Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:24



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Het oude besje en d'r kwaaltjes 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Het oude besje en d'r kwaaltjes
Afbeelding

Zo, de wittebroodsweken zijn over en al bij al valt 't nog mee (achterruitwisser is reeds verwijderd trouwens).

Wat valt me op:
-Soms gaat er maar één licht aan ipv allebei. Opvallen is veel gezegd, ik heb 't tot nu toe slechts 1x opgemerkt. Anyway, is waarschijnlijk de schakelaar die op z'n einde loopt?
-De interval van de voorste wissers... Je zet de wissers op interval, ze wissen 1x en daarna niets meer. Als ik dan aan die draaiknop draai om sneller/trager te wissen, wissen ze terug 1x, enzovoort. Is dat die potentiometer die defect is of eerder de relais?
-Er werken een paar LED's niet in het derde stoplicht. Mijn OCD kan daar niet tegen. Soldeer ik nieuwe LED's of is zo'n nieuwe strip LED's readily available?
-Koppeling is loeizwaar, al zitten googelen en blijkbaar is er één of andere hulpveer die zou kunnen gebroken zitten en zodoende de boel zwaarder maakt ipv lichter. Daar iemand ervaringen mee?

Adresjes van waar de benodigde onderdelen te vinden zijn of partnummers mogen altijd doorgegeven worden.
Thx!
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


22 aug 2017 23:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Het falende licht kan heel goed je contactslot zijn :idea:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


23 aug 2017 1:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Lichtschakelaar en contactslot (preventief ) vervangen, komt beide toch een keer .

Zware koppeling > koppelingsplaat vervangen en gelijk even naar het IMS lager laten kijken/vervangen
_________________________________________
De precisie 911


23 aug 2017 6:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Je ruitenwissers kan ook met het contactslot te maken hebben.
Had Ik bij mijn 996 en 986 ook, de meest vreemde storingen en na vervangen van het contactblokje was alles opgelost.


23 aug 2017 8:22
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Bij mijn 964 doet de wissers soms ook raar na een lange periode van stilstand (van de wissers dan, niet de auto). Wat bij mij altijd het kwaaltje verhelp is de relais open maken en met contacspray spuiten. Daarna doet íe het weer maanden lang. :idea:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


23 aug 2017 9:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
hier vindt je alle onderdelen en nummers :salut:

http://www.porsche.com/all/media/pdf/or ... ATALOG.pdf


23 aug 2017 9:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Contactblokje is bij de Dealer niet meer los leverbaar. Alleen compleet met contactslot.
Je kunt het blokje wel los bestellen bij de Vw dealer of bij MH in Peize. Kost iets van €50,-
Wel een lastig klusje om te vervangen...


23 aug 2017 9:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Of Ebay. Was een aantal jaar geleden voor 15 euro inclusief verzenden (vanuit US) klaar.


23 aug 2017 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Hoe bedoel je het; er gaat maar 1 licht aan ipv beide? Is dat dan 1 koplamp (dimlicht) die niet aan gaat, of 1 zijde (dus zowel voor als achter 1 kant?)
Als het slechts 1 dimlicht (koplamp) of 1 achterlicht is die niet aan gaat, zou ik het niet zoeken in het contact slot, maar in je lamp of aansluiting zelf.
Als dit het geval is en het betreft de koplamp; heb je xenon? in dat geval kan het ook de starter van de xenon zijn die af en toe hapert.

Wat betreft de koppeling zou het idd de veer kunnen zijn.

Deze zit aan de voorzijde van je koppelingspedaal, bovenaan. Rot klus om bij te komen, met je rug op de dorpel liggend (of op de kop op je stoel).
Haal eerst het ventilatie kanaal weg om ruimte te maken, daarna kun je er bij.

Hier een beschrijving van hoe te werken ;)
Afbeelding


23 aug 2017 11:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Thx voor alle replies!!! :ba:

Dat licht is me tot nu toe 1x opgevallen, ik ben toen niet uitgestapt om te kijken of het voor én achter was. Dacht dat dat een bekend probleem was bij deze krengen? De keer erna werkte het gewoon weer wel. Schoonzus heeft trouwens net hetzelfde gehad met haar 996 4S (was ook de lichtschakelaar) en telkens ik dit probleem hier zie passeren wordt/werd er ook verwezen naar de lichtschakelaar :scratch:
Die hulpveer ga ik eens uitvogelen of ik ze eruit krijg, daarna eens rijden zonder. Blijkbaar is dat een "mod" waar ze op de Amerikaanse fora nogal wild over doen: gewoon zonder hulpveer.
De prijs van zo'n derde remlicht valt me eigenlijk maar tegen. 110 Euro + shipping is niet echt spectaculair, maar 8 LED's van 0.25 Euro/stuk doen net hetzelfde. Alleen is de vraag *welke* LED's?
Die catalogus in PDF is een beetje wat ik zocht. Alleen zou ik nog wat Duitsche termen moeten hebben voor een zoektocht op het Duitse eBay (want op Rosepassion vind ik niet direct mijn gerief). Duitse woorden voor lichtschakelaar, draaiknop voor interval wissers, relais voor wissers, contactslot, hulpveer voor koppeling, en voor een projectje zou ik ook de "kofferklep vooraan" moeten hebben liefst voor weinig :res:
Koppelingsplaat en IMS zal voor een volgende keer zijn, er is nl. ook het occasioneel druppeltje olie (bij weinig gebruik) maar dat stellen we nog even uit. Er is ook nog een "whine" die misschien redelijk normaal is maar die ik bij mijn vorige 996 4S toch nooit hoorde. Is volgens mij afhankelijk van de snelheid van 't vliegwiel. Vroeger zou 'k gepanikeerd hebben tot en met, maar tegenwoordig is't eerder: "buigen of barsten makker", en zolang je geen van beide doet gewoon niet mopperen en gaaaaan.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


23 aug 2017 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Tilt! schreef:
-De interval van de voorste wissers... Je zet de wissers op interval, ze wissen 1x en daarna niets meer. Als ik dan aan die draaiknop draai om sneller/trager te wissen, wissen ze terug 1x, enzovoort. Is dat die potentiometer die defect is of eerder de relais?


Toevallig niet uitgerust met een regensensor?
Indien ja, dan is het bij de huidige Porsches: bedienen draaiknop=1x wissen (hetgeen bij jou ook het geval is). Toeval?
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


23 aug 2017 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Hmmm, daar vraag je me wat :oops:
Allemaal niet bekeken eerlijk gezegd, opties interesseren me maar matig, en die kont buur?? Die kont al gezien? Ik zag 'm staan en moest 'm hebben, dan heb ik geen tijd om me bezig te houden met een optie meer of minder :mrgreen:
Anyway... *moest* hij een sensor hebben dan werkt die niet. Goeie opmerking, ik ga 't eens uitvissen :thumleft:

De LED's waar ik van sprak in het derde remlicht... Euhm... Dat blijken nog gewoon lampjes te zijn :oops:
Heb 't derde remlicht verwijderd en hij was al langs alle kanten dichtgeplakt, ik hoorde 'm al ritselen. Is dus reeds meermaals open geweest en alle clips die beide geleiders op hun plaats houden waren afgebroken. Ik ga de nette optie nemen en gewoon een nieuw licht bestellen.
Remlicht verwijderen is poepsimpel: langs de rechterkant is er een inkeping waar je een fijne platte schroevendraaier kan tussen steken, daarmee kan je het meest rechtse deel van de rode plastic er reeds afwippen, dan zie je een grijs rond vijs-achtig iets steken, dat kun je met een grote platte schroevendraaier tegen de klok in een kwartslag draaien en dan komt het remlicht zo los.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


Laatst bijgewerkt door Tilt! op 23 aug 2017 22:09, in totaal 1 keer bewerkt.



23 aug 2017 21:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Citaat:
Alleen zou ik nog wat Duitsche termen moeten hebben voor een zoektocht op het Duitse eBay


Klikerdeklik :wink: :salut:


23 aug 2017 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Ik heb bij mij geprobeerd zonder veer. Daarna heb je veel meer gevoel in het pedaal en weg rijden wordt een stuk makkelijker doseerbaar. Echter wordt je pedaal dan nog veel zwaarder! Ik heb er drie dagen later een andere veer weer tussen gezet.


23 aug 2017 23:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Bekende kwaaltjes ... valt voor de rest reuze mee vind ik.


24 aug 2017 8:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Bijna 2 jaar later een kleine update.

Wagen is op onderhoud geweest mét een lijstje van de kwaaltjes erbij :oops:
-Er had zich een lek ontwikkeld thv de motor maar dat bleek één of ander slangetje te zijn en is vervangen. Complimenten gekregen over hoe goed de motor eruit ziet, en hoe droog hij wel niet is.
-Handschoenkastje mistte zijn "retainer" en viel volledig open, dat stokje is nu vervangen.
-Interval dingetje van de wissers is nog niet opgelost. Ligt niet aan de relais en ook niet aan de draaiknop. Volgende verdachte is één of andere stuurdoos maar daar moest op gewacht worden en ik kan dan misschien ooit eens proberen met die stuurdoos van schoonzus d'r 996 4S eens over te bouwen alvorens 200 Euro uit te geven.
-Koppeling is vervangen en is nu boterzacht. Lijkt geen echte Porsche meer.
-3e remlicht is vervangen door een LED exemplaar, zowel het normale, als dat in de spoiler.

Nieuw "dingetje" dat de kop opstak:
Zowel bij die van mij, als bij die van schoonzus hebben we de condensors (achter de voorbumper) proper gemaakt, kwam best wel wat vuiligheid uit, maar ook niet exuberant veel. Bij mij draait het 6-kantig sleuteltje dat dient om de koplampen terug vast te zetten over. Ze zitten erin, maar niet van harte. Sindsdien heb ik ook het probleem dat het linkerknipperlicht soms 2x zo snel knippert (waarschijnlijk omdat het knipperlicht vooraan geen goed contact maakt met de fiche waar de koplamp normaal gezien stevig inklikt). Het "palletje" vervangen die de koplamp op zijn plaats klikt zie ik niet direct gebeuren vanwege de opbouw van de basis waarin deze zit. Zijn er andere truukjes om die 6-kant sleutel (of de 6-kant op het palletje) een beetje meer grip te geven?
De 6-kant op het palletje begint ronder en ronder te worden :/
Het "niet branden van één koplamp" van in mijn eerste post is hiermee waarschijnlijk gerelateerd, ook al is het me sindsdien nooit meer opgevallen.

Slotsom: 996 4S is een beer van een wagen!
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


09 aug 2019 11:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Tilt! schreef:
Bij mij draait het 6-kantig sleuteltje dat dient om de koplampen terug vast te zetten over. Ze zitten erin, maar niet van harte. Sindsdien heb ik ook het probleem dat het linkerknipperlicht soms 2x zo snel knippert Zijn er andere truukjes om die 6-kant sleutel (of de 6-kant op het palletje) een beetje meer grip te geven?


Probleem opgelost.
Porsche sleuteltje is van bedenkelijke kwaliteit en heeft teveel "spel", een dop met de correcte maat gebruikt en beide koplampen klikten fluks op hun plaats :salut:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


07 dec 2019 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Fijn dat het opgelost is. De koplamp zal anders ook wel geklapperd hebben met rijden als deze los zit, niet?


09 dec 2019 8:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Niet echt.
Ze kan (kunnen) er ook niet uitvallen tijdens het rijden want ze worden nog eens op hun plaats gehouden door het kofferdeksel.
Er was sindsdien ook niet meer mee gereden eigenlijk :oops:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


09 dec 2019 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Tilt! schreef:
Niet echt.
Ze kan (kunnen) er ook niet uitvallen tijdens het rijden want ze worden nog eens op hun plaats gehouden door het kofferdeksel.


ah dan hebben die lelijke koplampen toch nog een nut :lol:


10 dec 2019 12:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Ik zou ze liever kwijt zijn dan rijk :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 dec 2019 13:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
Ik heb al lelijkere gezien...

Afbeelding

:mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


10 dec 2019 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het oude besje en d'r kwaaltjes
lillikere :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 dec 2019 14:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.