Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Voetpomp auto/fiets

10 dec 2017 16:58

Voor de 911 (en de fietsen in de zomer) ben ik aan het kijken naar een voetpomp.
Ben het 'gezeik' bij de pomp voor lucht zat en wil de juiste bandenspanning hebben in de 911 en DD.

Wie heeft ervaring met voetpompen en kan er een aanbevelen?

Alvast bedankt.

Re: Voetpomp auto/fiets

10 dec 2017 17:14

Nou, die schaar voetpompen was ik ook zat....springen ook alle kanten op.

Ik heb een elektrische pomp gekocht bij Conrad, merk AEG met nippels en elektronische schaal, en nauwkeurig ook!

Kortom, in de 12V aansluiting pluggen, instellen en gaan......en dat zonder zweet... :mrgreen:

Re: Voetpomp auto/fiets

10 dec 2017 18:15

Heb een goede fietspomp met autoventielaansluiting, en daarnaast een goede bandendrukmeter.
Iets meer inspanning, maar minder frustratie dan een met voetpomp. Elektrisch is voor watjes ;-)

Re: Voetpomp auto/fiets

10 dec 2017 18:23

Heb ooit zo'n goedkoper Aldi compressor voor op de sigarettenaansteker gekocht. Werkt prima, maar vertrouwde de drukmeter niet. Wilde altijd al een goede drukmeter hebben dus die separaat aangeschaft.
Sinds enkele jaren heb ik een 50liter compressor(tje). Werkt ook prima, maar controleer de druk nog steeds met de andere drukmeter.

Re: Voetpomp auto/fiets

10 dec 2017 19:26

Ik zoek iets zonder electra aangezien auto in garage staat zonder stopcontact :D

Re: Voetpomp auto/fiets

10 dec 2017 19:43

Ik gebruik de Bosch PAG 14.4V accupomp. Drukmeter is ook nauwkeurig. Wordt helaas niet meer gemaakt. Er zijn wel andere merken die nog zoiets voeren. De electrische 12V pompjes die Porsche meelevert sinds ze geen reservewiel meer gebruiken zijn ook goed.

Re: Voetpomp auto/fiets

10 dec 2017 23:43

Voor de racefietsen van ons hebben we een goede fietspomp (tot 8 bar) gekocht. Deze volstaat prima voor de bandenspanning van de auto's.

Re: Voetpomp auto/fiets

11 dec 2017 10:56

Heb zo'n ding van Conrad. Recensies waren goed en het pompje voldoet prima. Als je zo nu en dan wat op pompt. Ook een kinderbadje ofzo. Prima prijs ook.

https://www.conrad.nl/nl/compressor-7-bar-ring-france-rac610-analoge-83005.html?WT.mc_id=gshop&insert=8J&gclid=EAIaIQobChMI_-mPxsqB2AIVyZkbCh0sNwccEAQYBSABEgL_-fD_BwE&tid=933400965_46173006403_pla-360876410086_pla-83005&WT.srch=1

Deze werkt dus op 12v. Maar is daardoor onderweg ook te gebruiken. De fiets zou je ook prima kunnen doen. (Of nog een losse voetpomp erbij)

Re: Voetpomp auto/fiets

11 dec 2017 14:54

Hmmm, ik gebruik gewoon een standaard (stabiele) fietsenpomp voor de autobanden.
Oppompen, nameten met een manometer en klaar.

Is meteen een goede workout :mrgreen:

Voetpomp ook ooit gehad, maar die vond ik toch niet lekker werken..

Re: Voetpomp auto/fiets

11 dec 2017 20:31

72174

prima pomp, 2 cilinder (luchtgekoeld :mrgreen: ) voor € 30 franko aan huis en je bent de man :thumleft:
Pomp staat lekker stabiel bij het pompen.

Re: Voetpomp auto/fiets

11 dec 2017 22:11

Maar voor deze tijden wel graag met een winterbanden profiel. Sorry, wel erg flauw van me.

Re: Voetpomp auto/fiets

12 dec 2017 18:38

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk erover om een fietspomp achtig model te kopen, dat gelijk geschikt is voor mijn (mountain)bike, bijvoorbeeld van Topeak https://www.topeak.com/de/de/products/pumps

Volgens mij kan je eenvoudig een adapter erop zetten voor een autoband.

Re: Voetpomp auto/fiets

13 dec 2017 0:44

Lezyne is het topmerk voor fietspompen
Plaats een reactie