Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:12



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
944 verlichting US --> EU 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 944 verlichting US --> EU
He,

Ik heb een Amerikaanse 944 gekocht. De auto staat inmiddels al in Rotterdam. Ik wil er eigenlijk volgende week mee naar de RDW gaan, hoewel ik nu twijfel of dat tijdschema realistisch is. Enfin, door naar het punt: weet iemand wat ik bij een Amerikaanse 944 aan moet passen aan de verlichting voordat ik naar de RDW ga? Ik vond in de archieven een topic (viewtopic.php?f=1&t=29051) over een 928, maar dat zal misschien weer net wat anders zijn.

Ik ben daarnaast wel autoliefhebber, maar geen techneut. Heb ik sealed beam headlights die vervangen moeten worden? Oranje knippers voor veranderen? Side markers uitschakelen? Veel vragen :scratch:


13 dec 2017 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: 944 verlichting US --> EU
Als ik het zou moeten bedenken;

--> Mistlamp installeren, moet gewoon in de huidige achterlicht klusters bijgeprikt kunnen worden. (wellicht bij jou bouwjaar geen eis!!!)
--> Indien sealed beam lampen gewone monteren. Kan zomaar zijn dat ik zelfs nog een set heb..
--> Stadslicht installeren indien hij dit niet heeft
--> Knipperlichten moeten voor en achter oranje zijn (en dus niet rood)
--> Als je het mooi vind knipperlichtjes op de zijschermen zetten zoals de ROW versie heeft
--> Side lights zou ik idd uitschakelen.

Dat is het denk ik wel zo ongeveer...


13 dec 2017 1:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 944 verlichting US --> EU
He bedankt voor het antwoord.

Ik denk dat mijn grootste struikelblok stadslicht wordt. Enig idee hoe ik dat erop zet? De US-spec heeft alleen de running lights/knipper-combo in de bumper zitten en niet die losse lampjes van de Euro-spec. Er zitten wel mistpitten op, ik zag ergens op een forum dat iemand die een Mercedes geïmporteerd heeft daar zijn stadslichten ingezet had, maar dat lijkt me een lastige optie.

EDIT: @LotusD ik heb misschien interesse in die lampen, ik weet het niet zeker. In de omschrijving van de auto stond dat de koplampen vervangen zijn met Hella-units. Hella biedt lampen aan voor de 944 in 'Murica om de sealed beams te vervangen en ik denk/hoop dat dat ook in dit geval zo is.


14 dec 2017 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: 944 verlichting US --> EU
Bel even met VOF de Loods in Den Dolder. Zij kunnen je zeker verder helpen, evt de klus voor je klaren en hebben heel veel 944 onderdelen. Je gaat in de nabije toekomst nog veel meer nodig hebben vermoed ik..
Natuurlijk veel succes. Spannend zo'n avontuur!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


15 dec 2017 20:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 944 verlichting US --> EU
MPH schreef:
...Je gaat in de nabije toekomst nog veel meer nodig hebben vermoed ik..
Natuurlijk veel succes. Spannend zo'n avontuur!


Deze was zeker onder het mom 'als je het van tevoren zegt valt de pijn later mee' :thumleft: Ik zal de genoemde toko eens checken.


20 dec 2017 1:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Big Ben


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.