Enkele vragen voor aankoop 911 3.2
Geplaatst: 18 jul 2018 21:57
Beste kenners,
Al enige tijd ben ik op zoek naar een 911 3.2 Targa naar mijn smaak. Recentelijk heb ik een USA exemplaar (C02) uit 1988 bezichtigd en deze bevalt me; De techniek lijkt in orde en de combinatie lak en interieur spreken me aan. Uiteraard wil ik een AKK laten uitvoeren voordat ik een bod doe, echter wil ik daarvoor graag enkele zaken opgehelderd zien en daar heb ik jullie hulp bij nodig.
1. De Carfax van de auto vermeldt 'Damage to front' en 'Damage to left front' in 2003. Deze informatie verkreeg ik pas enkele dagen na de bezichtiging maar aan de binnenzijde van de bagageruimte heb ik daar niets van gezien, alle bouten zitten strak in de lak. De beschadigde spoilerlip (happen eruit) en roest aan de bodem (leiding + rooster) daarachter doen me vermoeden dat de auto aan de voorzijde schade aan de bodem heeft opgelopen door bv. op een nare drempel of stoeprand te rijden. Die spoilerlip is te vervangen maar de roest daarachter baart me zorgen. Zie onderstaande foto; Kan iemand me vertellen wat het me ongeveer zou kosten om deze roest aan te pakken? Is dit een kwestie van nieuwe onderdelen (rooster+ leiding) of komt er meer of juist minder bij kijken? Wat is dit eigenlijk voor een leiding?

2. De bouten waarmee de gordels achterin worden bevestigd zijn vervangen door zgn. oogbouten. Op de bodem vóór elk van de 2 kuipjes zit nog zo'n bout in de vloer. Wat speuren op internet leert me dat deze kunnen hebben gediend ter bevestiging van kinderstoeltjes. Nou ben ikzelf toevallig vorig jaar vader geworden en zou ik een dergelijke contraptie aan één zijde op termijn kunnen gebruiken voor een kinderstoel, ik heb echter geen idee hoe. Heeft iemand enig idee hoe dat in detail zou werken? En heb ik daar een specifiek type stoeltje voor nodig? Daarnaast vraag ik me af hoe ik deze bouten zou kunnen vervangen door reguliere exemplaren zodat het zitje weer gebruikt kan worden; Is dat enkel een kwestie van losdraaien van de oogbouten en indraaien van (ontbrekende) originele bouten of komt daar meer bij kijken? Onze zoon (10 mnd.) mag vooralsnog enkel achterstevoren in de maxi-cosi mee, dus op de voorstoel. Het zou prettig zijn als mijn vriendin dan achterin plaatsnemen kan (ze is vrij klein) zodat we de 911 kunnen gebruiken voor ritjes met het gezin. Daarnaast zou een Römer Prince volgens mij volstaan als baby-/peuterzitje achterin zonder deze oogbouten te gebruiken.

3. Tenslotte vielen me tijdens de proefrit een tweetal onbekende schakelaars op het dashboard op. Dit betreft een zwarte drukknop (gelijkend op die van de elektrische spiegels om te switchen tussen L/R) en links daarvan een chroomkleurige tuimelschakelaar, beiden links onder de meter voor oliedruk en -temperatuur. Ik heb geen idee waar deze schakelaars voor dienen, wie kan me dat vertellen? Gebruik van één van deze schakelaars in stilstand met draaiende motor leidde ertoe dat er kort 2 lampjes oplichten tussen de meters, waarvan de bovenste na enkele seconden weer uit ging. Verder heb ik de optie-sticker nagespeurd op enige elektrische accessoires en daarbij trof ik de volgende: 139 (Seat heating, left), 288 (Headlamp washer), 454 (Automatic speed control). Wellicht hebben deze schakelaars hiermee te maken.

Bij voorbaat dank voor enige reactie!
Al enige tijd ben ik op zoek naar een 911 3.2 Targa naar mijn smaak. Recentelijk heb ik een USA exemplaar (C02) uit 1988 bezichtigd en deze bevalt me; De techniek lijkt in orde en de combinatie lak en interieur spreken me aan. Uiteraard wil ik een AKK laten uitvoeren voordat ik een bod doe, echter wil ik daarvoor graag enkele zaken opgehelderd zien en daar heb ik jullie hulp bij nodig.
1. De Carfax van de auto vermeldt 'Damage to front' en 'Damage to left front' in 2003. Deze informatie verkreeg ik pas enkele dagen na de bezichtiging maar aan de binnenzijde van de bagageruimte heb ik daar niets van gezien, alle bouten zitten strak in de lak. De beschadigde spoilerlip (happen eruit) en roest aan de bodem (leiding + rooster) daarachter doen me vermoeden dat de auto aan de voorzijde schade aan de bodem heeft opgelopen door bv. op een nare drempel of stoeprand te rijden. Die spoilerlip is te vervangen maar de roest daarachter baart me zorgen. Zie onderstaande foto; Kan iemand me vertellen wat het me ongeveer zou kosten om deze roest aan te pakken? Is dit een kwestie van nieuwe onderdelen (rooster+ leiding) of komt er meer of juist minder bij kijken? Wat is dit eigenlijk voor een leiding?
2. De bouten waarmee de gordels achterin worden bevestigd zijn vervangen door zgn. oogbouten. Op de bodem vóór elk van de 2 kuipjes zit nog zo'n bout in de vloer. Wat speuren op internet leert me dat deze kunnen hebben gediend ter bevestiging van kinderstoeltjes. Nou ben ikzelf toevallig vorig jaar vader geworden en zou ik een dergelijke contraptie aan één zijde op termijn kunnen gebruiken voor een kinderstoel, ik heb echter geen idee hoe. Heeft iemand enig idee hoe dat in detail zou werken? En heb ik daar een specifiek type stoeltje voor nodig? Daarnaast vraag ik me af hoe ik deze bouten zou kunnen vervangen door reguliere exemplaren zodat het zitje weer gebruikt kan worden; Is dat enkel een kwestie van losdraaien van de oogbouten en indraaien van (ontbrekende) originele bouten of komt daar meer bij kijken? Onze zoon (10 mnd.) mag vooralsnog enkel achterstevoren in de maxi-cosi mee, dus op de voorstoel. Het zou prettig zijn als mijn vriendin dan achterin plaatsnemen kan (ze is vrij klein) zodat we de 911 kunnen gebruiken voor ritjes met het gezin. Daarnaast zou een Römer Prince volgens mij volstaan als baby-/peuterzitje achterin zonder deze oogbouten te gebruiken.
3. Tenslotte vielen me tijdens de proefrit een tweetal onbekende schakelaars op het dashboard op. Dit betreft een zwarte drukknop (gelijkend op die van de elektrische spiegels om te switchen tussen L/R) en links daarvan een chroomkleurige tuimelschakelaar, beiden links onder de meter voor oliedruk en -temperatuur. Ik heb geen idee waar deze schakelaars voor dienen, wie kan me dat vertellen? Gebruik van één van deze schakelaars in stilstand met draaiende motor leidde ertoe dat er kort 2 lampjes oplichten tussen de meters, waarvan de bovenste na enkele seconden weer uit ging. Verder heb ik de optie-sticker nagespeurd op enige elektrische accessoires en daarbij trof ik de volgende: 139 (Seat heating, left), 288 (Headlamp washer), 454 (Automatic speed control). Wellicht hebben deze schakelaars hiermee te maken.
Bij voorbaat dank voor enige reactie!