Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:43



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Lege accu bij 986 - 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Lege accu bij 986 -
Afgelopen voorjaar, 2018 dus, heb ik een nieuwe accu in m'n 986 geplaatst. Van de winter was deze leeg omdat ik te laat was met de druppellader. Na opladen had ik geen problemen meer.
Tot vandaag. Opeens wilde ie niet starten. Het was kantje boord want na 10 minuten aan de lader liep alles weer.
Nu vroeg ik me af hoe dit kon en de enige reden die ik kon bedenken is dat ik de afgelopen dagen een paar keer (2 of 3 keer) de kap open je. Dicht heb gedaan zonder lopende motor.
Kan dit kloppen ? Of kan er wat anders zijn ?
PS: verder vandaag geen problemen meer gehad.


20 apr 2019 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Lege accu ?
Geen beste accu :bang:


21 apr 2019 8:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Lege accu ?
heb je hem tot dat moment aan de druppellader gehad? wanneer is de laatste keer dat je - een stuk - gereden hebt?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 apr 2019 9:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Lege accu ?
Idd, hoe lang heeft hij stilgestaan zonder druppellader. Denk dat hij toch een tikkie heeft gehad en na 10min laden start hij misschien wel weer maar accu lijkt niet fris. Als je een druppellader hebt met reconditioneer optie dan zou ik hem daar minimaal een aantal dagen aan laten hangen. Als je verwacht er een aantal weken niet mee te rijden sowieso aan de druppellader.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


21 apr 2019 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Lege accu bij 986 -
Afgelopen winter heeft ie aan de lader gehangen (Ctek XS3600). Deze gaf toen aan dat de accu geladen was. Sindsdien geen problemen, ook niet na 2 weken stilstand. De laatste keer dat ik er mee gereden had was ruim een week geleden. In die week heb ik dus een paar keer de kap open en dicht gedaan 'op de accu'. Dat doet mij vermoeden dat die kapbediening mogelijk een stroomvreter is. Klopt dat ?


21 apr 2019 10:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Lege accu bij 986 -
Dat is lastig oordelen op afstand maar je zou het idd wel zeggen. Anders eea doormeten, accu en stroomverbruiker. Je zou verwachten dat met een accu in goede conditie die kap wel een paar keer open moet kunnen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


21 apr 2019 14:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Lege accu bij 986 -
Vorig jaar tijdens een periode van 5 weken vakantie alleen hele korte stukjes gereden. Telkens dak open dak dicht. En vaak alleen op de accu. Voordat ik naar huis kon toch een starthulp nodig gehad. Kennelijk vreten doet cabrio- torretjes aardig wat stroom.


21 apr 2019 14:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jonneke


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.