Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 10:02



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Boxster alarm 1 "beep"" bij alarm uit. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2x 964 C4 en 911 2.4 E
Waalre
Bericht Re: Boxster alarm 1 "beep"" bij alarm uit.
Deze?
http://cpc.farnell.com/gp-batteries/gp3 ... dp/BT01850


14 okt 2017 20:50
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Boxster alarm 1 "beep"" bij alarm uit.


Is dit DE juiste batterij, of is dit EEN batterij welke wellicht zou kunnen werken ? Kortom; is je advies gebasseert op eigen ervaring m.b.t. vervangen van deze batterij :?:

71958


14 okt 2017 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Boxster alarm 1 "beep"" bij alarm uit.
Ik herken dit probleem. Heb ik met de C4 ook gehad. De Ni-MH accu in de sirene wordt bijgeladen wanneer het contact aan staat. Zet je het contact uit en wordt de kritische spanning van de accu in de sirene bereikt dan geeft hij één korte felle piep.
Die batterij is prima te vervangen. Het lastigste is de kit waarmee hij in de behuizing is verankerd. Op de batterij staat ook het typenummer, spanning en capaciteit.
Ik meen dat het 7.2V 1400mAh is maar zeker weten doe ik dat niet meer. Ik zal eens kijken of ik er nog wat van terug kan vinden. Ik heb toen online eenzelfde type kunnen vinden.
Je kunt ook even het aantal Ni-MH celletjes tellen waaruit hij is samengesteld. Iedere cel is 1.2 Volt. Even optellen en je weet het voltage. Maar zoals gezegd, het type en specs staan er gewoon op.

Pak niet zomaar een accu die er op lijkt. Ten eerste de spanning maar vooral de capaciteit (en daarmee de laadstroom) kan niet kloppen. Een accu met een te hoge capaciteit heeft ook een andere laadstroom en dat kan het einde van de stroomregelaar op het alarmbord betekenen.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


14 okt 2017 23:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Boxster alarm 1 "beep"" bij alarm uit.
maurice schreef:
Ik herken dit probleem. Heb ik met de C4 ook gehad. De Ni-MH accu in de sirene wordt bijgeladen wanneer het contact aan staat. Zet je het contact uit en wordt de kritische spanning van de accu in de sirene bereikt dan geeft hij één korte felle piep.
Die batterij is prima te vervangen. Het lastigste is de kit waarmee hij in de behuizing is verankerd. Op de batterij staat ook het typenummer, spanning en capaciteit.
Ik meen dat het 7.2V 1400mAh is maar zeker weten doe ik dat niet meer. Ik zal eens kijken of ik er nog wat van terug kan vinden. Ik heb toen online eenzelfde type kunnen vinden.
Je kunt ook even het aantal Ni-MH celletjes tellen waaruit hij is samengesteld. Iedere cel is 1.2 Volt. Even optellen en je weet het voltage. Maar zoals gezegd, het type en specs staan er gewoon op.

Pak niet zomaar een accu die er op lijkt. Ten eerste de spanning maar vooral de capaciteit (en daarmee de laadstroom) kan niet kloppen. Een accu met een te hoge capaciteit heeft ook een andere laadstroom en dat kan het einde van de stroomregelaar op het alarmbord betekenen.


Oke, klinkt goed. Hoor graag of je meer info hebt :thumleft:


14 okt 2017 23:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Boxster alarm 1 "beep"" bij alarm uit.
Heb deze besteld:

http://www.ebay.com/itm/RECHARGEABLE-BA ... 1438.l2649


15 okt 2017 18:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.