Pagina 1 van 2
Warm linkerbeen in een 964 C4 ...
Geplaatst: 05 aug 2005 21:52
door Olaf
Merk ik vandaag in ene dat het redelijk heet wordt onder het dashbord, net boven m'n linker been
... daar zit onder het dashboard, ter hoogte van de lichtschakelaar een aluminium omhulst stukje electronica dat gewoon bloedheet wordt tijdens het rijden
... dit is mij nog nooit eerder opgevallen en ik vraag me nu dus af of dat 'redelijk normaal' is bij een 964 ...
Op een ritje van 200 km met een gangetje van ongeveer 140 km/uur is dat ding niet eens meer aan te raken
en ik wil toch nog even heen en weer naar italie volgende maand
Wie van de 964 rijder heeft dit nog meer ervaren of wil er eens op letten of dit een 'standaard' is
Olaf
-AJUTO- 
Geplaatst: 05 aug 2005 22:31
door Jaco
Zit daar bij jou niet dat kastje dat door de achterruitverwarmingsschakelaar geschakeld wordt?

Zou het verder niet weten, alleen dat je zo iig niet moet blijven rijden. Maar dat hoef ik jou niet te zeggen.

Geplaatst: 05 aug 2005 22:48
door frank 964
Hoi Olaf,
het enige wat ik weet ,is dat daar een computerkastje zit voor het elektrische dak.
Want in die kast heb ik destijds een verandering aangebracht ,dat ik mijn dak met lopende motor kan openenen.
die zit met twee beugels links en rechts tegen de onderkant van het dashboard geschroefd.
Heb je verder geen problemen met de besturing van het dak. ??
Ik zelf ken het probleem niet,als het jouw op is gevallen dat het bloedheet wordt ,dan was het mij ook al wel opgevallen.
Ik zal toch Erwin om advies vragen
groet Frank..
Geplaatst: 05 aug 2005 23:07
door Rudolf
Ik heb het ook bij mijn 964, maar ik denk dat het bij mij door een defecte klep in het verwarmingssysteem komt, die sluit het linker gedeelte van het voetencompartiment niet meer goed af, waardoor er continu warme lucht binnen komt in het interieur... Zo te zien werkt de servo niet meer die deze klep moet bedienen. Zoals jij het omschrijft, is het meer stralingswarmte in jouw geval.
Mochten er mensen met tips/oplossingen zijn, dan hoor ook ik het graag

Geplaatst: 06 aug 2005 6:44
door Ivo964C2
Zal er ook eens op letten Olaf, maar dat iets in het interieur ZO heet wordt dat je er niet meer aan kunt zitten, lijkt mij ook niet normaal.

Geplaatst: 06 aug 2005 8:17
door Olaf
Ivo964C2 schreef:Zal er ook eens op letten Olaf, maar dat iets in het interieur ZO heet wordt dat je er niet meer aan kunt zitten, lijkt mij ook niet normaal.

De techniker was er niet verbaasd over, en wist een twee drie ook geen een antwoord te gevn op mijn vraag ....
frank 964 schreef:het enige wat ik weet ,is dat daar een computerkastje zit voor het elektrische dak.
Want in die kast heb ik destijds een verandering aangebracht ,dat ik mijn dak met lopende motor kan openenen.
die zit met twee beugels links en rechts tegen de onderkant van het dashboard geschroefd.
Heb je verder geen problemen met de besturing van het dak. ??
Ik zelf ken het probleem niet,als het jouw op is gevallen dat het bloedheet wordt ,dan was het mij ook al wel opgevallen.
Mag ik aannemen dat een coupe zo'n zelfde kastje heeft om het schuifdak te openen ... die heeft namelijk ook zo'n aluminiumblikje

kon alleen niet beproeven of die ook warm werd
Ik heb geen problemen met het electrische dak ....
To be continued ....
Olaf

Geplaatst: 06 aug 2005 11:00
door EriC4C

..... Komt me niet bekend voor en heb de laatste tijd toch vaak met korte broek aan gereden.

Geplaatst: 06 aug 2005 12:42
door Ivo964C2
EriC4C schreef::uh: ..... Komt me niet bekend voor en heb de laatste tijd toch vaak met korte broek aan gereden.

...wellicht ervaar jij die warmte juist als aangenaam?

Geplaatst: 06 aug 2005 13:27
door EriC4C
Geplaatst: 09 aug 2005 20:58
door Olaf
Vandaag weer een ritje van 200 km heen en 200 km terug gemaakt ...
Heen met de airco uitgeschakeld werd het kastje totaal niet warm ....
Op de terugweg de airco bij wijze van test aangezet

en jawel het kastje werd weer lekker warm (lees: HEET

).
Airco halverwegen de terugreis uitgezet en na een paar km begon de P te horten en stoten

... parkeerplaats langs de snelweg opgereden en toen schommelde het toerental van de Porsche tussen 0 en 1000
ZAGEN
DME ter plaatse vervangen ..... en langzaam aan naar huis gekachelt
To be continued ....
Geplaatst: 13 aug 2005 19:01
door BJ964
Al meer bekend over het probleem Ivo

Geplaatst: 13 aug 2005 19:02
door BJ964
Ivo??? Hoe kom ik daar nou weer bij

... Moet natuurlijk Olaf zijn

Lol
Geplaatst: 13 aug 2005 19:35
door Olaf
Het DME relais had ik vervangen door een jonger (maar ook gebuikt) exemplaar .... ook dit heeft niet mogen helpen - ritje korter dan 60 km en toen viel de motor helemaal stil
oud relaisje er maar weer ingezet om thuis te kunnen komen
Gisteren een nieuw DME relais gehaald ** boven verwachting een stuk goedkoper dan ik dacht ... voor een Porsche-onderdeel waar je zo gemakkelijk bij kan ...
.... tot dusver geen problemen gehad

helaas nog niet meer dan 60 km achterelkaar gereden

Geplaatst: 14 aug 2005 0:53
door Ivo964C2
BJ964 schreef:Ivo??? Hoe kom ik daar nou weer bij

... Moet natuurlijk Olaf zijn

Lol
Ach...waar het hart van vol is...

Geplaatst: 14 aug 2005 15:43
door MS964

(we waren al off-topic, duss...)
Geplaatst: 14 aug 2005 16:13
door BJ964
Haha. Gaat weer lekker hier heren

En ach off topic: gebeurd hier wel vaker zal ik maar zeggen

Geplaatst: 14 aug 2005 17:18
door dirkie
Heb ondertussen al eea opgezocht ivm dit heuvel ...
Gaat hier om de "contol-unit" van de elektronica ...
Staat dus wel degelijk in rechtstreeks verband met je DME relais toestanden ...
Wat er precies "ge-controled" wordt in die box weet ik (nog) niet ... Maar dat gaat niet lang meer duren ...
Nou laat ik t nie meer los ...
Ik gok dat als je een NIEUW relais der in stopt de problemen wel eens van de baan zouden kunnen zijn.
Gok op een slecht functioneren van het relais (dat was al duidelijk) en daardoor een overbelasting (das ook vrij duidelijk) van deze control unit ...
Dirk

Geplaatst: 14 aug 2005 18:07
door Olaf
dirkie schreef:Gok op een slecht functioneren van het relais (dat was al duidelijk) en daardoor een overbelasting (das ook vrij duidelijk) van deze control unit ...
he' die hadden we samen uitgedacht

maar even-zo-goed bedankt

Geplaatst: 14 aug 2005 18:23
door dirkie
Bedoelde ik ook met "dat was al duidelijk" uiteraard

Geplaatst: 23 aug 2005 8:56
door Ivo964C2
En???

...is het probleem nu verholpen?

Geplaatst: 23 aug 2005 9:22
door Olaf
Ivo964C2 schreef:En???

...is het probleem nu verholpen?

Nog niet zo'n heel lang stuk gereden ... weet inmiddels wel dat er
(nog steeds) een storing optreedt die te maken heeft met de Lambda-sonde
(of het kabelwerk van daar naar de DME computer)
Vandaag maar even tijd maken om verder te speuren

Geplaatst: 23 aug 2005 17:14
door dirkie
Ist nog de originele sonde
Krengenhouden het inprincipe ca 140 a 160.000 km uit ... dan vervangen ... schrijft ook Porsche voor dus ...
Dirk

Geplaatst: 23 aug 2005 17:32
door Olaf
dirkie schreef:Ist nog de originele sonde
Vorige week dinsdag een nieuwe ingezet

.... we zijn nu een week verder
Vandaag de verbindingen verbeterd (gesoldeerd) en nu maar weer eens een ritje doen van een uurtje of twee en kijken of het probleem weer de kop op steekt ...
Afgelopen zondag dus een keer gehad tijdens het rijden dat de motor uitviel en vervolgens meteen weer aansloeg waarbij we beiden een vette klap in onze rug kregen

niet goed voor ons en de Porsche
De bosch-hamer gaf zondag ook alleen een storing aan de lambda-sonde ...
Geplaatst: 23 aug 2005 17:37
door dirkie
Als ik me goed kan herinneren bestaan de originele sondes die in de 964 zaten niet meer ... klopt dat
Nu krijg je een vervangingsexemplaar van Bosch dacht ik ... dat je idd zelf moet voorzien van de nodige stekkers om te laten passen ...
Mss daar klein foutje in ofsow ...
Dirk

Geplaatst: 23 aug 2005 17:40
door Olaf
dirkie schreef:Mss daar klein foutje in ofsow ...
.... twee witte en een zwarte draad aan de ene zijde - twee witte en een zwarte draad aan de andere zijde
.... ookal ben je kleurenblind
Olaf
-ikzounatuurlijkdewitteonderlingkunnenwisselen- 