Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 13:40



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Tune Up... kastje? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Nijmegen
Bericht Tune Up... kastje?
Dit zit aangesloten in de auto, ik kan niet precies achterhalen waar allemaal maar ben wel benieuwd wat het precies is en doet.

Herkent iemand het?
Afbeelding
_________________________________________
*vrop*vrop*


28 aug 2017 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tune Up... kastje?
Waar zit het en kun je zien waar de draden heen gaan? Ik zou zeggen dat het een relais is, gezien de 12v 25a.
En het " draadschema" zou verklaard kunnen worden naar iets van de verlichting of knipperlichten. Al gekeken of hij klinkt als je alarmlichten, knippers links/rechts of ander licht aan zet?
Iets aparts achteraf ingebouwd qua verlichting?

Draadjes volgens is in elk geval de manier om er achter te komen waarvoor het is.


28 aug 2017 23:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Nijmegen
Bericht Re: Tune Up... kastje?
Martinos schreef:
Waar zit het en kun je zien waar de draden heen gaan? Ik zou zeggen dat het een relais is, gezien de 12v 25a.
En het " draadschema" zou verklaard kunnen worden naar iets van de verlichting of knipperlichten. Al gekeken of hij klinkt als je alarmlichten, knippers links/rechts of ander licht aan zet?
Iets aparts achteraf ingebouwd qua verlichting?

Draadjes volgens is in elk geval de manier om er achter te komen waarvoor het is.


Het zit in onder de voorklep, draden gaan oa naar accu maar ook zekeringsdoos (onderkant, dus zie niet zo waarheen).

Ik weet dat er in het verleden wel Xenon verlichting in heeft gezeten, dus het zou op zich wel kunnen dat het dat is.
_________________________________________
*vrop*vrop*


29 aug 2017 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tune Up... kastje?
Ik had die verlichting nog ergens in een doos liggen, heb ernaar gekeken maar dat tune-up stond nergens. Maar het zou goed kunnen dat het daarvoor was - verder was het audiosysteem niet standaard en zat er een 'tolwegautomaatding' in maar daar zou je niet een dergelijk relais voor gebruiken.

Verder nog alles goed met de auto? :)
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


29 aug 2017 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Nijmegen
Bericht Re: Tune Up... kastje?
Bocaloco schreef:
Ik had die verlichting nog ergens in een doos liggen, heb ernaar gekeken maar dat tune-up stond nergens. Maar het zou goed kunnen dat het daarvoor was - verder was het audiosysteem niet standaard en zat er een 'tolwegautomaatding' in maar daar zou je niet een dergelijk relais voor gebruiken.

Verder nog alles goed met de auto? :)


Als het niks doet zou ik het uit gaan bouwen, maar wil er ook niet zomaar iets uit trekken dat de auto niet meer werkt :-P
Verder gaat het goed met de auto, maarja met de 1400KM vorig jaar kan er ook weinig fout gaan :-(
(hoewel, ashoezen waren allemaal gescheurd door het stilstaan)

Ik heb me een ongeluk gezocht online of ik iets kon vinden wat er op lijkt, maar geen enkele match.
Als het xenon zou zijn zou ik eigenlijk ook 2 kastjes verwachten en het is er maar 1.

Zit nu wel voertuigvolg systeem in, niet omdat het moet maar omdat het kan.
_________________________________________
*vrop*vrop*


29 aug 2017 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tune Up... kastje?
Da's wel zo handig ja, heb het er ook in zitten hoor! Al moest het van de verzekeraar :)

Er zit ook maar 1 aansturing bij de verlichting, geen 2. Dus dat zou kunnen kloppen. Anders gewoon eens de spoel van het relais loskoppelen en starten / rijden, als er niks geks aan de hand is of gebeurd kan je het weghalen. Of even handmatig aan en uitzetten, kijken wat er gebeurd.

En tja, hobbyauto's staan altijd te veel stil, heb ik ook last van. En om ze nou als daily te gebruiken is ook wat :|
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


29 aug 2017 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tune Up... kastje?
Effe losmaken en naar codes op de achterkant zoeken?


29 aug 2017 23:25
Profiel
Bericht Re: Tune Up... kastje?
Ik gok verlichtings relay om extra rally kop lampen of zo aan te sturen.


31 aug 2017 16:14
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: Tune Up... kastje?
even off topic, een voertuig volgsysteem is zinloos ! een GTI van mijn vriend werd gejat en stond een dag later in Estland !
De verzekering betaalt uit en de auto terughalen wordt niet eens geprobeerd, het hele Oostblok is corrupt en de politie
aldaar deelt gewoon mee in de winst.
_________________________________________
I am from the government and here to help you

Ronald Reagan


02 sep 2017 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Nijmegen
Bericht Re: Tune Up... kastje?
rarebear schreef:
even off topic, een voertuig volgsysteem is zinloos ! een GTI van mijn vriend werd gejat en stond een dag later in Estland !
De verzekering betaalt uit en de auto terughalen wordt niet eens geprobeerd, het hele Oostblok is corrupt en de politie
aldaar deelt gewoon mee in de winst.


Dat ding is sneller weg dan je doorhebt, daar ben ik me bewust van.

Maar als hij meer dan 50 meter verplaatst krijg ik al een berichtje. 10 minuten later ben ik bij de garage als het moet, maar de vogel is dan al gevlogen. Maar heb ik wel de kans om relatief snel de politie in te liggen.
Ik zit alleen wel 10 minuten van de grens met duitsland, dus de vraag hoeveel het uithoud..

Maar voor de leuk vond ik voldoende redenen ;-)
_________________________________________
*vrop*vrop*


04 sep 2017 15:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: Tune Up... kastje?
ik heb ook alle toeters en bellen in mijn 964 , en ook nog zo'n pook door het stuur....er worden auto's gestolen in dit land op bestelling ! laatst nog de Mini van Brigit Maasland, stond een week later al in Ghana bij een autopoets centrale
(op de foto in de krant tussen Ferrari, Bentley en 911)
Echt niets is veilig in ons verenigd Europa.... :mrgreen: :| :|
_________________________________________
I am from the government and here to help you

Ronald Reagan


05 sep 2017 14:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Tune Up... kastje?
Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt :mrgreen:

Citaat:
Ondernemer Chris Beemer uit Hilversum werd vorig jaar slachtoffer van verduistering van een Mercedes S-klasse. Vorige maand werkte plotseling het voertuigvolgsysteem weer, waarna bleek dat bolide inmiddels bij een autopoetsbedrijf in Ghana staat.

Citaat:
De gestolen Mini-auto van Bridget Maasland is aangetroffen in België. Hij is nu weer onderweg naar haar woonplaats Amsterdam-Zuid. Dat heeft de tv-ster vanavond verteld in RTL Boulevard. “Het is heel bizar. Ik kreeg vanmorgen een telefoontje van de Belgische politie dat mijn auto in beslag is genomen.

Maar gaan we niet erg off-topic? Is momenteel achterhaald wat er gebeurt wanneer het Tune Up kastje wordt losgekoppeld?


05 sep 2017 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Nijmegen
Bericht Re: Tune Up... kastje?
RichardP schreef:
Maar gaan we niet erg off-topic? Is momenteel achterhaald wat er gebeurt wanneer het Tune Up kastje wordt losgekoppeld?


Nee is nog niet gedaan, even kijken of ik er morgen tijd voor heb als ik m loskoppel.
Maarja, als de auto dan alsnog start weet ik net zo goed niet wat het doet :-P
_________________________________________
*vrop*vrop*


09 sep 2017 12:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.