Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:06



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Elektrische ramen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911T 2.4
Bericht Elektrische ramen
Het rechter raam van mijn 911 doet het niet. Gelukkig zit het raam dicht en doet "mijn" raam het nog wel, maar mijn vrouw wil ook wel wat frisse lucht.... Ik heb al een aantal topics gelezen aangaande weigerende elektrische ramen, maar de oplossing voor mijn probleempje kon ik jammergenoeg niet ontdekken.

Goed, het probleem: Raam doet het niet (bijrijderskant)
Symptomen: Als ik een raamschakelaar naar beneden schakel en weer los laat, hoor ik een tik in het rechterportier (hetzelfde geluid wanneer het raam helemaal naar boven is en je probeert of hij nog verder dicht wil)
Gecontroleerd: Schakelaars werken allemaal naar behoren (getest op rechter raam). Raammotor werkt ook (getest, gaat omhoog en omlaag). Het vreemde is dat de motor in rust stroom trekt en het raam als het ware omhoog lijkt te blijven duwen. Als ik de blauwe en blauwzwarte draden achterop de schakelaar omwissel (dat zijn de twee middelste draden) gaat het raam omlaag, wissel ik ze weer om, gaat het raam gewoon weer dicht (zonder dat ik de schakelaar bedien. deze schakelaar doet het dus welk op het andere raam). Vervolgens blijft de motor bekrachtigd. De draden achter de schakelaar (blauw en blauw-zwart) voelen warm aan.

Iemand een idee? Ik weet niet of het raam het wel gedaan heeft, was al zo toen ik de auto kocht.


17 jul 2005 15:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911T 2.4
Bericht 
Gefixt!

De vorige eigenaar had de boel verkeerd aangesloten. Ik heb nog een keer alle draden doorgemeten en er bleek spanning te staan op de connector waar de aardedraad op aangesloten moet zijn. Deze twee draden omgewisseld en alles werkt weer! Helaas gaat het raam halverwege wel even heel moelijk en daarna gewoon weer snel omhoog. Zal wel een kwestie van smeren zijn.


17 jul 2005 16:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Het bovenstaande probleem is gelukkig opgelost. Tijd voor een nieuw probleem. Het raam van mijn rechterportier gaat niet helemaal tot beneden toe open. Ongeveer 6 cm vóór dat het helemaal beneden is stopt het ermee. Voorheen ging het raam wel helemaal tot beneden toe open. Het maakt niet uit of ik de linker- of de rechterschakelaar gebruik.
Wie weet raad :?:


18 jul 2005 9:16
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
WdePundert schreef:
Het bovenstaande probleem is gelukkig opgelost. Tijd voor een nieuw probleem. Het raam van mijn rechterportier gaat niet helemaal tot beneden toe open. Ongeveer 6 cm vóór dat het helemaal beneden is stopt het ermee. Voorheen ging het raam wel helemaal tot beneden toe open. Het maakt niet uit of ik de linker- of de rechterschakelaar gebruik.
Wie weet raad :?:
Onderin de deurbak kunnen kabels lopen van een eventueel alarm/centrale deurvergrendeling. Als je het deurpaneel verwijdert, kun je controleren of het raam wellicht wordt tegengehouden door de kabel(s). Het wil wel eens voorkomen dat hierdoor het raam niet verder naar beneden kan zakken.


18 jul 2005 10:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ivo964C2 schreef:
Onderin de deurbak kunnen kabels lopen van een eventueel alarm/centrale deurvergrendeling. Als je het deurpaneel verwijdert, kun je controleren of het raam wellicht wordt tegengehouden door de kabel(s). Het wil wel eens voorkomen dat hierdoor het raam niet verder naar beneden kan zakken.

Daarin zou je best eens gelijk kunnen hebben. Voor zover ik het terug kan halen is het inderdaad ontstaan nadat er een nieuw klasse III alarm aangelegd is. Bedankt Ivo964C2.
Wim.


18 jul 2005 10:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
WdePundert schreef:
Bedankt Ivo964C2.
Wim.
..You're welcome. :wink:


18 jul 2005 15:26
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
WdePundert schreef:
Voor zover ik het terug kan halen is het inderdaad ontstaan nadat er een nieuw klasse III alarm aangelegd is.


Als het bij het alarm gebleven is, is het dus waarschijnlijk heel eenvoudig op te lossen :arrow: was me namelijk al aan het inbeelden dat het probleem ontstaan was na bijvoorbeeld het vervangen van de speakers :roll: :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


18 jul 2005 15:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Elektrische ramen
Even een check, volgens mij heb ik een nieuwe schakelaar nodig.
Rechterraam ging niet meer dicht, naar beneden hoorde ik wel een klik. Middelste draden omgewisseld en het raam ging weer dicht. En niet open.
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


12 aug 2021 20:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Elektrische ramen
Ik weet niet over welk type 911 het gaat maar bij mijn 3.2 gaan die schakelaars “regelmatig” stuk. “Regelmatig” betekent drie keer in de afgelopen 18 jaar. Nieuwe kost de wereld niet en is een flutklusje, zelfs voor mij (fataal onhandig van nature).


13 aug 2021 11:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Role


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.