Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 0:31



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
electrische storing 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht electrische storing
Hoera, mijn eerste storing :cry:

Was up?
1. Als ik "gewoon" in lage toertal rijd dan gaat af en toe spontaan de radio uit - en weer aan.
2. De radio gaat sinds kort ook uit als ik heel even rem (in hoog toerental).
3. Lukt mij soms ook als ik even de richtaanwijzer aantik, of het dak sluit
4. Als ik de airco (max vermogen knop) inschakel dan wil het regelmatig gebeuren dat de lampjes van het ABD en ABS vrolijk gaan branden, om vervolgens weer uit te gaan. Natuurlijk doet ook het :!: :idea: gezellig mee.
5. Het nieuwste is dat bij het sluiten van de ramen (bij het net iets langer vasthouden van de knop dan nodig is om het raam te sluiten) ook deze lampjes gaan branden.
6. Het schermpje van de boordcomputer "flikkert", de belichting gaat van normaal naar zwak en terug
7. Als ik de auto door de wasstraat heb getrokken (mag da? :lol: ) en ik schakel de airco in dan gaan de lampjes branden, en hoor ik ergens een geklepper (sorry voor deze lekentaal)

De auto rijdt gewoon normaal door zonder te haperen ofzo. Maar als ik de raamschakelaars erg lang (aiai, een marteling voor de auto) in werking hou dan gaat de motor haperen. De auto start overigens normaal.

Nu kan het komen omdat ze tijdens het vervangen van de aircoweerstand "iets" fout hebben gedaan, verder gaat de historie met mijn auto niet. Ik heb hem al een maand...

Alhoewel ik de ballen verstand heb van de electro techniek en dus gelijk een afspraak heb gemaakt bij Visser in H'sum om de zaak te fixen ben ik mij wel vol aan het inlezen wat er mogelijk kan schelen. En wellicht kunnen jullie mij ook helpen om de auto beter te leren kennen. Want alhoewel ik ervan baal dat deze storing er is, merk ik dat ik het wel leuk vind om de techniek van deze auto steeds verder te leren kennen.

Wat heb ik in gedachten?
1. de spanningsregelaar is eraan (mooie lekenstof : http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/spanningsregelaar.html)
2. de koolstofborsteltjes zijn versleten
3. de auto maakt te weinig massa

Nou, dinsdag gaat ie naar de garage en vinden ze de storing hopelijk. Dan zal ik hier ook posten wat het was. Maar tot die tijd ben ik heel benieuwd naar jullie opmerkingen. Mocht je linkjes hebben waar ik verder door kan lezen, please!


20 jul 2005 9:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: electrische storing
Maxfli schreef:
7. Als ik de auto door de wasstraat heb getrokken (mag da? :lol: ) en ik schakel de airco in dan gaan de lampjes branden, en hoor ik ergens een geklepper (sorry voor deze lekentaal)


.... schijnbaar niet :ba:

MNES :arrow: de computer uit laten lezen en evt. resetten :idea: gaat dat net als bij een 964 met "der hammer" ?


.... heeft de auto een schade verleden :?:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


20 jul 2005 10:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Kijk eens op
http://forumworld.tv/forum, dan zoekfunctie gebruiken


20 jul 2005 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Olaf schreef
Citaat:
gaat dat net als bij een 964 met "der hammer" ?

Ja, auch das geht mit der Hammer.

RS-R, bedankt voor het linkie. Soll ich mijn Deutsch auch mahl wieder nutzen kunnen. :roll:


20 jul 2005 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Hoera, hij doet het weer!

De dynamo bleek geheel versleten te zijn.

Eerst was ik maandag nog naar de accuboer gereden omdat ik dacht dat de accu kapot was, omdat de auto niet meer wilde starten. Wel hoorde ik een hoop getik (van het relais heb ik nagelezen hier op ut forum :idea: ).
Dus ik overal navragen waar ik de Optima gel accu kon kopen (@RS-R, heb jij die nu in je auto staan :?: ). Niemand had deze, dus dan maar voor een huis-tuin-en Porsche accu gegaan. Bleek dat de accu geen strrom meer kreeg van de dynamo, en geheel plat was. Dus die accu mocht ie geriefelijk houden, ik jumpstart de P dinsdagmorgen nog wel een keer.

Dus dinsdagmorgen de auto naar Visser gereden. Vrouw en kids in de Volvo met startkabels erachter rijdend. Maar gelukkig hield de P het uit tot aan Visser. Paar uurtjes werk en ik kon hem weer ophalen.


Iedereen heel hartelijk bedankt voor de reacties... :? .nou ja, dan wel niet op "mijn" draadje, maar wel op de vele info op dit forum.
:D


27 jul 2005 8:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Goed nieuws Maxfli, ik heb ook goede ervaring met Visser opgedaan. Je had denk ik geen garantie op deze storing of wel?


Maxfli schreef:
Hoera, hij doet het weer!

De dynamo bleek geheel versleten te zijn.

Eerst was ik maandag nog naar de accuboer gereden omdat ik dacht dat de accu kapot was, omdat de auto niet meer wilde starten. Wel hoorde ik een hoop getik (van het relais heb ik nagelezen hier op ut forum :idea: ).
Dus ik overal navragen waar ik de Optima gel accu kon kopen (@RS-R, heb jij die nu in je auto staan :?: ). Niemand had deze, dus dan maar voor een huis-tuin-en Porsche accu gegaan. Bleek dat de accu geen strrom meer kreeg van de dynamo, en geheel plat was. Dus die accu mocht ie geriefelijk houden, ik jumpstart de P dinsdagmorgen nog wel een keer.

Dus dinsdagmorgen de auto naar Visser gereden. Vrouw en kids in de Volvo met startkabels erachter rijdend. Maar gelukkig hield de P het uit tot aan Visser. Paar uurtjes werk en ik kon hem weer ophalen.


Iedereen heel hartelijk bedankt voor de reacties... :? .nou ja, dan wel niet op "mijn" draadje, maar wel op de vele info op dit forum.
:D


27 jul 2005 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Hette (Targa Florio te Hilversum) heeft dit gevalletje zeer netjes opgelost. Ik mag een tweede 993 komen uitzoeken :lol:

Nee, zonder dollen, hij heeft gelijk contact opgenomen toen hij hoorde van de storing en aangeboden mij te helpen. En dat heeft hij dus ook gedaan.


28 jul 2005 7:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Dat is netjes, ik heb mijn 993 ook bij hem gekocht, inmiddels 4.000 km mee gereden en gelukkig nog niets gehad :D


Maxfli schreef:
Hette (Targa Florio te Hilversum) heeft dit gevalletje zeer netjes opgelost. Ik mag een tweede 993 komen uitzoeken :lol:

Nee, zonder dollen, hij heeft gelijk contact opgenomen toen hij hoorde van de storing en aangeboden mij te helpen. En dat heeft hij dus ook gedaan.


28 jul 2005 19:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
en ik na 1000 km ook nog steeds een tevreden klant 8)
_________________________________________
Got coffee?


28 jul 2005 19:51
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.