Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 18:06



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Johan van der Made 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche Cayenne
Breda
Bericht PMS ABS Warning Brake PROPORTIONING Cayenne 2006
Warning Brake PROPORTIONING
Porsche Cayenne 2006
Deze melding kreeg ik plotseling. De auto wilde niet meer vooruit. Het rechter voorwiel wordt geblokkeerd. Toen ik het kabeltje losmaakte van de ABS sensor (rechts) kon ik weer rijden. De auto remt schakelt etc niet lekker meer. Als ik het contact aanzet brand ABS PMS failure etc.. Wie weet de oplossing voor dit probleem. Dank a;vast voor de moeite.
Groeten Johan


18 mei 2019 19:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: PMS ABS Warning Brake PROPORTIONING Cayenne 2006
Welkom enzo.

PMS: altijd listig :mrgreen:

Eerste google hit: https://rennlist.com/forums/cayenne-955-957-2003-2010/651182-2004-cayenne-s-brake-proportioning-warning-and-stuck-in-park.html
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


18 mei 2019 21:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche Cayenne
Breda
Bericht Johan van der Made
GEVRAAGD Porsche Cayenne 2010-2013.
Ben op zoek naar een Cayenne. Particulier of Garage. Mag inruiler zijn zonder garantie. Beetje werk ook geen probleem.
Groeten Johan


30 dec 2019 12:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche Cayenne
Breda
Bericht Porsche Cayenne motor 4.8S 2006 in 4.8S 2010
Past een Porsche Cayenne motor 4.8S 2006 in een Porsche Cayenne van 2010 4.8S?

Heb mijn Cayenne 2006 Total Loss gereden.

Huidige motor in de 2010 (die ik eventueel wil aanschaffen) loopt niet lekker stationair. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Als je eventueel een Cayenne 2010 -2012 te koop weet houd ik mij aanbevolen. Wil graag dit nieuwere type Porsche.

Hartelijke groet,
Joihan


30 dec 2019 12:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Lees dit eerst: Spelregels TKA/TKG
Misschien moet je de 1e regel van dit topic ff lezen
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


30 dec 2019 13:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Porsche Cayenne motor 4.8S 2006 in 4.8S 2010
Johan, heel vervelend voor je dat op zoek moet gaan naar een "nieuwe".

Ik ga er zo maar van uit dat er maar weinig "sleutelaars" hier op het forum zitten die vaak aan Cayennes sleutelen en zeker niet motoren swappen. Dus wees niet ongeduldig als het antwoord niet 123 komt.

Ik zou een andere route nemen als ik jou was. Ik zou, indien de motor nog goed, is deze eruit halen op een pallet zetten en hem te koop aanbieden in NL, België en Duitsland en een andere Cayenne zoeken die helemaal goed is.

Deze zal wel wat meer budget vereisen maar als je een auto neemt waar al wat mee aan de hand is en je denkt het te kunnen maken voor een bepaald bedrag kom je ALTIJD veel hoger uit door onvoorziene kosten.


30 dec 2019 13:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche Cayenne motor 4.8S 2006 in 4.8S 2010
Als je geïnteresseerd bent in de cayenne 2010 die niet lekker loopt moet je hem eerst uitlezen om te kijken of er foutcodes in staan die naar een mogelijke oorzaak wijzen.

Stationair niet lekker lopen kan allerlei oorzaken hebben en misschien wel simpel opgelost worden, bv. bobines etc...

Als je daar geen ervaring mee hebt en de auto toch zou willen kopen zou ik er een zeeeeer grondige AKK op loslaten en eventuele technische mankementen die er zijn gebruiken om de prijs serieus mee naar beneden te onderhandelen, misschien een risico lopen dat het grotere problemen zijn, maar als het dan simpel opgelost kan worden is dat dan mooi meegenomen.

Of evt in de prijs verdisconteren dat er een deelrevisie moet uitgevoerd worden. Dan weet je wat je daarna hebt.

De 2006 motor in de 2010 lijkt me niet zo een goed idee. Waarschijnlijk moeten er een boel computers worden overgezet en ingeleerd en het is nog maar de vraag of die onderling compatibel zijn met de computer van de automaat bv. Ook de restwaarde van je 2010 auto met 2006 motor lijkt me niet erg gunstig.

En anders zou ik gewoon verder kijken naar een andere auto ...


30 dec 2019 15:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Porsche Cayenne motor 4.8S 2006 in 4.8S 2010
+1, bij een latere verkoop wordt dit ook een heel proces met vragen lijkt me.. succes met de keuze!


30 dec 2019 16:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Johan van der Made
Johan,

Hier heb je alvast je eigen voorstel topic. Ik heb al je losse flodders samengevoegd.

Berichten in allerhande topics en niet juiste sub-forums plaatsen is hier niet de bedoeling :idea:


Welkom :!:


30 dec 2019 17:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Johan van der Made
Wat een service! :thumleft:


:mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


30 dec 2019 17:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Johan van der Made
Olaf schreef:
Hier heb je alvast je eigen voorstel topic.
Hahah!!
:lol: :mrgreen:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


31 dec 2019 2:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: csteenbe


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.