Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

X pipe voor Porsche 996 Turbo

19 jul 2018 15:02

Vanwege het brave geluid van mijn 996 Turbo denk ik er over om mijn uitlaat te vervangen. Een mogelijkheid is de X -pipe die naast een wat rauwer geluid ook toename van vermogen en koppel levert. Fabspeed levert dergelijke systemen van rond de 3200 euro. Op ebay.de zie ik echter ook soortgelijke systemen vanaf 1200 euro. Heeft iemand ervaring met Fabspeed of een ander (goedkoper) merk of kan mij een aanbeveling doen? Alvast dank.

Re: X pipe voor Porsche 996 Turbo

19 jul 2018 16:40

E-bay zijn vaak van dubieuze kwaliteit. vooral het materiaal dat gebruikt wordt en de afwerking van de lassen aan de binnenkant. Ben het wel met je eens dat Fabspeed en equivalenten zoals Cargraphic zeer duur zijn. Maar dan qua afwerkingsniveau ook zeer hoog zijn.

Verder geen ervaring met turbo maar na een setje chinese rommel via eBay (.de) ben ik voor uitlaatspruutstukken en 200cell katalysator bij TopGear uit Bridport terecht gekomen. Hebben geloof ik ook een eBay-winkel. Mooi laswerk, degelijk gebouwd en perfecte pasvorm.

Andere opties zijn om eens te kijken voor andere beproefde concepten bij FVD brombacher of op design911.

Fabspeed is ook wel de enige die zo een x-pipe design aanbiedt.

Re: X pipe voor Porsche 996 Turbo

19 jul 2018 18:01

Aron ik weet dat jij voor kwaliteit gaat ik zou op het uitlaat systeem niet bezuinigen Carnewal heeft ook een uitgebreid programma heb je daar al gekeken op de website?

Re: X pipe voor Porsche 996 Turbo

19 jul 2018 18:07

dat vond ik ook dat de turbo te braaf was.
daar is nu verandering in gekomen.

https://www.ebay.nl/itm/Porsche-996-Tur ... 1438.l2649

https://www.youtube.com/watch?v=aNC13fRGMOk

Re: X pipe voor Porsche 996 Turbo

19 jul 2018 20:19

Dank voor de adviezen. Carnewal heb ik goede ervaringen mee. Zal ook jouw advies checken Ruud, dank!

Re: X pipe voor Porsche 996 Turbo

21 jul 2018 16:34

Heb een Cargrahpic laten monteren door van Gugten super uitlaat
en wat pk winst !!

Re: X pipe voor Porsche 996 Turbo

23 jul 2018 20:54

De jongens van Europipe uit België maken ook mooie uitlaten.

Re: X pipe voor Porsche 996 Turbo

24 jul 2018 17:31

Na een weekje stilstand

https://youtu.be/nwtM333IIV4

Re: X pipe voor Porsche 996 Turbo

02 aug 2018 23:43

Maakt nogal verschil!
Die van TopGear zijn 999 pond.
Wat markt die anderen drie keer zo duur (of die van TopGear 1/3 van de prijs)?
Kheldar, ben jij die nu op je auto zitten?

Re: X pipe voor Porsche 996 Turbo

03 aug 2018 7:07

Ik heb geen turbo. Maar een normale 996. Maar heb wel de katalysator en uitlaatspruitstukken van Topgear op de auto. Ik kan dus wat zeggen over de bouwkwaliteit. Die is mooi goed en degelijk. Zoals het hoort.

Cargraphic en Fabspeed zijn qua afwerking en design nog een stap hoger denk ik. Heb zelf Cargraphic dempers en bij vdGugten een keer de andere uitlaatdelen kunnen zien (x-pipe, spruitstukken). Dat zijn gewoon juweeltjes bijna.

Geluid zal ook wat verschillen. Zoals eerder gezegd afgaande op de foto’s is Fabspeed ook echt een x-pipe design, verschillend van de rest.

Re: X pipe voor Porsche 996 Turbo

03 aug 2018 13:30

Kijk aub even naar clips van de Speedtech X-pipe videos. Ik heb een 997 Turbo met een speedtech 3 inch X pipe met racecats er onder. Geluid, voor een daily driver = nee. Maar voor de weekenden = :drive: :cheers: :cheers: :mrgreen:
Plaats een reactie