Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:16



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
bagageplank 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht bagageplank 993
Ik ben van plan om mijn 993 te gaan voorzien van een dergelijke bagageplank achterin. Zal even knutselen worden, maar ze worden nu eenmaal niet voor een paar euro aangeboden. Ik heb inmiddels tekeningen gevonden.
Ik vermoed zomaar dat de klepjes, of tenminste de knoppen daarvan afkomstig zijn uit het dashboardkastje van één of ander type van Porsche. Op alle afbeeldingen die ik heb gezien is een soort bolling in die kleppen te zien. Vandaar dat ik denk dat het kleppen zijn van een dashboardkastje.
Weet iemand toevallig van welk type Porsche? Of is het helemaal niet van een Porsche maar van een ander type auto?

Afbeelding
Afbeelding


01 okt 2017 12:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: bagageplank 993
Mis je een degelijke hoedenplank ;)
Voor het hoedje met t wc rolletje? :)
https://www.etsy.com/nl/market/hoes_toiletrol
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


01 okt 2017 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: bagageplank 993
https://www.2dehands.be/auto-onderdelen ... 47789.html


01 okt 2017 23:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: bagageplank 993
nou voor 450 eu, en dan enkel 1 klepje missend, lijkt me dit een no brainer ipv zelf in elkaar knutselen, ben je dat geld ook zo kwijt,
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


02 okt 2017 10:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: bagageplank 993
Bedankt voor de tip!!!


02 okt 2017 11:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: bagageplank 993
En gekocht!! :D :D
Dus eigenlijk kan het topic al weer gesloten worden.


02 okt 2017 12:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: bagageplank 993
wil nog wel ff fotootje zien van het erin geknutselde deurtje. Handig weer zo'n forum :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 okt 2017 13:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: bagageplank 993
Ja dat snap ik Horn. Voor zover ik het nu voor de geest heb zijn het de klepjes van het dashboardkastje van een 993. Daar zou ik toch wel aan moeten kunnen komen lijkt me. (dus wie meeleest.....) In dit geval heb ik zelfs mazzel dat het rechter klepje ontbreekt. Dat is van een LHD. Het linker is volgens mij van een Engelse uitvoering. Je kunt een beroerdere maandagmorgen hebben!
Ik hou je op de hoogte.


02 okt 2017 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: bagageplank 993
Sluiting is inderdaad wel hetzelfde als op de klep van het dashboardkastje in een 993. De vorm van de klep is alleen wel echt heel anders. Vast wel na te maken, iedere goede timmerman-bekleder zou dit moeten kunnen.

Wel een nette prijs trouwens, in US gaan die dingen voor schunnig veel geld weg.


02 okt 2017 15:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: bagageplank 993
Ja wat betreft die prijs. Daarom gelijk toegehapt. En dat klepje gaat wel lukken denk ik.


02 okt 2017 16:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: bagageplank 993
Gefeliciteerd met de aankoop, maar kun je ons eens toelichten over het nut van een dergelijke "bak"?

Ga zelf regelmatig met de targa op stap, voorin in de koffer ruim voldoende plek, en achter de stoelen kan ik prima een paar tassen kwijt. In deze bak lijkt me ook niet echt veel plek, en de toegankelijkheid heb ik mijn twijfels over.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


02 okt 2017 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: bagageplank 993
bjft schreef:
Bedankt voor de tip!!!


Graag gedaan, daar is een forum voor :cheers:


02 okt 2017 18:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: bagageplank 993
Ja mooi hè zo'n forum.

En ik wil met alle plezier uitleggen waarom ik zo'n bak wil.
Ik heb een USA 993 cabrio. Daar zit dus een enorme constructie in voor de zitjes voor de achterpassagiers. Ik vind dat niet mooi. Ik heb zitten denken om het om te bouwen naar de ROW versie maar moet dan veel aanpassen (laswerk) en achterpassagiers neem ik nooit mee. We zijn maar met zijn tweeën en onze kinderen zijn zo groot dat ze zelf al aan het klungelen zijn met hun kinderen. We zijn veel met de 993 op pad in het voorjaar en zomermaanden. En dan is het mooi als je wat spul uit het zicht kwijt kunt. Kon nu ook, ik had al een eigen plank gemaakt, maar ik vind dit echt veel mooier en gewoon af. En ja het zal wat minder toegankelijk zijn maar dat neem ik op de koop toe.
Onze eindbestemming is steevast ons mobilhome aan de middellandse zee en we blijven daar dan zo'n week of zes. Mijn vrouw is kledingtechnisch niet echt veeleisend, maar wel vrouw en dan snap je wel dat er toch elke keer weer het een en ander mee gaat. En ik ben gestopt met commentaar geven. Helpt namelijk niet. :D

Ik bewaar de oorspronkelijke delen, dus het kan altijd weer teruggebouwd worden in de originele staat.


02 okt 2017 18:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: bagageplank 993
Ik zou die USA zooi gewoon weg mieteren. Zo'n box is veel mooier en was ook gewoon een optie voor de 964 en 993 ;)
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


02 okt 2017 19:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: bagageplank 993
Ja vind ik ook. Dus ga ik hem monteren en de rest tot god weet wanneer op de zolder leggen :D


02 okt 2017 20:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: bagageplank 993
Even een update. De Rear Luggage Dump, die ik heel ordinair bagageplank noemde inmiddels gemonteerd. Met dank overigens voor de tip van de medeforummer.
Helaas ontbrak er een klep. Ik had al begrepen dat het dus niet het klepje van een dashboardkastje van een 964/993 was. Maar toch eigenwijs zo'n ding op de kop getikt en wat denk je. Het paste net niet maar de vorm en met name de uiterlijke kenmerken van de sluiting waren identiek. Dus al mijn creativiteit aangesproken en het geheel pas gemaakt. Op kleur gemaakt en ik vind het voor de time being helemaal prima. Dat wordt dus zoeken en hopen op een beetje geluk dat ik er aan de andere kant van de grote plas eentje vind.

Afbeelding


20 nov 2017 22:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: bagageplank 993
handig ding. ziet er strak uit ook. Ouwe McGyver :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 nov 2017 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: bagageplank 993
Was deze box niet alleen voor de roadster?
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


21 nov 2017 10:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: bagageplank 993
Er was een versie te koop voor de Coupe en een voor de cabrio.
De versie voor de cabrio heeft een iets smallere vorm vanwege de ruimte in het interieur. Als je een cabrio versie in een coupe plaatst heb je aan elke kant een open ruimte die je moet opvullen.

M.b.t. Het klepje, heb je geprobeerd of het ergens als los onderdeel te bestellen is?
Afbeelding

Ik vermoed overigens dat het je binnenkort al niet meer opvalt en je t gewoon zo laat, ziet er prima uit. :thumleft:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


21 nov 2017 18:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: bagageplank 993
Dat van het verschil tussen een versie voor de cabrio en de coupé wist ik niet :roll: | . Dus dan heb ik ook nog eens dat gierende geluk gehad buiten de aankoopprijs. Ik heb voordat ik hiermee begon me helemaal gek gelezen op Rennlist. Daar staan aardig wat topics over de RLD. Maar telkens is het weer dat ze er niet meer zijn of alleen maar voor bedragen waar je wel twee 993's een grote beurt van kunt geven. Nou ja.... Gelet op het feit dat er al meerdere Porsche bezitters in de VS er toe zijn overgegaan om zelf een luggage dump te maken, denk ik dat het een lastig verhaal wordt om zo'n origineel kleppie te vinden.
En dus, met wat kleine aanpassingen om het te perfectioneren, zal ik het inderdaad gewoon zo laten. Zelfs het motortje en de bediening van de centrale vergrendeling van de klepjes zit er nog in. Maar die kon ik niet meer aansluiten in verband met het vaute klepje. Ben trouwens wel benieuwd of er nog meer forummers zo'n RLD in hun Porsche hebben.


21 nov 2017 18:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.