Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 5:03



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
996 (cabrio) vragen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 996 (cabrio) vragen
Heren (en dames),

Ik heb een aantal vragen die jullie wellicht kunnen beantwoorden.

- klopt het dat de driehoekruitjes achter/zij niet omhoog kunnen met de kap open? of is dit een "instelling"?
Ik zag na wat rond zoeken op internet naar deze vraag een module te koop, waarbij o.a het dak open kan wanneer je rijd (geloof niet dat ik dat nu zo enorm nuttig vind) , en bij de meest uitgebreide versie zeggen ze; driehoekruitjes omhoog wanneer de kap open is.
Is daarvoor echt een aftermarket module nodig?
Ander voordeel van deze module is, dat het dak opent en sluit met slechts 1 druk op de knop ipv ingedrukt houden.
nadeel vind ik wel; a) de module komt tussen de bedrading van de cabriokap ecu, b) de kap opent en sluit met 1 druk, maar het is me niet duidelijk hoe deze tussentijds (in geval van nood) stop gezet kan worden.
iemand ervaring met zo'n "comfort module"?

-Toen ik de auto kocht viel het mij op dat de rechter buitenspiegel bij het inschakelen van de achteruitversnelling naar beneden kantelde. Super handige feature bij inparkeren.
Echter, dit doet hij niet meer. sinds wanneer dit niet meer is, geen idee. Merkte het afgelopen week ineens op. Is dit een functie die aan en uit gezet kan worden? Of is er iets defect?
(de achteruit rij schakelaar is goed, die heb ik al nagekeken en preventief vervangen ;) )


28 aug 2017 14:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 4s Bmw x3 Citroen c3cabrio
Autun Frankrijk
Bericht Re: 996 (cabrio) vragen
Hoi
De rechter spiegel kantelt afhankelijk van de instellingen van je memory Seats. Het staat uitgelegd in het instructie boekje.
En inderdaad de zij ruitjes gaan niet omhoog bij geopende kap


28 aug 2017 16:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht Re: 996 (cabrio) vragen
De spiegel rechts kan er ook nog aan liggen welke kant het knopje van de elektrische bediening op staat. Uit me hoofd moet die op rechts staan.
Ik kan de kap van mijn boxster ook bedienen tijdens het rijden en moet zeggen dat ik het een enkele keer in de file of voor een stoplicht wel makkelijk vind.
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


28 aug 2017 17:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 996 (cabrio) vragen
Zij ruitjes gaan origineel niet dicht. Echter de truck van Richard die ik ook vaak gebruik is bij openkap de vergrendelingsschakelaar onder het raam even indrukken en tegelijk de raampjes knopjes indrukken en wallaaaa........dichte raampjes.


28 aug 2017 18:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 carrera cabrio 3.4
Bericht Re: 996 (cabrio) vragen
Goede tip, maar wel vraagje, welke vergrendelings schakelaar onder het raam bedoel je?


28 aug 2017 20:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: 996 (cabrio) vragen
Waarom gaan die eigenlijk niet dicht? Als het wel met wat omwegen mogelijk is en klaarblijkelijk niets stuk gaat dan.


28 aug 2017 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: 996 (cabrio) vragen
Heeft volgens mij te maken met de vorm van de ruitjes als je wel je zijramen laat zakken. Je houdt dan 2 omhoog staande glazen punten over aan de zijkant.


28 aug 2017 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: 996 (cabrio) vragen
Martinos schreef:
Heren (en dames),

....
Ik zag na wat rond zoeken op internet naar deze vraag een module te koop, waarbij o.a het dak open kan wanneer je rijd (geloof niet dat ik dat nu zo enorm nuttig vind) ,...)


Bij mij kan ik tot 25km/h openen en sluiten. Is best handig in de file of voor een stoplicht. Moet wel vast blijven houden.


28 aug 2017 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 (cabrio) vragen
Maar dan heb jij een module geïnstalleerd daarvoor? Mss is dat idd toch nog niet zo gek.

Vandaag geprobeerd met de zijruitje, dat werkt idd prima als je de schakelaar indrukt! En ze gaan ook weer netjes open als je de kap bediend. Geen enkel gevaar of kans op problemen dus.

@paulus; het gaat om de schakelaar in je voorruit stijl, daar waar de dakhaak in vast haakt als je de kap dicht doet.


28 aug 2017 23:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 (cabrio) vragen
Tombalabomba schreef:
Hoi
De rechter spiegel kantelt afhankelijk van de instellingen van je memory Seats. Het staat uitgelegd in het instructie boekje.
En inderdaad de zij ruitjes gaan niet omhoog bij geopende kap


Dan toch eens een boekje scoren! Die heb ik helaas niet bij de auto.

Stand van de schakelaar links of rechts maakte geen verschil in elk geval


28 aug 2017 23:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 carrera cabrio 3.4
Bericht Re: 996 (cabrio) vragen
Mooi, weer wat nieuws geleerd met de zijruitjes, werkt perfect :-)

thnx!


29 aug 2017 8:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 996 (cabrio) vragen
Waar zit dan die 'raamschakelaar'? Vind ik wel interessant om te weten...


29 aug 2017 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: 996 (cabrio) vragen
Martinos schreef:
Maar dan heb jij een module geïnstalleerd daarvoor? Mss is dat idd toch nog niet zo gek.

Vandaag geprobeerd met de zijruitje, dat werkt idd prima als je de schakelaar indrukt! En ze gaan ook weer netjes open als je de kap bediend. Geen enkel gevaar of kans op problemen dus.
...


Bij mij zit een TechArt module volgens mij, want ik heb een TechArt kastje bij de zekeringkast onder de 'hoedenplank' zitten.

Het 'gevaar' van de driehoekruitjes is volgens mij juist dat je ze WEL omhoog laat staan, maar je grote zijramen NIET. Dan worden het twee omhoog staande glazen punten, waar je iemand natuurlijk levensgevaarlijk mee kunt verwonden. :popcorn:


29 aug 2017 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 (cabrio) vragen
lagunamak schreef:
Waar zit dan die 'raamschakelaar'? Vind ik wel interessant om te weten...


In het gat waar de haak van je dak in vastgrijpt. In de stijl recht boven je binnenspiegel. Als je daar je vinger in de opening steekt voel/hoor je de schakelaar klikken.


29 aug 2017 23:24
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.