Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Conisch of bolconische bouten

04 apr 2019 14:08

Wellicht is dit onderwerp al eerder op het forum behandeld maar ik heb de volgende vraag: Recent heb ik een setje originele 19" Otto Fuchs velgen gekocht en gemonteerd met 'standaard' Porsche M14x 1,5 bolconische bouten. In mijn zoektocht naar zwarte wielbouten in de juiste lengte (voor 5mm en echter 15mm spacers op mijn 996 Turbo), las ik dat er voor aftermarket lichtmetalen wielen veelal conische ipv bolconische bouten worden toegepast. Kan iemand mij vertellen welke bouten ik het best kan gebruiken en mij een adres kan adviseren waar ik deze bouten in het zwart kan bestellen? Alvast dank voor de input.

Re: Conisch of bolconische bouten

04 apr 2019 15:38

De bouten moeten bij de velgen passen, ga geen conische bouten op bol-conische velgen gebruiken!
Als je in het boutgat van de velg kijkt kun je zien/voelen of het pasvlak met de bout recht (conisch) is of bol (bol-conisch)

Afbeelding

Re: Conisch of bolconische bouten

04 apr 2019 17:23

Dank voor dit heldere antwoord, het is inderdaad eenvoudig te voelen. In dit geval is het duidelijk bolconisch. Nogmaals dank.

Re: Conisch of bolconische bouten

08 apr 2019 16:54

Dolkomisch topic :mrgreen:

Re: Conisch of bolconische bouten

08 apr 2019 19:37

Dolconisch :mrgreen:

FF zonder dollen, zorg dat de vlakken van de bouten goed op de boringen van de velgen passen (zoals aron2105 al aangaf).
Plaats een reactie