Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:46



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphone? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphone?
Ik heb al veel zitten zoeken naar een autoradio voor mijn 911 uit 1986 maar kom er niet uit. De retro radio’s met nieuwe technologie (becker etc.) zien er te oud uit, de nieuwe Porsche radio met navigatie is helemaal geweldig maar veel te duur en aangezien die van mij een cabrio is, zal deze binnen de kortste keren gejat zijn. Toch wil ik graag de functies hebben van FM radio, navigatie, telefoon etc. hebben en dan ook nog een goed geluid. Met de versterker en luidsprekers ben ik er al wel enigszins uit, versterker wordt de BLAM RA 704 RT welke ook met de telefoon te bedienen is, luidsprekers worden van Gladan 16,5 cm voor (moet ik nog wel aanpassen en weet nog niet helemaal hoe) en achter de 13 cm. Ik kan natuurlijk een oude radio kopen maar kan een smartphone alle functies van een autoradio aan? Een FM radio zit niet op elke telefoon maar dat is een kwestie van zoeken, maar hoe zit het dan met de rest en de connectie met de versterker? Of weet iemand een radio die wel past in de tijdslijn en alle functies heeft van heden ten dage?


23 jul 2017 18:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Afbeelding

en een period correcte radio.
Modell 1986
Blaupunkt Bremen SQR 45 M-Nr. 328
Blaupunkt Toronto SQR 24 M-Nr. 330
Blaupunkt Hamburg SQM 24 M-Nr. 686
Blaupunkt Boston SQM 23 M-Nr. 688


23 jul 2017 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Ik heb nog een Becker Indianapolis Pro uit mijn 3.2. Ik heb de mijne weer voorzien van de originele Blaupunkt SQR22.
De Becker heeft carkit, navigatie etc. De radio is er al uit, het microfoontje, de GPS antenne moet ik nog uitbouwen. Zit ook nog een iPod/Iphone interface bij van Becker. Wellicht is dit iets...dan kunnen we erover PM'en. Is dus weliswaar een Becker maar niet retro..


23 jul 2017 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Ik heb op ebay al wel een paar blaupunkts gezien die gemodificeerd waren met een bluetooth adapter. Navi doe ik lekker los op een iphone met een los houdertje op m'n ventilatie.


23 jul 2017 20:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
+1...."keep-it-original".... :cheers: :ba: :drive:
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


23 jul 2017 23:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Origineel en periode correct in het dashboard.

Moderne ding in je handschoenenkastje of onder de stoel wellicht :idea:

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar de Retro Becker Mexico :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


24 jul 2017 12:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Ik denk dat het inderdaad een periode correcte radio gaat worden met een extra modern kastje ertussen om ook USB etc. aan te kunnen sluiten.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar de Blaupunkt Bremen SQR 45 M-Nr. 328, Blaupunkt Bremen SQR 46 M-Nr. 328 of Blaupunkt Toronto SQR 24 M-Nr. 330.
Is er iemand die er zo een nog heeft liggen voor een schappelijk prijsje? Dan hoor ik het graag.


24 jul 2017 13:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 c4, ex-911 3.2 1985, ex 924, ex-911 T targa sportomatic '67, Volvo c70 en XC90
Geleen
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Wat voor kastjes zijn het die op de Radio worden angesloten?
Ik heb momenteel de Blaupunkt Köln uit 1987 (2 jaar te nieuw eigenlijk) vervangen door een Chinese Kopie van de Porsche navi Radio. Leuk, maar net niet...

Ik will dus graag Bluetooth gebruiken, de versterkers die los te koop zijn hebben lijn-ingangen, de einige uitgang op de Blaupunkt zijn de luidspreker uitgangen.

Deze kastjes zouden dan tussen de Radio en luidsprekers worden aangesloten?


24 jul 2017 14:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Het kastje wat ik bedoel is deze https://www.oldtimerautoradio.nl/a-5303 ... eo-7polig/ deze kan je tussen de antennekabel plaatsen en dan kan je op het kastje je mobiel etc. aansluiten.
Welk model Koln heb jij daar?


24 jul 2017 14:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Dat kastje gaat niet tussen de radio en de antenne, hoor.
Gaat op de AUX/iPod/CD/Wisselaar etc aansluiting.
Een soort van poor man's Solisto, dus.


24 jul 2017 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Ik heb met deze meneer zaken gedaan. Super tevreden, qua prijzen, deskundigheid en communicatie! Was vele malen goedkoper uit dan bij de reeds genoemde oldtimerradio website. Goed om daar even je wensen neer te leggen, deze man denkt super mee. http://www.vermeulens.nl/autoradio/index.htm


24 jul 2017 16:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 c4, ex-911 3.2 1985, ex 924, ex-911 T targa sportomatic '67, Volvo c70 en XC90
Geleen
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
EugeneW schreef:
Het kastje wat ik bedoel is deze https://www.oldtimerautoradio.nl/a-5303 ... eo-7polig/ deze kan je tussen de antennekabel plaatsen en dan kan je op het kastje je mobiel etc. aansluiten.
Welk model Koln heb jij daar?


Ik heb een iqr47, compleet met handleiding en andere boekjes(tekening van de printplaat, blijkbaar was dat toen nog interessant?). Volgens de sticker uit 1987.


24 jul 2017 23:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
En zit daar achterop geen 5, 6 of 7 polige ronde Line Out stekker op?


25 jul 2017 10:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 c4, ex-911 3.2 1985, ex 924, ex-911 T targa sportomatic '67, Volvo c70 en XC90
Geleen
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Nee, 4 luidsprekers en antenne.


25 jul 2017 22:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Dan kan je altijd nog een versterker met een high input kunnen zoeken, die zijn er nog genoeg. Dan kan je via de luidspreker uitgangen hier de versterker op aansluiten. Wil je een USB in gang dan zou je nog kunnen overwegen om zoiets - PURE Highway 300Di - aan te schaffen heb je tevens DAB+ en iPhone aansluiting :ba:


26 jul 2017 15:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Straks zit er gewoon DAB+ in elke smartphone.

Zorgen dat je je smartphone kunt koppelen met je autoradio (via AUX, een kastje met stekker, een bluetooth-module aan je autoradio koppelen, etc.) en je kunt alles doen via je smartphone...

Met het verdwijnen van FM op termijn, wordt de 'originele autoradio' in een klassieker op termijn sowieso steeds meer een 'originaliteits-accessoire' dan 'gebruiks-accessoire'...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


26 jul 2017 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Heb je al gezocht op een FM transmitter? kastje zet je op je hoofdtelefoon aansluiting van je iPhone. je ziet een FM frequentie op de display van die transmitter en die frequentie kun je weer opzoeken op je radio.... voor iTunes / tidal / etc werk het best goed.

Ze zijn er vanaf een tientje :cheers:

Hier een willekeurig filmpje van youtube

https://youtu.be/o90M38YBu08


26 jul 2017 17:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Toch maar een oude radio in Duitsland gekocht (met low-line out). Over zo'n FM transmitter heb ik ook veel gelezen maar daar zijn de meningen ook erg verdeeld over :roll: Met de low-line out dus kan ik hem aansluiten op een normale versterker. Voor de DAB+ radio en handfree bellen zit ik nu te kijken naar een EZi-DAB-BT van Alpine, alleen zit ik nu in België en is het internet bagger dus kan niet echt kijken naar de eigenschappen :twisted: en hoe ik deze kan koppelen aan de radio of de versterker!!!! Wordt vervolgt, als ik deze reactie tenminste gepost krijg.


02 aug 2017 19:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Belgie
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Ik heb vorig jaar in mijn 911 SC een Kienzle radio geinstalleerd.
Was ook op zoek naar iets simpel, niet te duur, modern en niet te flashy. Deze heeft telefoon integratie, 2 USB's, Bluethooth, ...

Kan dus een alternatief zijn voor de oudere Blaupunkts.

Afbeelding


03 aug 2017 8:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Ik heb in mijn Peugeot 404 uit 1962 de originele Blaupunkt Essen uit die tijd.

Daarin gebruik ik al een tijdje deze:
http://www.ebay.com/itm/Nulaxy-KM20-Wir ... Swax5YxlM~

Werkt perfect en via de fm heb ik prima ontvangst van alles: ik kan zelfs handsfree bellen want het gespreksgeluid wordt afgespeeld via de boxen van de radio. Vindt ook altijd wel een vrije FM-frequentie (al worden dat er natuurlijk op termijn steeds meer, want FM-zenders gaan meer en meer uit de lucht).

Afbeelding
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


03 aug 2017 15:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 1985
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Op zich een leuke oplossing maar nog steeds mis ik dan DAB+ en in een sigaretten aansteker lijkt mij ook niet echt stabiel. Ik zoek nog even verder naar een betere oplossing, maar bedankt voor je reactie.


03 aug 2017 20:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Url schreef:
Ik heb vorig jaar in mijn 911 SC een Kienzle radio geinstalleerd.
Was ook op zoek naar iets simpel, niet te duur, modern en niet te flashy. Deze heeft telefoon integratie, 2 USB's, Bluethooth, ...

Kan dus een alternatief zijn voor de oudere Blaupunkts.

Afbeelding


Url, kun je iets zeggen over je ervaringen met deze Kienzle radio? Het lijkt mij een goed alternatief maar ben toch benieuwd hoe hij je bevalt.


21 aug 2017 10:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Belgie
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Bevalt prima, prijs/kwaliteit is goed. Voor mij was doorslaggevend low profile/period correct en toch een aantal (beperkte) moderne features.
Telefoonintegratie gebruik ik niet aangezien de wagen te veel lawaai maakt :ba: maar USB, bluetooth,... allemaal prima.


21 aug 2017 11:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Autoradio jaren 80 met nieuwste technologie of smartphon
Url, bedankt


21 aug 2017 14:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.