Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 15:33



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Opknap beurt stoelen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Opknap beurt stoelen
Zoals in mijn project topic te zien is heb ik de stoelen in mijn 911 vervangen voor nieuwe.

De oude stoelen stonden nog in de werkplaats en afgelopen week kreeg ik een klant met een alfa 145 die opzoek was naar andere stoelen.
Na wat proefzitten in stoelen van diverse types (alfa's) gevraagd waarom niet out of the box denken en iets heel anders proberen!?

Na proefzitten in de 911 stoelen was hij om. Dat was het fijnste waar hij tot nu toe in gezeten had!

Maar, de stoelen zijn enorm versleten en ingezakt. Daarom besloten ze eerst grondig te renoveren.
Het resultaat wilde ik jullie niet onthouden.

Voorheen in mijn 911, oud, op en versleten
Afbeelding
Bijna klaar, opgevuld, gereinigd behandeld en in zwart gespoten ( ipv donker blauw)
Enkel de rug van de voorste stoel hier is nog niet droog (vandaag de glans)
Afbeelding

Zo moet het eind resultaat worden :) (pas maken van de rail en werkend maken qua verstelling moet nog gebeuren)
Afbeelding


19 nov 2017 20:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1990 964 C4
Den Haag
Bericht Re: Opknap beurt stoelen
Prachtig, die bestuurderstoel


19 nov 2017 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Opknap beurt stoelen
Stoel is er goed van opgeknapt! Denk dat de bestuurdersstoel een iets grotere uitdaging is. Succes!

Ps. Ik zou de originele stoeltjes laten zitten, ziet er goed uit :cheers:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


19 nov 2017 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Opknap beurt stoelen
On topic: grote verandering!

Off topic: hij kan de ‘ originele’ stoel ook een nieuwe bestemming geven.

4 wieltjes eronder bak bier er naast en genieten in de garage van het uitzicht :wink:

72168


19 nov 2017 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Opknap beurt stoelen
MarcoB schreef:
Stoel is er goed van opgeknapt! Denk dat de bestuurdersstoel een iets grotere uitdaging is. Succes!

Ps. Ik zou de originele stoeltjes laten zitten, ziet er goed uit :cheers:


Probleem is vooral, het oogt goed maar het zijn verschrikkelijke stoelen om in te zitten... Op zijn Italiaans, design gaat boven functionaliteit. Dat doen ze met deze stoelen eer aan. Mooi, maar ook zo slecht...


20 nov 2017 0:28
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Opknap beurt stoelen
Misschien een beetje off-topic/off-Porsche vraag. Maar is de Alfa 145 het waard om deze stoelen opknap en wissel toe te passen? Misschien een speciaal model?


20 nov 2017 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Opknap beurt stoelen
Dat blijft altijd een grijs gebied... Is een auto zoiets waard, wanneer wel en wanneer niet.

Het betreft een 145 QV, met zender bodykit (originele optie geweest).
Licht getunde motor en in erg goede staat.

De auto heb ik begin dit jaar verkocht aan hem voor 3250,-... Maar het is lastig te zeggen wat zoiets waard is. Net wat de gek er voor geeft.

Historische waarde is 0, technisch is het ook geen enorm hoogstandje, dus wat geeft een liefhebber er voor.

Dan, wat is de investering? Stoelen kostte niet veel, de inbouw nog minder (leuke prijs gemaakt voor hem) en het spuiten doet hij zelf (dus wat tijd en materiaal kosten). Laten we zeggen bij elkaar 750,-...
Is dat dan teveel? Qua marktwaarde mss wel, qua meerwaarde krijg je het ook niet terug.
Maar voor 750,- zit hij als een koning en heeft hij enorm schik!

Deze auto gaat het in;

Afbeelding


20 nov 2017 19:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Opknap beurt stoelen
Die stoelen zitten echt niet als een koning :mrgreen: ... vind de standaard 996 stoelen maar matig qua comfort en ondersteuning. Maar ja weet natuurlijk niet hoe zijn originele stoelen zitten die hij ervoor had. Alles is dus relatief. Misschien nog beetje meer negatief camber?


20 nov 2017 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Opknap beurt stoelen
Geloof mij, in vergelijking tot zijn originele stoelen zitten deze vorstelijk haha


20 nov 2017 21:05
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Opknap beurt stoelen
Zo zie je maar. Vind de originele stoelen echt fantastisch om te zien. Heb je geen ruk aan als ze slecht zitten. Goeie mod en wat mij betreft het geld meer dan waard. Goed zitten is belangrijk. Heb ooit voor 800 euri mijn standaard leren stoelen van de 964 ingeruild voor een setje zwart leren turbostoelen van de 964. Mijn vrouw begreep niet dat ik geld uitgaf en stoelen voor stoelen inruilde. Ik vond het een topdeal :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 nov 2017 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Opknap beurt stoelen
Goede zit is idd enorm belangrijk op echt te kunnen genieten!

Stoelen stonden mij in de weg, paar centjes voor in de 911 spaarpot (ik heb nog zoooveel wensen, maar ook een vrouw die niet onbeperkt budget vrij wil maken voor mijn aanpassingen :( ;) ) en hij helemaal blij. Top deal dus.


21 nov 2017 0:10
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.