Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:53



Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Ruitenwisserrubbers 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Ik kon het niet laten en motor gepakt richting PCA, eern kwartiertje rijden. Onderdrlrnmagazijn gevraagd naar 993 ruitenwissers en het beruchte afstandsrubbertje. Alles lag vlot op de balie en al snel ontdekten we dat het rubbertje veel te klein was voor de wissers (Bosch zo te zien). Ik heb ze alles uitgelegd en men begreep het ‘probleem’. PCA vermoedt dat er inmiddels een andere wisser wordt ingekocht waarop het rubbertje dus niet meer past. Dat kan gebeuren.

Enfin, toch nog zo’n rubbertje gekocht voor 7 euro en even langs de Brezan gereden waar ik wat mensen ken. Diverse ruitenwissers gepakt en rubber gepast en uitgekomen bij een zeer goedkope Coldax ruitenwisser en die bleek een juist frame (ovaal/rechthoekige uitsparingen in het frame) te hebben. Rubbertje er thuis ingezet met beetje moeite. Nu dus onder een Coldax wisser en daarboven een Bosch wisser. Ziet er weer netjes en origineel uit.


09 mei 2018 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Goed werk. Misschien even de part numbers hier posten zodat anderen het tzt makkelijk kunnen vinden?


09 mei 2018 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Hi Tobias,

Goed idee, ik moet even alles erbij pakken/zoeken en zal het posten!


09 mei 2018 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Rubber afstandsblokje: 993.628.239.01 - via dealer of kanalen die we kennen zoals in Frankrijk, VK, etc..
Bovenste ruitenwisser Bosch, (3 397 004 763 - 450 mm.) - via de vakhandel zoals bijv. Brezan
Onderste ruitenwisser Coldax CXW400 (400mm) geen nummer, verkrijgbaar via Brezan, Winparts, etc..

Let op: in ruststand ligt deze Coldax aan het uiteinde niet helemaal vlak / plat op de voorruit, ik ga daarom voor de lol nog 's kijken of de Coldax CXW350 (350mm) nog beter aansluit. Als dat zo is, dan is een combinatie van de Bosch 450mm en een nog kleinere Coldax van 350mm aan de onderzijde wellicht nog een leuker en goed alternatief. https://www.winparts.nl/ruiten-toebehor ... 55671.html

Sowieso rijd ik zelden in de regen.

Coldax is geen topmerk, maar met een prijs van 5 tot 6 euro per stuk kun je die wisser dan wel erg goedkoop vervangen als hij begint te strepen. De bevestiging die Coldax meelevert past NIET in het haakje ('uutje') van de Porsche ruitenwisserarm: oude plastic clip / bevestiging dus van je oude wisser loswippen en overzetten op je nieuwe Coldax wisser. Idem bij mijn Bosch wisser gedaan.

Hier nog nadere toelichting: https://rennlist.com/forums/993-forum/7 ... uffer.html


10 mei 2018 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Kan ik nog met 1 bestelling meedoen?


10 mei 2018 6:44
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
mivali schreef:
Rubber afstandsblokje: 993.628.239.01 - via dealer of kanalen die we kennen zoals in Frankrijk, VK, etc..
Bovenste ruitenwisser Bosch, (3 397 004 763 - 450 mm.) - via de vakhandel zoals bijv. Brezan
Onderste ruitenwisser Coldax CXW400 (400mm) geen nummer, verkrijgbaar via Brezan, Winparts, etc..

Let op: in ruststand ligt deze Coldax aan het uiteinde niet helemaal vlak / plat op de voorruit, ik ga daarom voor de lol nog 's kijken of de Coldax CXW350 (350mm) nog beter aansluit. Als dat zo is, dan is een combinatie van de Bosch 450mm en een nog kleinere Coldax van 350mm aan de onderzijde wellicht nog een leuker en goed alternatief. https://www.winparts.nl/ruiten-toebehor ... 55671.html

Sowieso rijd ik zelden in de regen.

Coldax is geen topmerk, maar met een prijs van 5 tot 6 euro per stuk kun je die wisser dan wel erg goedkoop vervangen als hij begint te strepen. De bevestiging die Coldax meelevert past NIET in het haakje ('uutje') van de Porsche ruitenwisserarm: oude plastic clip / bevestiging dus van je oude wisser loswippen en overzetten op je nieuwe Coldax wisser. Idem bij mijn Bosch wisser gedaan.

Hier nog nadere toelichting: https://rennlist.com/forums/993-forum/7 ... uffer.html


Nog een kortere ruitenwisser 350mm gehaald (Coldax CXW 350) en nog een rubbertje via PCA. Die ruitenwisser ligt mooier op de voorruit, maar het afstandsrubbertje past duidelijk minder goed in de uitsparing van deze wisser: omdat de wisser korter is, ook maar 2 ovale uitsparingen en dus het afstandsrubbertje aan de onderzijde voorzichtig wat rubber weggesneden met een goed scherp mesje. Was wel even bezig, maar is ook gelukt.


11 mei 2018 17:51
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Voor niet teveel geld een set Bosch retrofit flatblades. Groot verschil als je iets harder rijdt. Enige nadeel is dat is beetje modern oogt:

https://www.wiperblades.co.uk/porsche-9 ... er-blades/


11 mei 2018 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Ticcie schreef:
Voor niet teveel geld een set Bosch retrofit flatblades. Groot verschil als je iets harder rijdt. Enige nadeel is dat is beetje modern oogt:

https://www.wiperblades.co.uk/porsche-9 ... er-blades/


Mwah, ziet er denk ik wel goed uit. Maten lijken me prima, daar waar jij als kortste wisser nu 380mm hebt, heb ik 350mm. Kende deze wissers niet, maar ben wel benieuwd of ze je bevallen.


11 mei 2018 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Ik heb ze op mn 964 (nog kleiner) en bevallen prima! Stuk beter dan de reguliere iig, t blijven beetje jippie wissertjes ivt de exemplaren op moderne auto’s.


11 mei 2018 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
de Fiscalist schreef:
Ok dan bestel ik er 20. Prijs blijft gelijk

Kheldar 2
Tuck under 2
Marcob 1
Horn 1
Mivali 2
Rob964c4 5-10


Al witte rook?


22 mei 2018 18:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Wel een factuur en betaling, geen spullen nog....

Heb afgelopen donderdag besteld, verwacht levering deze week.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


22 mei 2018 19:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
spullen zijn binnen, nu nog even wat kleine flesjes bestellen om de 200 ml fles reinigingsvloeistof te kunnen verdelen...
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


25 mei 2018 14:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Held, dank je wel alvast voor info. Hoe smeren we die ‘bende’ straks het beste op de ruiten? Ontvetten, insmeren en uitwrijven of anders?


25 mei 2018 22:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
http://saint-gobain-autover.com/sites/d ... lyer_0.pdf
_________________________________________
remmen is angst


26 mei 2018 7:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Precies, en ik stuur een kopie mee van de gebruiksaanwijzing.

Reinigen ruit,
Nogmaals reinigen met de bijgeleverde vloeistof
Insmeren met de capsule, lang, in verschillende richtingen totdat je de ruit een keer of vijf hebt gehad.
Wachten tot het droog is
Even sprayen met een beetje water en uitwrijven met een flinke dot papier
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


26 mei 2018 19:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Ontvangen, hartelijk dank!!


02 jun 2018 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Hier ook ontvangen misschien zo maar even proberen
_________________________________________
remmen is angst


03 jun 2018 13:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Gisteren gelijk geprobeerd, schoonmaakvloeistof is erg goed, bijzonder om te zien wat eraan doek / papier achterblijft. Daarna de vloeistof aangebracht, verticaal en horizontaal en dat paar keer herhaald. Uitgepoetst met papier en laatste vlekken weggepoetst met microfiber doekje. Ruit is kraakhelder en we gaan zien hoe goed het werkt, nu genieten van de zon.


03 jun 2018 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Zijruiten heb ik overigens niet behandeld, dat vond ik niet nodig.


03 jun 2018 13:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Ik heb nu de 964 gedaan want die stond binnen in de schaduw
Werkt echt goed daarna nog even water test gedaan

Volgende keer als ik een andere auto doe doe ik ook het achterraam van de 964
Zijramen sla ik ook over misschien de spiegels wel doen
_________________________________________
remmen is angst


03 jun 2018 14:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Had ik al gezegd dat er ook nadelen aan zitten??

Sommige sproeier vloestof geeft een beetje een waas op de ruit, meestal met winter vloeistof dus dat zal niet zo n probleem zijn. Eigen mix met dreft en spiritus gaat overigens wel goed.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


03 jun 2018 18:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Ruitenwisserrubbers 993
Oh ja, ander nadeel:

Je raakt snel gewend aan het betere zicht bij regen, dus jaarlijks herhalen op de daily, elke drie jaar op de P
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


03 jun 2018 18:54
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.