Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:19



Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Benzinevoorraad 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Benzinevoorraad 993
De benzinemeter in mijn 993, modeljaar 1996, 95 litertank, wijst niet goed aan: als de tank vol is staat de meter op half , vandaag ruim 100 km gereden en hij lijkt nog steeds half te staan.
Dit fenomeen doet zich nu de tweede keer voor, na de eerste keer (ongeveer 2 jaar geleden) heb ik de voeler in de tank vervangen; het probleem leek toen verholpen maar doet zich na het tanken van vanochtend opnieuw voor.
Ik heb al eerder de zoekfunctie gebruikt en het “Bentley boek” en het boek van Streather geraadpleegd.
Het lijkt mij niet logisch dat de voeler in de tank het weer begeven heeft.
Mijn conclusie is voorlopig dat ik de verbinding van de voeler in de tank naar de dashboard meter moet controleren evenals die meter zelf.
Mijn vraag is nu: heeft iemand misschien ervaring met dit probleem? Is mijn voorlopige conclusie wel juist.
De meter in het dashboard demonteren zal geen probleem opleveren maar hoe controleer ik of hij werkt?
En zijn er tips over het doormeten van de bedrading?
Reacties worden zeer op prijs gesteld, bedankt alvast


16 mei 2018 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: Benzinevoorraad 993
Wat je eerst kan doen is even tijdelijke bedrading van de tank naar de meter leggen gewoon buitenom de auto. Dan weet je direct of het in de bedrading zit ja of nee. Voeler kan natuurlijk weer stuk zijn. Ze zijn makkelijk te demonteren, misschien dat je een andere even kan lenen ergens om het uit te sluiten. Als dit allemaal goed is zit het dus in de meter.


24 mei 2018 7:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.