Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 23:32



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Gelekte accu 911 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera Targa G50
Bericht Gelekte accu 911 3.2
Hallo,

De accu van mijn 911 3.2 (najaar 2018 aangeschaft) blijkt te hebben gelekt. Ik heb de accu verwijderd en trof daaronder witte aanslag.
Deze zogenaamde "bloemkool" heb ik verwijderd, daartoe heb ik de front condenser blower gedemonteerd zodat ik er met de stofzuiger goed bij kon.
Nu zit ik nog met enkele plekken die aandacht behoeven, met name een roestige plek op de hoek van de accubak en een verroest accuklem plaatje daarnaast.
Zie bijgaande foto's ter illustratie. Het accuklem plaatje is helaas op dit moment niet te demonteren; ik krijg de inbus-bout met geen mogelijkheid los.
Ik heb intussen wat informatie verzameld en daaruit onderstaand stappenplan opgesteld:

(1) baking soda op de witte aanslag te strooien en daarna
(2) met een mengsel van baking soda en water (verhouding 2:1 / 3:1 ?) en een droge doek / oude tandenborstel de resterende aanslag weg poetsen. Zodra de witte aanslag verwijderd is kan ik
(3) wat kruipolie rondom het inbus-boutje van het accuklem plaatje aanbrengen en een nachtje laten inwerken in de hoop dat de bout daarna los kan. Daarna wil ik
(4) de roestige plekken aanpakken door met schuurpapier de roest weg te schuren om nadien
(5) daarop een lak / anti-roest middel aan te brengen.

Lijkt dit een geschikte aanpak? Heeft iemand een suggestie hoe ik het accuklem plaatje kan verwijderen als de inbus-bout hardnekkig blijft zitten?
Welk middel kan ik het beste aanbrengen bij de laatste stap (5)? Ik heb bij een andere auto wel eens eenvoudigweg hammerite gebruikt maar weet niet of dat het beste is.
En zijn er nog zaken die zich onder de accubak bevinden die ook mijn aandacht nodig hebben, al is het maar ter controle dat daaronder geen roest is ontstaan?

Bij voorbaat dank voor tips en / of suggesties!

Gr. Thijs


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


31 jul 2019 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera Targa G50
Bericht Re: Gelekte accu 911 3.2
Hierbij de afbeeldingen op correcte wijze toegevoegd:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


04 aug 2019 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gelekte accu 911 3.2
Hoi Tezman,

Soda oplossing werk bij het opruimen van vers accuzuur, om die bloemkolen om te ruimen gebruik je beter een zuur zoals azijn. Met borsteltje aanbrengen op de bloemkolen en normaal lossen deze op. Wel nadien grondig reinigen om resterende zuur weg te krijgen.

Krijg je die inbus niet los omdat je inbussleutel niet diep genoeg in de bout kan ( door de bloemkolen in het gat, te zien op je foto's) of omdat de bout echt vast zit door oxidatie/kristallisering?
Indien niet diep genoeg, met azijn gat proper maken, zodat je inbus dieper kan, door de rest van het kristal weg te nemen, zal de bout waarschijnlijk ook een stuk minder vast zitten...
Indien dat niet lukt, proberen met 'impactsleutel' ... kan je zelf doen door een draaibeweging/kracht op je inbus te zetten en intussen met een kleine hamer te tikken op de inbus... door trilling kan je bout ook los komen
Juist opletten dat je de kop van je inbus niet beschadigd, dan ben je alleen nog verder van huis en dan kan je enkel nog speciale inbussen proberen... zoals bv

Afbeelding 'CIMCO ref 110606' (ik heb me deze aangeschaft en zijn al vaak van pas gekomen)

Geduld is een mooie deugd en die zal je nodig hebben. Succes!
_________________________________________
"4 wheels move the body, 2 wheels move the soul"... except Porsche, they move both of them!


05 aug 2019 0:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera Targa G50
Bericht Re: Gelekte accu 911 3.2
Hoi Bollocks,

Dank voor je reactie!

Ik ga een poging wagen met azijn en een borsteltje + droge doek om restjes te verwijderen.
Hopelijk krijg ik nadien de inbus-bout wel los, desnoods met wat gepaste kracht m.b.v. een hamertje.
Zo niet houd ik de speciale inbussen van cimco achter de hand, nuttige tip!


12 aug 2019 15:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.