Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 8:05



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Koppeling vervangen niet geholpen.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Koppeling vervangen niet geholpen....
Hallo,

Mijn 1984-er Targa met 915 type bak heeft 2jr geleden nieuwe synchro ringen gekregen. We hebben er volgens mij 2 van de 5 vervangen. De rest was nog ok.
Ook de omega veer is samen met de kabel vervangen. Sindsdien ca. 2000 km gereden.

Net voor de winterstalling begon het schakelen wat lastiger te worden. Met name vanuit de vrij met lopende motor in de versnelling duwen, 1, 2 achteruit, lukt niet. Het tandjes poetsen werd steeds erger. De koppeling voelde ook wat vreemd. Conclusie...koppeling dient vervangen te worden.

Gisteren een nieuwe Sachs koppeling met drukgroep geplaatst. Alles weer ingebouwd, echter ......probleem niet verholpen. Aj, dat is zuur.

Nu de grote vraag, wat is volgens jullie de meest waarschijnlijke oorzaak van bovenstaand probleem?

Ik zie de reacties graag tegemoet.


27 mei 2018 11:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Koppeling vervangen niet geholpen....
Hij heeft wel druk overigens....


27 mei 2018 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht Re: Koppeling vervangen niet geholpen....
Ik denk dat de gaffel die koppeling bedient/indrukt is verbogen of op het punt staat om af te breken...

Is echt een 915-bak dingetje...

Ik heb in een ander topic zelfde situatie beschreven (topic ook in deze rubriek 'overige techniek'..).

Oh ja, mocht het inderdaad zo zijn, moet je weer je blok en bak eruit halen; de gaffel vervang je niet zonder bak los te hebben.

Gr.

Dick


27 mei 2018 13:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.