Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 12:24



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet. 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
Beste PFers,

Afgelopen week heb ik een prachtige rit langs de westkust van Frankrijk gemaakt met de Carrera 3.2, echt genoten!

Onderweg zijn twee dingen wellicht gerelateerd aan elkaar misgegaan: Het slot van de rijderskant sluit niet meer met de sleutel, en het raam in die deur werkte niet meer doordat het mechanisme van de rails afgelopen is.

Nu heb ik het deurpaneel eraf en het raammechanisme weer werkend. Het probleem blijft het slot. Voor de volledigheid:
Als de deuren dicht zijn, kan ik het slot aan de rijderskant wél openen en sluiten met de sleutel aan de passagierszijde. Aan de passagierszijde hoor ik altijd elektromotors draaien/klikken, ongeacht of de deur open/dicht is.

Deze elektomotors blijven volledig stil als ik de sleutel aan de rijderszijde gebruik. Het openen van een gesloten deur werkt wel, daar dit mechanisch is.

Het lijkt er dus op dat het sleutelgat aan de rijderszijde geen contact maakt met de motors als eraan gedraaid wordt. Heeft iemand hier een oplossing voor? Er lijken geen losse draden te hangen. Er gaat slechts 1 draadje naar de slotcilinder.


20 aug 2019 11:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
Ik kan je niet direct helpen maar toevallig was ik eergisteren met mijn sleutel in het slot aan het draaien, ik probeerde te voelen of ik nu zelf het mechanisme verdraai of dat er iets elektrisch in zit. Maar een echt mechanisch gevoel kon ik niet ontdekken.
De conclusie is dus dat in of aan de cilinder contacten zitten die een elektromotor bedienen?
Bovendien heb ik het originele Porsche-alarm en een klasse-III-alarm.
Wat het Porsche-alarm precies inhoudt weet ik niet.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


01 sep 2019 1:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S 2003
In het groene hart
Bericht Re: Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
Goedemorgen,

Het lijkt mij dat de microschakelaar minimaal twee draden moet hebben. Ik denk bij deze auto zelfs drie. Heb je de bedrading kunnen volgen naar de stekker? Dan zou je met een multiemeter kunnen meten of de schakelaar wat doet.
_________________________________________
Some days, nothing beats a good drive...


01 sep 2019 8:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
john2999 schreef:
Het lijkt mij dat de microschakelaar minimaal twee draden moet hebben.


Nee, de koets is het tweede draadje :wink:


01 sep 2019 14:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S 2003
In het groene hart
Bericht Re: Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
Hoe werkt dat dan? Eén massa signaal voor op én van slot?
_________________________________________
Some days, nothing beats a good drive...


01 sep 2019 15:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
Hier gaan drie draadjes naar de sloten:
Afbeelding
Maar de auto van TS is uit 1984 maar heeft ook centrale deurvergrendeling.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


01 sep 2019 18:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
Ik heb vorig jaar ook slotprobleem gehad. Bij mij was Schakelstangetje -klem afgebroken. Stangetje onderin bediend je slot en wordt aangestuurd door motortje. En ja je sleutelcontact in de handgreep stuurt elektronisch dat motortje aan. Bij mij was klemmetje afgebroken doordat slot “vast zat” . slot gesmeerd en nieuw stangetje (3euro ofzo bij alpo hoera) erin.
Verwijder anders je deurbekleding (simpel) en je kan zo zien of meten wat er aan de hand is. Motor zit linksonderin bij bestuurdersdeur. Ff loeren met een spiegeltje.


02 sep 2019 22:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht Re: Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
Het duurde even, maar bedankt voor alle reacties! :D

Ik heb het deurpaneel opengemaakt, daar zie ik niets geks.
Het stangetje werkt naar behoren, sterker nog: het kapotte slot aan de bestuurderskant werkt gewoon elektrisch met de centrale vergrendelingsknop én met het slot aan de passagierszijde. Het is dus duidelijk iets elektrisch.

Het openen van de het slot werkt wel mechanisch aan de bestuurderskant, sluiten gaat niet. Dit mechanische voelt echter anders dan gewoonlijk, het is een failsafe voor als het elektrisch verhaal niet werkt zodat je toch in je auto kunt denk ik.
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


03 sep 2019 15:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
Ik denk dat je losgekomen ruit toch iets kapot heeft gemaakt.
En ik begrijp dat je met de sleutel de deur mechanisch niet meer op slot kunt draaien. Ik denk dat je het zaakje toch uit elkaar moet nemen om te kijken wat er mis is.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


03 sep 2019 16:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S 2003
In het groene hart
Bericht Re: Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
ik denk inderdaad, microswitch defect, of bedrading, kan ook nog je draaddoorvoer tussen deur en carrosserie zijn.

Zo zou de schakelaar en bedrading eruit moeten zien:
Afbeelding
photo sharing

Microswitch op slot losnemen en met de hand bedienen, als het dan nog niet werkt zou je bij de stekker kunnen kijken.
Als het schema klopt zou je de aansluiting 2 of 3 massa kunnen geven (de stekker die de auto in gaat) om zo de cpv te laten werken. Als dat werkt is dus de schakelaar of bedrading ertussen defect. Zo niet dan zou je verder de auto in moeten zoeken.
_________________________________________
Some days, nothing beats a good drive...


03 sep 2019 16:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht Re: Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
Bedankt, ik heb de microswitch gelokaliseerd. Er is geen kabelbreuk, de plug zoals John2999 toont, is gelijk.
Hoe krijg ik echter zo'n switch van het slot af? Zit er een schroefje bovenop, of moet ik het hele slot eruit halen?
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


03 sep 2019 18:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S 2003
In het groene hart
Bericht Re: Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
R.M.Boosten schreef:
Bedankt, ik heb de microswitch gelokaliseerd. Er is geen kabelbreuk, de plug zoals John2999 toont, is gelijk.
Hoe krijg ik echter zo'n switch van het slot af? Zit er een schroefje bovenop, of moet ik het hele slot eruit halen?


Zie; https://www.porscherepair.us/porsche-91 ... rvice.html
_________________________________________
Some days, nothing beats a good drive...


03 sep 2019 18:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht Re: Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
Super bedankt, ik heb het met jullie hulp gevonden!

Een klem van de microsensor behuizing is afgebroken waardoor de sensor niet bediend wordt. Zojuist getest door de sensor erop gedrukt te houden, het werkt!

Even een nieuwe bestellen.
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


03 sep 2019 20:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S 2003
In het groene hart
Bericht Re: Deurslot Carrera 3.2 sluit deur niet.
Mooi zo, goed te horen! :thumleft:
_________________________________________
Some days, nothing beats a good drive...


03 sep 2019 20:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gerard83


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.