Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:06



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Xenon verlichting valt steeds rechtsvoor uit 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Xenon verlichting valt steeds rechtsvoor uit
Goedemiddag!

Al geruime tijd heb ik dat rechtsvoor mijn (xenon)verlichting uitvalt en als ik dan even terug ga naar stadsverlichting en dan dimlicht weer aanzet dan doet hij het weer (even). Soms blijft hij het de hele rit doen en soms ben ik om de minuut aan het aan en uit schakelen.
Ik zag dat dit al vaker besproken is op het forum maar ik kom op een lijst van mogelijke oorzaken uit: schakelaar, omvormer, zundgerät en massa.

Nou vroeg ik mij af zou het ook gewoon kunnen zijn dat de xenonlamp aan het eind van zijn latijn is? Een halogeenlamp geeft de geest en dat is het dan. Ik was niet zo goed in Chemie op school dus ik heb geen idee of dit een mogelijkheid is. Verder vroeg ik mij af of er nog verschil bestaat tussen Xenonlampen qua kwaliteit en lichtopbrengst.

Ik hoor graag!

Edwin


12 okt 2018 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Xenon verlichting valt steeds rechtsvoor uit
als ik me niet vergis is hier een topic van.


12 okt 2018 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Xenon verlichting valt steeds rechtsvoor uit
Verschillende zelfs. Maar in geen van deze topics antwoord op deze twee vragen....


12 okt 2018 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo 996 Targa
Bericht Re: Xenon verlichting valt steeds rechtsvoor uit
Aftermarket of OEM? Leeftijd van de lampen?

Er bestaat inderdaad verschil in kwaliteit, niet alleen de lampen zelf, maar ook de ballast kan van zeer goedkope kwaliteit zijn. Jouw probleem kan inderdaad bijna van alles zijn, kabelbreuk of ballast is waar ik als eerste naar zou kijken. Verwissel anders de linker en rechter ballast en kijk of het probleem verplaatst.

Vwb lichtsterkte, hoe lager de kleurtemp, des te meer lumen (alhoewel ik de wittere mooier vind)


13 okt 2018 1:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Xenon verlichting valt steeds rechtsvoor uit
Altijd handig om het model te vermelden :idea:
Wat ik uit vorige threads onthouden heb is dat de boosdoener meestal de schakelaar zelf is :salut:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


13 okt 2018 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo
Bericht Re: Xenon verlichting valt steeds rechtsvoor uit
Wissel de lampen om en kijk of het probleem van rechts naar links verplaatst. Als het rechts blijft, doe dan hetzelfde met de starter.


13 okt 2018 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 C2 ('09), 991 C4S ('13)
Achterhoek
Bericht Re: Xenon verlichting valt steeds rechtsvoor uit
Heb een soortgelijk probleem gehad met de Xenon verlichting van mijn DD. Bleek gewoon dat de lamp aan het einde van zijn levensduur was. Nieuwe lamp erin laten zetten en toen bleek de lichtopbrengst van de andere, nog werkende koplamp, aanzienlijk minder te zijn dan die van de nieuwe lamp. Dus ook maar gelijk laten vernieuwen. Kunnen we er weer jaren mee vooruit.


13 okt 2018 13:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Rotterdam
Bericht Re: Xenon verlichting valt steeds rechtsvoor uit
Had precies hetzelfde probleem, van alles geprobeerd, tot het laten plaatsten van een nieuwe lichtschakelaar door Erwin aan toe. Bleek gewoon de lamp te zijn die op zijn eind was.. Zou ik dus eerst even proberen. Lampjes omwisselen, als dat het probleem oplost, gelijk allebei vervangen. Succes!


15 okt 2018 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Xenon verlichting valt steeds rechtsvoor uit
Ga ik proberen. Ik laat nog weten hoe het afloopt!


15 okt 2018 15:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Xenon verlichting valt steeds rechtsvoor uit
edwindepetwin schreef:
Ik was niet zo goed in Chemie op school dus ik heb geen idee of dit een mogelijkheid is.
:shock: :lol: :lol:
Succes!
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


16 okt 2018 0:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Xenon verlichting valt steeds rechtsvoor uit
....En gelukt! Twee originele Phillips DS2 lampen besteld en zelf vervangen. Dat viel alles mee. Ik ben in de loop van de jaren een beetje verleerd om zelf aan mijn wagen te klussen. Vroeger heel gewoon maar na twintig jaar lease auto´s gewoon ontwend. Kreeg terwijl ik het aan het doen was wel waardering voor de ingenieurs van Porsche. Wat een geweldig vernuftige manier om je koplampen vast te zetten en los te maken. Er bleek trouwens een scala van tutorials op YouTube te vinden over hoe je dit moest doen. Al met al ben ik nu voor honderd euro weer voorzien van twee werkende koplampen! Iedereen bedankt voor de bijdrage!


26 okt 2018 11:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Xenon verlichting valt steeds rechtsvoor uit
jij werpt tenminste weer eens een nieuw licht op een duister onderwerp op, er ging bij jou ook op tijd een lichtje branden om de niet brandende verlichting te vernieuwen en dat allemaal op advies van enkele heldere lichten op ons fantastische forum :idea: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


26 okt 2018 12:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Role


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.