Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:27



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
grijze abs bumpertrims weer zwart maken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex: Volvo 460 1995 -> Mercedes-Benz c180 1993 -> BMW 3 E46 1998 -> Renault Megane 2004 -> Seat Leon 2006 -> Mercedes-Benz E-klasse 1986 -> Vw Lupo 3L 2001 -> Skoda Fabia combi 2004 -> Vw Passat 2006 -> Vw Golf VI 1.4tsi zwart 2009. Huidig: Porsche Cayenne Turbo 2004
Bericht grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Dag mede porsche liefhebbers,

gister heb ik mij geregistreerd en voorgesteld.

ik was erg benieuwd wat jullie gebruiken om de zwarte abs delen van de auto weer terug zwart te maken. ik zoek iets wat voor lange tijd houd.

op internet lees ik een 1000 tal smeerseltjes maar ook de methode met de verfbrander.
alleen dat laatste durf ik niet zo goed aan. hebben jullie dat wel eens geprobeerd?

het gaat in dit geval om het onderste bumperdeel:

Afbeelding
_________________________________________
Mvg, Sander


04 jan 2018 18:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
5 x lucht gekoeld (1953- 1959-1960-1968-1995) 2 x waterkoker (1950-2021)
Lowlands
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Met fohn voorzictig warmmaken zou ik zeggen. Maar ben geen expert
_________________________________________
“Luft kann man unterwegs nicht verlieren “


04 jan 2018 19:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Gekookte lijnolie....

Heel dun aanbrengen, laten intrekken, liefst in de zon, dan uitwrijven.

Kost haast niets en blijft erg lang goed.

Is wel vettig dus niet op de lak smeren
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


04 jan 2018 20:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Ik gebruik al jaren 'Oke wax' en ondanks dat ik ook andere (duurdere) smeersels heb geprobeerd is dat nog steeds mijn favoriet.


04 jan 2018 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.0 SC 1983 Coupe
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Ik heb wel eens bumpers van een toyota met een verfafbrander behandeld. Deze bumpers waren bijna wit geworden. Voorzichtig geprobeerd en ze werden weer helemaal zwart. Maar het kwam toch weer terug na 2 jaar. Toen weer met de brander erop.
_________________________________________
3.0 SC 1983 coupe


04 jan 2018 20:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Joh, jij durft.... :mrgreen:


04 jan 2018 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Gyeon Trim. Fantastis spul dat zelfs 2 jaar na het aanbrengen nog mooi is. Te koop bij Carclean.
Heb diverse andere merken geprobeerd maar halen het niet bij Trim.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


04 jan 2018 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Auto Glym Bumpercare

Werkt ook perfect om deurrubbers etc weer soepel te krijgen.


04 jan 2018 23:28
Profiel
PorscheForum Rookie
1966 splitbus 1965 kever cabrio 1983 T3 westfalia 1991 964
Hoeselt
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
https://www.youtube.com/watch?v=CtMFVB3Q8bE


04 jan 2018 23:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
+1 voor Gyeon Trim


04 jan 2018 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex: Volvo 460 1995 -> Mercedes-Benz c180 1993 -> BMW 3 E46 1998 -> Renault Megane 2004 -> Seat Leon 2006 -> Mercedes-Benz E-klasse 1986 -> Vw Lupo 3L 2001 -> Skoda Fabia combi 2004 -> Vw Passat 2006 -> Vw Golf VI 1.4tsi zwart 2009. Huidig: Porsche Cayenne Turbo 2004
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Op advies van de eerste berichten ben ik vanavond even gekookte lijnolie gaan halen bij de bouwmarkt.
Maar ik zie nu die Gyeon trim, en na wat googlen erover vond ik dit:

https://forum.carclean.com/threads/duur ... -nu.12962/

Ik denk niet dat lijnolie dat gaat halen. Even zoeken of het makkelijk verkrijgbaar is.
Een verfbrander had ik ook al geregeld, maar die laat ik nog even liggen waar die ligt. :popcorn:
_________________________________________
Mvg, Sander


05 jan 2018 0:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
+1 voor Gyeon Trim

https://forum.carclean.com/threads/duurtest-gyeon-q2-trim-5-5-maand-nu.12962/


05 jan 2018 1:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.0 SC Targa 1979 Porsche Cayenne 4.5 S 2007 Ford Ranger 3.2 Wildtrak 2019
Veenendaal
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Ongetwijfeld allemaal goede oplossingen echter niet voor jou. Onderste deel de Diffuser staat namelijk nog in een spuitplamuur (grijsblauwig) het is zo te zien nooit gespoten. Je zult het eerst moeten laten spuiten in kleur zwart zelfde als onderstuk voorbumper niet de kleur zwart van je auto.


05 jan 2018 4:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Ben je daar 100% zeker van? Ik zie hier in de buurt een soortgelijke zilveren cayenne waar dit deel niet in de bumperkleur is gespoten maar net als bij bovenstaande auto ‘plastic-zwart’ is. Misschien was dat een fabrieksoptie om het als gespoten deel te krijgen.

Mij lijkt het misschien wel het uitgelezen moment om het toch zoals hierboven aangegeven het gewoon in de juiste bumperkleur te laten spuiten.


05 jan 2018 8:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Of matzwarte plastidip, heeft de look van het zwarte kunststof.....
_________________________________________
" ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"


05 jan 2018 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Wat je er ook op smeert, het zal tijdelijk zwart zijn.
Ik zeg niks aan doen.


05 jan 2018 10:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex: Volvo 460 1995 -> Mercedes-Benz c180 1993 -> BMW 3 E46 1998 -> Renault Megane 2004 -> Seat Leon 2006 -> Mercedes-Benz E-klasse 1986 -> Vw Lupo 3L 2001 -> Skoda Fabia combi 2004 -> Vw Passat 2006 -> Vw Golf VI 1.4tsi zwart 2009. Huidig: Porsche Cayenne Turbo 2004
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Wat ik er ook op smeer het wordt (uiteindelijk) door uv straling en weer en wind toch weer grijzig. ik heb dit al bij vele autos gehad en meestal is tyre shine een perfecte oplossing voor een week of 2. alleen nu wil ik eens wat anders proberen. alle smeerseltjes zijn natuurlijk wel in minuten aan te brengen dus het is maar een kleine moeite.

laten spuiten was voor de eerdere modellen inderdaad een extra optie maar ik ga dat nu niet meer doen omdat er kans is op kleurverschil, en de lak zeker onderaan de bumpers makkelijk door steenslag weer los 'chipt'. de strip zoals achteraan zit ook aan de voorzijde namelijk.

plastidip had ik nog niet over gedacht en ga ik over inlezen.

de lijnolie heb ik nu al en is rete goedkoop dus in ieder geval het proberen waard. waar ik alleen mee zit is om die heatgun wel of niet te gebruiken.

de onderbumper lijkt wat blauwig maar dat komt alleen maar door uitdroging, wash en wax
_________________________________________
Mvg, Sander


05 jan 2018 11:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
olle griese schreef:
Wat je er ook op smeert, het zal tijdelijk zwart zijn.
Ik zeg niks aan doen.

Ik heb zo een twee jaar geleden het plastic rond de kentekenplaathouder vooraan behandeld met Gyeon Trim en dat ziet er nog altijd zoals nieuw uit. En dat is nu toch niet echt een plek waar weer en wind geen vat op hebben. Ik durf te stellen dat Gyeon Trim gewoon super goed spul is en het proberen waard.


05 jan 2018 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
zou best kunnen dat die goed is maar ik heb nog nooit een vloeistof van meer dan 1300 euro per liter op mijn auto gesmeerd en zal dat ook nooit gaan doen.


05 jan 2018 12:33
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Kom kom ... zo een setje kost 40euro. Daar kan je best een hele tijd mee vooruit. Nog altijd fiks goedkoper dan een respray. En als het misschien 5jr mooi blijft is het best een mooi resultaat.

Je print waarschijnlijk soms ook wel eens iets op papier uit met een vloeistof van 5000euro per liter...


05 jan 2018 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
olle griese schreef:
zou best kunnen dat die goed is maar ik heb nog nooit een vloeistof van meer dan 1300 euro per liter op mijn auto gesmeerd en zal dat ook nooit gaan doen.


waarom zo omrekenen als het gaat om nanotechnologie :roll:


05 jan 2018 13:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex: Volvo 460 1995 -> Mercedes-Benz c180 1993 -> BMW 3 E46 1998 -> Renault Megane 2004 -> Seat Leon 2006 -> Mercedes-Benz E-klasse 1986 -> Vw Lupo 3L 2001 -> Skoda Fabia combi 2004 -> Vw Passat 2006 -> Vw Golf VI 1.4tsi zwart 2009. Huidig: Porsche Cayenne Turbo 2004
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
hoeveel kan je met dat spul doen?

ik heb voor en achterbumper en kentekenhouder, grille en raamrubbers.

zou ik dat redden met 1 setje?

de lijnolie zweren ze wel bij in de vs. vele andere nederlanders ook.
kost 3 keer niets alleen af en toe weer opsmeren.

plastidip heb ik even over ingelezen maar dat heeft ook last van steenslag en pekel. moet ieder jaar wel weer opnieuw en erafhalen is geen pretje.
_________________________________________
Mvg, Sander


05 jan 2018 13:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Ja moet normaal gezien wel lukken met 1 setje. Gaat vrij zuinig. Anders even bellen en je probleem voorleggen en je weet het.

Vraag is natuurlijk wel of het zoals eerder hierboven vermeld om spuitplamuur gaat of niet.


05 jan 2018 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
En als je in de buurt van Utrecht woont: stuur ff een PB dan spreken we wat af. Ik heb nog Trim staan om te testen.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


05 jan 2018 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex: Volvo 460 1995 -> Mercedes-Benz c180 1993 -> BMW 3 E46 1998 -> Renault Megane 2004 -> Seat Leon 2006 -> Mercedes-Benz E-klasse 1986 -> Vw Lupo 3L 2001 -> Skoda Fabia combi 2004 -> Vw Passat 2006 -> Vw Golf VI 1.4tsi zwart 2009. Huidig: Porsche Cayenne Turbo 2004
Bericht Re: grijze abs bumpertrims weer zwart maken
Was ik weer.
Meestal ben ik een bezige bij en vandaag ook.

Ik heb het zwarte plastic rondom de auto eens goed bekeken en zag dat eigenlijk alleen de achterste erg licht van kleur is.
Het lijkt spuitplamuur zo blauwig maar het is echt 'gewoon' het ABS plastic wat volgens mij erg verkleurd is door uv straling.

Ik ben op een onzichtbare plek bij de achterbumper bezig gegaan met de verfbrander. Helaas mooier werd het niet. Ik ben direct gestopt doen ik zag dat de textuur veranderde maar de kleur niet.

Dus heb ik de lijnolie geprobeerd.
Hieronder links gewassen en onbehandeld.
Rechts gewassen en wel behandeld
Afbeelding

Als je het vergelijkt met de voorbumper en onder de portieren (zit ook zwart ABS) zie je dat die direct wel mooi zwart worden. De achterkant blijft de blauwe tint houden.
Afbeelding

Het verschil is IRL nog wat groter. Plus die lijnolie stinkt als een gek. Afijn als het maar werkt.
En op de overige kunstof delen werkt het perfect.

In mijn buurt woont een volvo oldtimerliefhebber. Ik vroeg hem wat hij gebruikte op zijn bumpers.
Hij gaf aan dat de auto droog en/of binnen stond dus eigenlijk niets nodig heeft.
Maar als hij wel wat nodig had gebruikte hij Polytrol van Owatrol. Volgens hem was dit het beste product.
Ik mocht de bus even een paar dagen meenemen om te proberen.
Ik heb een stuk geprobeerd op de achterbumper, maar zag geen verschil met de lijnolie. Ook niet in verwerking.

Opbrengen van beiden is overigens een fluitje van een cent met een spons. Minutenwerk.

Brulaap misschien is dat wel een goed idee, al is het maar een klein stukje van de achterbumper. Dan weet ik of dat voor mij werkt of niet. Ik zit in Amersfoort.

Zijn er mogelijk nog andere mogelijkheden? Spuiten zie ik niet zitten want dan moet de voorzijde ook.
Plastidip..... met steenslag geen last aan de achterzijde, maar verliest de bumper daardoor niet zijn structuur?
_________________________________________
Mvg, Sander


05 jan 2018 20:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.