Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 17:56



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Hetelucht blazer motor 911 SC 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Hetelucht blazer motor 911 SC
Hey,

Was dit weekend aan het sleutelen aan de Porsche,
Ik merkte echter op dat de warmelucht blazer die op de motor staat, precies niet meer goed in elkaar zat.

Ik heb dan alle buizen los gemaakt en zit nu tot aan het motortje zelf.

Afbeelding

Ik ben aan het twijfelen om dit er helemaal af te halen.
Maar dan vraag ik me af hoe rally auto's, of auto's die zo licht mogelijk willen zijn dan genoeg ventilatie verkrijgen.
Als je bv rijdt op herfstdagen is het al snel wat koud in de wagen of krijg je aandampen.


Door het verwijderen van een van buizen zit er precies een doorgang naar de uitlaat.
Kunnen er hier uitlaatgassen naar binnen dringen of is dit een afgesloten circuit?
Afbeelding

Bedankt voor de hulp!


02 mei 2018 6:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Hetelucht blazer motor
Die blower is om bij stationair toerental genoeg warme lucht door te voeren naar het interieur.



Theoretisch zou je geen uitlaatgassen in je warme lucht systeem moeten kunnen krijgen .. maar voor alle zekerheid kan je natuurlijk gewoon een slang plaatsen op het traject waar de blower zat :arrow: je krijgt dan tijdens het rijden (verhoogd toerental) ook warme lucht in het interieur :idea:


02 mei 2018 6:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Hetelucht blazer motor
Bedankt Olaf voor de uitleg!

Zal eens opzoeken hoe ik het geheel eraf krijg.
In de Bentley handboek staat er enkel hoe de motor van die blower moet vervangen worden.


02 mei 2018 9:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Hetelucht blazer motor
Op pelican parts spreken ze over de heating van pre-74's.

Dit is waarschijnlijk wat je ook bedoelde Olaf?


02 mei 2018 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: Hetelucht blazer motor
Als je spruitstukken niet lekken is het een afgesloten systeem.

Als ze wel lekken zou je nu ook uitlaatgassen ruiken in het interieur. Of de blower er nu goed op zit of niet :).


03 mei 2018 17:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Hetelucht blazer motor
Wout_RS schreef:
Op pelican parts spreken ze over de heating van pre-74's.

Dit is waarschijnlijk wat je ook bedoelde Olaf?


Alle luchtgekoelde 911's hebben zo'n hulpmotor, toch :?:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


03 mei 2018 17:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Hetelucht blazer motor 911 SC
Op dit moment ziet de motorruimte er zo uit:

Afbeelding

Iemand enig idee of er leidingen bestaan om op het aangeduid deel aan te sluiten naar de directe uitgang van de eerste foto's van deze thread?
De diameters verschillen namelijk,of bestaat er een verloopstuk om beide aan elkaar te koppelen?


13 mei 2018 9:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Hetelucht blazer motor 911 SC
Volgens mij wel, heb ik ook nog wel liggen.
Moet ff kijken of dat precies is wat je bedoeld.
Kijk vanmiddag even voor je!
Bedoel je deze?
Afbeelding
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


13 mei 2018 10:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Hetelucht blazer motor 911 SC
Hey Neppert,

Bedankt om het na te kijken, maar de foto van jou is van de originele set-up.
Ik ben bezig met een back date van de heating.

Ik zou dus rechtstreeks van heat exchanger naar de aangeduide plaats willen gaan.
Dus niet eerst naar de blazer, want die heb ik verwijderd.

Dus zoals nu aangeduid op de foto moeten deze 2 met elkaar verbonden worden.
Afbeelding

Normaal gezien bij het backdaten plaatsen ze 2 stukken uit een f-serie, maar vroeg me af of ik dit originele stuk van de G serie kon behouden


13 mei 2018 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Hetelucht blazer motor 911 SC
Aha....nu snap ik wat je bedoelt.
Ik had het allemaal even niet goed gelezen en dacht....leuk....ik kan helpen!!! :mrgreen: :thumleft:

Jij bedoelt dat ze deze delen gebruiken van een F serie of niet?

Afbeelding
Dus dan krijg je dit.
Afbeelding

Maar jij wilt hetzelfde alleen dan zonder die stukken te hoeven plaatsen.
Zou je daarvoor niet zelf iets voor kunnen fabriceren om het verschil in diameter op te kunnen lossen.
Zelf een soort van adapter maken, want ik zit een beetje voor je te zoeken....maar kan niet echt iets vinden wat je er kant en klaar voor kunt kopen.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


14 mei 2018 8:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Hetelucht blazer motor 911 SC
Dat is idd wat ik zocht Neppert.

Ik heb wat lopen zoeken op Pelican Parts en daar enkele mooie voorbeelden gezien.
Met de stock setup zoals nu heb ik toch een lange buis nodig om het te doen passen.
Zal waarschijnlijk voor de oudere stukken gaan om het geheel mooier te maken.

Voor mensen die interesse hebben hierin, dit is een mooie uitleg hoe je het best doet,
en hoe de airflow enz werkt,...

http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/937025-backdated-heat-tech-article.html


14 mei 2018 12:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.