Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 1:24



Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Modesta coating versus Protech lakverzegeling 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo Techart
Bericht Re: Modesta coating versus Protech lakverzegeling
Peewee737 schreef:
Weet iemand of die glass coating ook beschermt tegen steenslag?


Werkt totaal niet tegen steenslag, alles zal er gewoon doorheen komen. Enigste wat beschermd tegen steenslag is Paintprotectionfoil.
Dan is je auto totaal beschermd tegen alles behalve dingen die zwaar genoeg zijn om deuken te veroorzaken. Maar Prijzen beginnen pas vanaf €5000+ voor een volledige auto in te pakken met de folie.


17 maart 2018 13:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Modesta coating versus Protech lakverzegeling
Wow. Dat is een boel geld. Misschien alleen de voorpanelen doen of zou er dan kleurverschil zijn?


17 maart 2018 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: Modesta coating versus Protech lakverzegeling
Bij mij voor 1180 excl lak, wielen, koplampen, leer, kunststof en ramen...


17 maart 2018 14:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Modesta coating versus Protech lakverzegeling
TurboJ schreef:
Peewee737 schreef:
Weet iemand of die glass coating ook beschermt tegen steenslag?


Werkt totaal niet tegen steenslag, alles zal er gewoon doorheen komen. Enigste wat beschermd tegen steenslag is Paintprotectionfoil.
Dan is je auto totaal beschermd tegen alles behalve dingen die zwaar genoeg zijn om deuken te veroorzaken. Maar Prijzen beginnen pas vanaf €5000+ voor een volledige auto in te pakken met de folie.


Folie beschermt uiteindelijk ook niet 100% tegen steenslag natuurlijk, maar dat zal geen nieuws zijn toch.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 maart 2018 14:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Modesta coating versus Protech lakverzegeling
Denk ik ook MarkS. En zoals je al aangaf: je hebt steenslag en steenslag (verschil in afmetingen, hardheid, impactsnelheid, eigen gewicht, hoek van impact :) )
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


17 maart 2018 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Modesta coating versus Protech lakverzegeling
Ik zal het gaan merken. Mijn GTS krijgt een gascoating en ik laat de voorkant tot aan de voorruit met steenslag folie wrappen,
De tijd zal leren of ik daar goed aan gedaan heb.
Ik ben van plan de wagen lang the houden, dus voor mij is het de investering waard.
Uiteindelijk ook niet bezuinigd op de opties, dan kon dit er ook nog wel bij.
De wrap zal geen 100% bescherming bieden, maar het zal zeker helpen om de lak extra te beschermen.


18 maart 2018 2:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo Techart
Bericht Re: Modesta coating versus Protech lakverzegeling
MarkS schreef:
TurboJ schreef:
Peewee737 schreef:
Weet iemand of die glass coating ook beschermt tegen steenslag?


Werkt totaal niet tegen steenslag, alles zal er gewoon doorheen komen. Enigste wat beschermd tegen steenslag is Paintprotectionfoil.
Dan is je auto totaal beschermd tegen alles behalve dingen die zwaar genoeg zijn om deuken te veroorzaken. Maar Prijzen beginnen pas vanaf €5000+ voor een volledige auto in te pakken met de folie.


Folie beschermt uiteindelijk ook niet 100% tegen steenslag natuurlijk, maar dat zal geen nieuws zijn toch.


De folie op mijn Porsche komt toch echt geen steenslag doorheen zelfs niet bij 300kmh+. Dit zal de eerste 5 jaar ook nog wel zo blijven. Daarna is het niet meer zo zeker omdat het verouderd. Maar een vliegende baksteen zal zeker een deuk geven met lakschade tot gevolg. En vlijmscherpe vliegende delen kom je eigenlijk nooit tegen in mijn ervaring. Dus 100% is het nooit maar bij de juiste folie is er wel 99% zekerheid. Dat is dan wel gebaseerd op een zeer goede folie want daar zitten enorme verschillen in.


18 maart 2018 15:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Modesta coating versus Protech lakverzegeling
Met die 100% bedoelde ik eigenlijk ook geen vliegende bakstenen. Valt wat mij betreft ook niet onder steenslag. Maar misschien heb je er hele speciale folie op zitten. De folies die ik heb gezien beschermden zeker niet volledig tegen (normale) steenslag en (voor mij belangrijker) zag er na een tijdje al niet uit. Vooral bij de randen.

Op YouTube is een kanaal “obsessed garage”. Die meneer had z’n GT3 voorzien van folie en eigenlijk vrij snel al spijt van.

Denk dat als je het over een periode van 5-10 jaar bekijkt, je eigenlijk een respray (overspuiten) van de gehele voorkant zou moeten incalculeren als je het echt netjes wilt houden. Glascoating helpt wel, maar ook die raakt beschadigd door steenslag/vuil en zul je periodiek bij moeten (laten) houden. Er zijn er ook die het beiden doen, coating en folie.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


18 maart 2018 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Modesta coating versus Protech lakverzegeling
MarkS schreef:
Steenslag heb je natuurlijk ook in verschillende gradaties. Verder is het precies zoals Brulaap zegt.


Heb jij ook glascoating ?
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


18 maart 2018 23:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Modesta coating versus Protech lakverzegeling
MarkS op de vorige pagina schreef:
Die bedoel ik. NXTC. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 maart 2018 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo Techart
Bericht Re: Modesta coating versus Protech lakverzegeling
MarkS schreef:
Met die 100% bedoelde ik eigenlijk ook geen vliegende bakstenen. Valt wat mij betreft ook niet onder steenslag. Maar misschien heb je er hele speciale folie op zitten. De folies die ik heb gezien beschermden zeker niet volledig tegen (normale) steenslag en (voor mij belangrijker) zag er na een tijdje al niet uit. Vooral bij de randen.

Op YouTube is een kanaal “obsessed garage”. Die meneer had z’n GT3 voorzien van folie en eigenlijk vrij snel al spijt van.

Denk dat als je het over een periode van 5-10 jaar bekijkt, je eigenlijk een respray (overspuiten) van de gehele voorkant zou moeten incalculeren als je het echt netjes wilt houden. Glascoating helpt wel, maar ook die raakt beschadigd door steenslag/vuil en zul je periodiek bij moeten (laten) houden. Er zijn er ook die het beiden doen, coating en folie.


https://www.facebook.com/RideShineDetai ... 459912496/
Hierbij een filmpje waarmee de folio die ik erop heb kennis heeft gemaakt met een paaltje, Heeft erlangs geschaafd en dat veroorzaakt normaal meer schade dan steenslag. Er is geen schade te zien onder de folie na kennismaking met het paaltje. De folie zelf is natuurlijk wel afgeschreven. Zelf heb ik ook folie en daarover de glascoating. Zo worden de naden ook niet vies binnen de 5 jaar omdat de glascoating het allemaal afsealed en zeer vuil afstotend is.


19 maart 2018 1:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Modesta coating versus Protech lakverzegeling
Mooi dat de combi goed werkt.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 maart 2018 9:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.