Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Zoete lucht uit lucht blazers. Iemand een idee?

12 feb 2018 21:41

Niet Porsche gerelateerd (maar BMW): mijn nieuwe speeltje heeft last van een zoete/chemische (denk aan aardbeien/kauwgom) achtige lucht die uit de (middelste) inblazers komt. Lucht was erger maar wordt minder. Auto is gekocht van handelaar die hem heeft laten poetsen. Helaas wel door de jostiband o.i.d. want nogal enthousiast met hogedrukspuit aan de slag geweest etc. Ik vermoed dat zij iets hebben gedaan om hem lekker fris te laten ruiken maar ik ben de lucht wel zat. Is het mogelijk dat ze iets in de ventilatie/airco hebben gedaan? Ben ook benieuwd of iemand tips heeft om van die lucht af te komen.

Re: Zoete lucht uit lucht blazers. Iemand een idee?

12 feb 2018 22:03

interieurfilter vervangen?
Is het geen koelvloeistof wat je ruikt?

Re: Zoete lucht uit lucht blazers. Iemand een idee?

12 feb 2018 22:11

Waarachijnlijk een spray geweest in het interieurfilter... heb hetzelfde gehad bij mn BMW van de dealer. Vond het wel lekker maar mn zoon werd kotsmmisselijk. Filter vervangen en opgelost.

Re: Zoete lucht uit lucht blazers. Iemand een idee?

12 feb 2018 22:53

Idd wat P-Track aangeeft, interieurfilter ingespoten met een of ander luchtje.

Sommige filters kan je uitwassen, maar check dit wel even vooraf :wink:

Re: Zoete lucht uit lucht blazers. Iemand een idee?

13 feb 2018 8:37

Filter vorige week vervangen dus dat kan het niet zijn

Re: Zoete lucht uit lucht blazers. Iemand een idee?

13 feb 2018 8:44

Is een spuitbus die in een keer zijn inhoud spuit terwijl ventilatiesysteem vol op recirculatie wordt gezet met de deuren dicht...

Zo heb je een “lekker geurtje” in je net aangeschafte bolide.

Re: Zoete lucht uit lucht blazers. Iemand een idee?

13 feb 2018 8:46

Dat vermoedde ik al maar waarom dan alleen uit de blazers in het midden? En hoe kan de lucht blijven terwijl het filter vervangen is?

Re: Zoete lucht uit lucht blazers. Iemand een idee?

13 feb 2018 8:50

Ze noemen het “odor bomb” en het gaat overal zitten. Ook al vervang je het filter. Het verdwijnt wel na een paar weekjes als het goed is

Re: Zoete lucht uit lucht blazers. Iemand een idee?

13 feb 2018 9:02

Odor bomb? Dank!!

Nu maand verder en inderdaad al flink stuk minder. Staat nu bak koffieprut in de auto (beste geurvreter die er is).

Re: Zoete lucht uit lucht blazers. Iemand een idee?

13 feb 2018 11:44

https://www.youtube.com/watch?v=F1VOM3CV0Jg
Plaats een reactie