Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Mistachterlicht 993 werkt niet

08 okt 2018 22:39

Dames, heren,

Bij een routinecheck viel het mij op dat mijn mistachterlicht niet werkt. Auto is in mei APK gekeurd.

Bij het aanzetten van de verlichting lichten alle schakelaars mooi op (aansteker, mistachterlicht, etc) maar zodra ik de schakelaar van het mistachterlicht trekt, valt de verlichting van deze schakelaar uit, en als ik achter de auto kijk, brandt het mistachterlicht ook niet. Nu rijd ik zelden of nooit in de mist (alleen bij mooi weer), maar iemand een idee waar ik mag gaan zoeken? Is volgens mij ook APK puntje. Bij voorbaat dsnk!

Re: Mistachterlicht 993 werkt niet

08 okt 2018 22:49

:idea: kapot ?

Is idd een APK afkeurpuntje, waarschijnlijk deed ie het in mei nog wel... :wink:

Re: Mistachterlicht 993 werkt niet

08 okt 2018 23:39

Volgens mij doet het mistachterlicht het alleen als ook je
Mist lampen aan de voorkant aan zijn.

Gr anton

Re: Mistachterlicht 993 werkt niet

09 okt 2018 6:58

Anton, dat klopt, is bij 3.2 ook zo en kwam ik ook achter nadat ik de lichtbak achter al los had en nieuw lampje al gekocht had....

Re: Mistachterlicht 993 werkt niet

09 okt 2018 12:26

P32again schreef:is bij 3.2 ook zo
Serieus?
Volgens mij brandt bij mij alles onafhankelijk van elkaar maar ik zal het controleren.
Sinds mei mogen de mistlampen voor de APK niet te hoog schijnen kwam ik vorige week achter :shock:

Re: Mistachterlicht 993 werkt niet

09 okt 2018 12:46

mistachterlicht kan alleen ingeschakeld zijn als de mistlampen voor ook ingeschakeld zijn. mistachterlicht kan een APK min punt zijn.

Re: Mistachterlicht 993 werkt niet

09 okt 2018 13:11

Ik heb twee werkplaatshandboeken in PDF-formaat maar ik kan de mistachterlichten niet vinden!

Re: Mistachterlicht 993 werkt niet

09 okt 2018 13:12

staat in boek 3 :mrgreen: :mrgreen:

Re: Mistachterlicht 993 werkt niet

03 nov 2018 1:04

NordRack2 schreef:Volgens mij brandt bij mij alles onafhankelijk van elkaar maar ik zal het controleren.

Hmm, mijn mistachterlichten doen het inderdaad alleen als de mistvoorlichten aan staan.
Wat een stom systeem!
Bovendien heb ik twee mistachterlichten. Binnenkort draai ik het rechter peertje er uit :thumleft:

Re: Mistachterlicht 993 werkt niet

03 nov 2018 9:15

Mag je tegenwoordig slechts 1 mistachterlamp voeren... :idea:

Heb ze beiden werkend en in al die jaren nog geen opmerkingen tijdens de apk hierover gekregen.

Re: Mistachterlicht 993 werkt niet

03 nov 2018 13:16

74264

Gr Hans

Re: Mistachterlicht 993 werkt niet

03 nov 2018 15:32

Dial_888 schreef:Heb ze beiden werkend en in al die jaren nog geen opmerkingen tijdens de apk hierover gekregen.

Artikel 5.2.57 1i
Personenauto’s mogen zijn voorzien van één extra mistachterlicht aan de achterzijde van het voertuig.

Maar ik vind het zelf irritant omdat twee mistachterlichten verward kunnen worden met remlichten dus ik haal mijn rechter mistachterlicht weg.

@964hans ik kan niet uit het schema afleiden dat het mistachterlicht alleen aan kan als de mistvoorlichten branden.

Re: Mistachterlicht 993 werkt niet

04 nov 2018 9:49

De "Nebellichtschalter"bekrachtigd R31 waarmee de mistlampen-voor en de"Nebelschlusschalter"van spanning wordt voorzien.
74268

Gr Hans

Re: Mistachterlicht 993 werkt niet

05 nov 2018 0:11

Als die bruine linksonder uit beeld naar de mistlampen voor gaat snap ik het denk ik wel.
Waar heb je die afbeelding vandaan? Kan ik die ergens downloaden?
mivali schreef:zodra ik de schakelaar van het mistachterlicht trekt, valt de verlichting van deze schakelaar uit, en als ik achter de auto kijk, brandt het mistachterlicht ook niet.

Precies zo werkt het bij mij ook :mrgreen:
Plaats een reactie