weer, na een dag lekker in de zon gereden te hebben wil het dak niet meer dicht. Handrem aangetrokken (en het lampje hiervan gaat dan ook branden op het dashboard) en contact aan maar nee hoor, alsof hij uit staat. Geen getik, geluidje of klakje, geen teken van leven. Porsche Centrum Rotterdam gebeld en zij vertelde mij dat het meestal 2 dingen kunnen zijn:
- schakelaar die registreert dat de handrem is aangetrokken defect (niet het geval als het lampje in het dashboard gaat branden :wink: )
- sensor in de interieurverlichting aan de binnenspiegel.

Nu had ik het probleem dat mijn auto open staat op de oprit en ik geen beschikking over een garage heb. De uitdaging om hem dicht te krijgen stond. (Volgens Porsche Centrum Rotterdam is er in het model van voor 2007 ook geen mogelijkheid om dit met de hand te sluiten). Nu heb ik het voorlopig opgelost door de functies van de pootjes van het relais op te zoeken en met 2 praatjes met stekkers er aan in het relapskastje te steken. Op deze manier gaat de kap alsnog dicht. Zelfs ongeacht de stand van de handrem, het contact, de ramen en wat dan ook, de kap gaat dicht. (let er wel op dat hij ook niet automatisch meer stopt.)

Na het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten van de sensor in de interieurverlichting aan de binnenspiegel werkt alles weer :cheers: . Maar voor hoe lang is de vraag. :scratch:

Hebben mensen nog andere ideeën of suggesties?

(foto van welke draden waar in gestoken dienen te worden volgt. Komt er op neer dat 25 en 27 verbonden worden met 1 draad en 22 met 23.)

En ik wil toch even de topservice van Porsche Centrum Rotterdam genoemd hebben om kwart voor 5 :salut: .


20 jun 2017 21:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Cabriodak Boxster 986 werkt niet meer
je hoeft de interieurverlichting niet steeds uit elkaar te halen, gewoon met je vingernagel het plaatje ter grootte van 1 cent naar beneden trekken in het gat van de central latch.
op termijn de micro switch vervangen want het stalen veertje van deze switch vertoont enige vermoeidheid.


20 jun 2017 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Cabriodak Boxster 986 werkt niet meer
Dat je het dak niet met​ de hand kunt sluiten klopt bij mijn weten niet. In de handleiding staat een noodprocedure, niet echt een vlotte methode (heet niet voor niks "noodprocedure") maar het kan dus wel.


21 jun 2017 21:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.