Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 11:45



Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Defect elektrisch raam 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Defect elektrisch raam 3.2
Ik heb een probleem met mn raam aan de bijrijderskant van mijn 3.2'tje. Vanochtend reed ik weg en zette het raampje op een kiertje om de 'radio' achter wat beter te horen, maar toen ik de snelweg op reed ging hij helaas niet meer dicht.
Beide knoppen geprobeerd, zowel aan de bestuurders kant als aan de bijrijders kant. Omhoog wil hij niet meer maar naar beneden wel. Zal er een motortje doorgebrand zijn? En is dit makkelijk zelf te vervangen?


13 apr 2012 11:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Er zit 1 motor in die het raam zowel naar beneden als naar boven laat gaan.

Ik denk eerder in een kabelbreuk - los kabel(schoen)tje - of defecte schakelaar ...


13 apr 2012 11:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Hmm, ik vond 2 motortjes al raar. Maar de schakelaar zal het ook niet zijn; anders zou het wel heel toevallig zijn dat ze zowel links als rechts tegelijk kapot gegaan zijn. Dan zal het idd wel een kabelbreuk of los kabeltje zijn. Only one way to find out. Van het weekend maar even openschroeven die deur dan.
Iig bedankt voor je snelle reactie :D


13 apr 2012 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Denk toch dat het aan de schakelaar ligt. Heb hetzelfde met mijn 993 gehad. Aangezien ze bij Porsche in Stuttgart geen schakelaar op voorrraad hadden :( het schakelaartje van de bestuurderskant overgezet naar de bijrijderskant en daarmee was het raam te bedienen,proberen waard.
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


13 apr 2012 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Voor alle duidelijkheid,het schakelaartje van het bestuurdersraam overzetten :!:
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


13 apr 2012 13:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
zoek het in je linker schakelaar die je raam rechts bediend, daar zit een doorverbinding naar de schakelaar rechts op de deur. zit er 1 draad in je linker deur los (van je rechterraam bediening) dan doet hij aan beiden kanten niets meer. (slecht contact of misschien wel schakelaar stuk):salut:
_________________________________________
Picasa album


13 apr 2012 15:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Ah super! Goed om te weten dat ik de linker deur moet hebben ipv de rechter :mrgreen:
Ga er van het weekend even mee aan de slag. Dan horen jullie zsm of het opgelost is...


13 apr 2012 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
In mijn geval was het schakelaartje aan de passagierskant stuk en kon het raam ook met de schakelaar aan de bestuurderskant niet bediend worden. Gewoon proberen dus,succes!
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


13 apr 2012 15:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Het is gelukt! Het was idd een draadje wat los zat in de linker deur. En gelukkig niet een kapotte schakelaar.
Nou heb ik nog een vraag over de binnenkant van de deur; toen ik het deurpaneel er af haalde kwam ik nml dit (zie foto) plastic tegen. Is dit normaal? (ja ik ben een leek op dit gebied :wink: )
Afbeelding


16 apr 2012 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Yep :!: Die folie is normaal en zeer wenselijk :D

Het zorgt ervoor dat er geen vocht in je deurpaneel komt.


16 apr 2012 23:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Citaat:
En gelukkig niet een kapotte schakelaar
Schakelaars kosten weinig.


16 apr 2012 23:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
je kan hem ook vol water laten lopen en er goudvissies in doen is leuk voor het interieur. :ba:
_________________________________________
Picasa album


17 apr 2012 7:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
WillemB schreef:
Het zorgt ervoor dat er geen vocht in je deurpaneel komt.


En geen (of minder) vocht in de auto :wink:


17 apr 2012 8:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Is inderdaad folie om het vocht dat in je deur komt niet verder de auto in te laten lopen... Overigens zitten onder in de deur gaatjes om het water weg te laten lopen. Zorg dat deze niet verstopt raken. Anders kun je alsnog goudvissen in je deurpaneel laten zwemmen!
_________________________________________
Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!


17 apr 2012 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Dat lost zich op den duur vanzelf op. Dan komen er vanzelf wat gaatjes bij... :mrgreen:


17 apr 2012 12:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Laat ik er maar geen water + goudvissen in doen, ik denk niet dat de raampjes het dan nog doen nml :ba:
Maar mooi dat het zo hoort. Het zag er nogal provisorisch uit, vandaar dat ik me afvroeg of het zo hoorde.
Bedankt voor alle reacties en het is weer gefixt. Dus wat mij betreft kan er een slotje op!


18 apr 2012 10:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
StevenD schreef:
Het zag er nogal provisorisch uit, vandaar dat ik me afvroeg of het zo hoorde.


mss is niet het originele velletje plastic gebruikt door de vorige eigenaar/monteur :idea:


18 apr 2012 10:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
er is nog volop aan originele nieuwe te komen en die plakken ook nog erg goed :idea:
_________________________________________
Picasa album


18 apr 2012 11:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Hm, wat nieuw plastic is misschien een leuk klusje voor als ik in de zomervakantie wat meer tijd heb...
Nu eerst de komende weken wat tentamens maken! :bang:
Wat voor zekering hoort er eigenlijk op het circuit van de ramen + schuifdak te zitten? Bij mij zat er een witte in (is 8A als ik het goed heb), maar deze is er gisteren uit geklapt. Kan er ook een 16A zekering in?


19 apr 2012 9:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
StevenD schreef:
Kan er ook een 16A zekering in?


Ja - maar die zal er ook uit klappen :wink:

Afbeelding Afbeelding


19 apr 2012 10:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Haha gelukkig dan ligt het niet aan mijn reparatie :mrgreen:
Dan gaat er nu een van 25A in. Thanx Olaf! :thumleft:


19 apr 2012 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Targa '84
Amsterdam
Bericht Re: Defect elektrisch raam 3.2
Ik heb nu ook een probleem met mijn raam aan de bijrijderskant.
Hij wilde eerst niet omlaag, maar na een paar hobbels zakt hij toch naar beneden, daarna wilde hij niet meer omhoog.
Ik heb het deurpaneel opengemaakt en het raam was uit de geleider gekomen.
Het motortje en de aansturing werkten nog goed en na het raam teruggeplaatst te hebben ging hij weer netjes dicht.
Gisteren weer terug gereden en hetzelfde gebeurde weer, raam wilde niet naar beneden (had het dak dicht vanwege onweerskans en een kleine achterin), maar zakte later toch een beetje.
Gelukkig ging deze later wel weer makkelijk dicht.

Heeft iemand nog tips en wat het probleem kan zijn?
Alles lijkt goed te werken, alleen zakt het raam niet altijd goed.

Het viel me wel eerder op dat er veel roest in de geleider zat, ik had toen geen tijd om dat eruit te halen, maar zou dat een boosdoener kunnen zijn geweest?
Daarnaast was het toch wel een gepiel om het raam goed in de geleider te plaatsen. Heeft iemand hier ook nog tips voor?
Ook heb ik ergens gelezen dat je misschien wel direct het motortje moet vervangen, maar deze lijkt gewoon nog goed te werken.

En waar kan je dat plastic kopen?

Bedankt!


23 apr 2018 9:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.