Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 11:33



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Welk alarmsysteem in 997.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997.2 GTS Cabrio ex-997.2 C4
Bericht Welk alarmsysteem in 997.2
Ik ben sinds vandaag in het trotse bezit van een 997.2 c4. Bij het afsluiten van mijn autoverzekering zit echter de voorwaarde dat ik een klasse 3 alarm in de auto heb. Als ik het goed heb zit dat standaard op een in Nederland geleverde 997.2. Ik heb de auto echter uit Belgie geimporteerd. Ik weet dat er een alarmsysteem op zit en volgens de handleiding in ieder geval een interieuralarm/bewegingsdetectie. Verder weet ik dat een voertuigvolgsysteem is voorbereid (standaard op de NL geleverde versie). Maar zit er ook een hellingshoeksensor op?

Wellicht dat iemand dit weet. Als iemand kan bevestigen dat de standaarduitusting zowel in NL als in Belgie gelijk is ben ik er uiteraard ook.

Alvast veel dank!


03 feb 2018 20:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Welk alarmsysteem in 997.2
Zet de 997.2 op slot en krik 'm omhoog :idea:


Gaat de sirene dan af, laat dan i.i.g. even een papiertje opmaken door een inbouwstation (of de P-dealer) dat je een Klasse III gelijkwaardig system in je 911 hebt :wink:


04 feb 2018 9:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 PDK ex 997-2 PDK, ex 987-2 PDK
Doetinchem
Bericht Re: Welk alarmsysteem in 997.2
Kan je het niet navragen bij de verkoper? Dit is toch geen auto die je voor een prikkie op de hoek van de straat koopt!
_________________________________________
Met vriendelijke groet,

Frank


04 feb 2018 9:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Q7, 997 GT3, ex,F10 M5, ex 997s, Ex E60 535D, Ex 996 Turbo. Ex 996 4s, Ex Audi S2
Bericht Re: Welk alarmsysteem in 997.2
Alarm moet vaak SCM gekeurd zijn, en jaarlijks weer goedkeuring krijgen dacht ik.
_________________________________________
Porsche 997 GT3


04 feb 2018 11:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Welk alarmsysteem in 997.2
Nieuw ingebouwd SCM alarm hoef je pas na 3 jaar de eerste keer te laten keuren, daarna elk jaar.

SCM is een NL keurmerk, op een buitenlandse auto - of op een fabrieks alarm zit dit keurmerk dan ook niet.

Het alarm kan wel "conform SCM" zijn.

De meeste verz.mij. gaan akkoord met een briefje van een SCM inbouwstation dat het alarm functioneert als een SCM alarm.
Vraag dat voor de zekerheid even na :!:


04 feb 2018 11:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 Turbo mk1 cabrio manual schiefergrau cargraphic exhaust
noord brabant
Bericht Re: Welk alarmsysteem in 997.2
Moet een LOJACK laten inbouwen van verzekering
bij de klasse 3 die er op zit !!


04 feb 2018 12:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Welk alarmsysteem in 997.2
... had geen alarm - en hoefde dan ook alleen maar een Lo-Jack te laten plaatsen.

Porsche verkocht - Lo-Jack laten zitten (want niemand weet tenslotte waar deze ingebouwd zit :popcorn: ) en in de andere 911 (ook zonder alarm) een Lo-Jack laten plaatsen met het oude abbonement wat nog liep :wink:


04 feb 2018 13:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997.2 GTS Cabrio ex-997.2 C4
Bericht Re: Welk alarmsysteem in 997.2
Dank allemaal voor de hulp. Ik maak snel een afspraak bij een VbV/SCM keuringsstation. Ik hoop alleen voor het certificaat. Anders voor het installeren van het alarmdeel wat ik zou missen. Ik laat nog wel even weten of er hier een verschil zit tussen in NL en Belgie geleverde autos.

NB In Belgie is er weer een ander systeem met andere categorien en met andere vereisten.


04 feb 2018 16:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.