Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 1:37



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke)
Goede middag,


Sinds kort heb ik een Cayenne GTS uit 2008, waarvan zowel de binnenkant als de buitenkant weinig aandacht heeft gehad. En dan druk ik het zeer subtiel uit. Vandaag was ik bij een bedrijf dat zichtzelf "car detailer" noemt, die aangaf dat het exterieur (poetsen en dergelijk) € 800,- ex btw zou kosten en het interieur € 400,-. Is dit een prima prijs? Of heeft iemand tips voor me? Ik heb nog nooit een auto laten doen. Het was in Nieuwegein, gozer kwam wel betrouwbaar over


02 sep 2019 17:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke
Als je bij PB Car Detailing bent geweest zou ik hem rustig daar brengen :idea:

Zie o.a. dit topic: viewtopic.php?f=16&t=50134&hilit=PB+car+detailing

Ik denk dat je na de behandeling je auto niet terug herkend :wink:


02 sep 2019 19:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 997S II ex: 997S I - 986 - 993 C 2 - 964 targa
Amersfoort
Bericht Re: Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke
of in Hoofddorp op de 13e oktober....
viewtopic.php?f=16&t=53092
_________________________________________
have fun, time flies


02 sep 2019 20:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke
tip; lekker zelf doen. Koop het e.e.a. en lees je in. Geeft een beter gevoel dan >1000 euro aftikken. En mocht je het toch door iemand anders willen laten doen.... dan is er maar 1 adres in NL, Bart in Valkenburg (custom Car Cleaning). :thumleft:
Wil je veel video materiaal, bekijk dan dit kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCYsa8S ... I5D17s1u-w

succes


02 sep 2019 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke
Heb die van mij gisteravond op gehaald en was verrast door het resultaat. Normaal doe ik het zelf maar heb gewoon te weinig tijd om twee dagen met de auto bezig te zijn. Heb te detailer uitgezocht op basis van kwaliteit en prijs. Er zijn veel prutsers in de autopoets wereld. Let daar wel op.

Voor de gene die uit het noorden komen. Zou ik de Jong Carcleaning willen aanbevelen.

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Grootje op 03 sep 2019 16:17, in totaal 1 keer bewerkt.



03 sep 2019 15:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 C4 Cabrio
Drenthe
Bericht Re: Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke
boxster_fan schreef:
Goede middag,


Sinds kort heb ik een Cayenne GTS uit 2008, waarvan zowel de binnenkant als de buitenkant weinig aandacht heeft gehad. En dan druk ik het zeer subtiel uit. Vandaag was ik bij een bedrijf dat zichtzelf "car detailer" noemt, die aangaf dat het exterieur (poetsen en dergelijk) € 800,- ex btw zou kosten en het interieur € 400,-. Is dit een prima prijs? Of heeft iemand tips voor me? Ik heb nog nooit een auto laten doen. Het was in Nieuwegein, gozer kwam wel betrouwbaar over


Ligt er een beetje aan wat "poetsen" inhoud. Is dat een "gewone" wax of gebruiken ze echt een coating. In het laatste geval is de prijs helemaal niet zo gek. Zelf doen is altijd een optie, maar ik heb gemerkt dat ze toch bepaalde trucjes hebben die "de leek" niet kent. Mijn Porsche is ook in de coating gezet en ik had een totaal andere auto terug. Zelf had ik dat niet gered.


03 sep 2019 15:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke
Grootje schreef:
Heb die van mij gisteravond op gehaald en was verrast door het resultaat. Normaal doe ik het zelf maar heb gewoon te weinig tijd om twee dagen met de auto bezig te zijn. Heb te detailer uitgezocht op basis van kwalitiet en prijs. Er zijn veel prutsers in de autopoets wereld. Let daar wel op.

Voor de gene die uit het noorden komen. Zou ik de Jong Carcleaning willen aanbevelen.

Afbeelding


Die ziet er heeel netjes uit :thumleft:
_________________________________________
Mvg,

René


03 sep 2019 15:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke
Grootje schreef:
...uitgezocht op basis van kwalitiet en prijs.....

Afbeelding
:mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 sep 2019 15:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke
Ligt er een beetje aan wat "poetsen" inhoud. Is dat een "gewone" wax of gebruiken ze echt een coating. In het laatste geval is de prijs helemaal niet zo gek. Zelf doen is altijd een optie, maar ik heb gemerkt dat ze toch bepaalde trucjes hebben die "de leek" niet kent. Mijn Porsche is ook in de coating gezet en ik had een totaal andere auto terug. Zelf had ik dat niet gered.[/quote]


Wax of Glass coating is alleen maar de bescherming van de lak! Bij het poesten van de auto is het voorwerk veel belangrijker want dat is wat je ziet.
Het verschil tussen Wax, Sealant of Coating zie je niet als je de auto op haalt. Het is puur de levensduur, levensduur, bescherming (UV) van het goeie of slechte werk van
de detailer in kwestie.

Bijvoorbeeld:

Wax = min 6 maanden
Sealant = min 12 maanden
Glas Coating = min 24 maanden

Vraag ook duidelijk wat ze doen voor het geld.


03 sep 2019 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 C4 Cabrio
Drenthe
Bericht Re: Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke
Grootje schreef:
Wax of Glass coating is alleen maar de bescherming van de lak! Bij het poesten van de auto is het voorwerk veel belangrijker want dat is wat je ziet.


Dat bedoelde ik met `trucjes`. Het voorwerk met de behandeling van de huidige lak, oneffenheden en vuil verwijderen, etc. etc.
Daar hebben zij meer kennis en de juiste spullen voor.

Daarbij heb ik de tijd niet om dit tijdrovende klusje zelf te doen :wink:


04 sep 2019 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3
Kortenhoef
Bericht Re: Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke
Je kan altijd contact zoeken met Detail Koning in Hoofddorp. 13 oktober wordt er sowieso een detail dag georganiseerd door Mark996 en mijzelf. Kijken en zo een feeling te krijgen met de detailer is altijd goed!
_________________________________________
groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3


04 sep 2019 12:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke
De vraag of 800 euro een goede prijs is, kan niet worden beantwoord.Het hangt ervan af wat ze er allemaal voor doen. Wasstraatkrassen kunnen worden 'gecamoufleerd' met 'fillers' (wax), maar ze kunnen ook worden gepolijst zodat ze definitief verdwijnen. Goed polijstwerk is arbeidsintensief. En juist met polijsten kan er ook veel mis gaan. Een minder goede autopoetser kan de lak totaal verprutsen met polijstwerk. In plaats van op de prijs te letten kun je beter een car detailer vinden die uitstekend bekend staat. En dan nog weet je het niet... Zo heb ik mijn auto gebracht bij een car detailer die zeer goed bekend staat (van het kaliber dat hier op het forum zou worden aangeraden), maar ik zou die detailer niet een tweede keer kiezen.

Als ik nu een car detailer zou moeten kiezen, zou het één van de volgende twee worden:

Ride and Shine detailing: https://www.rideandshinedetailing.nl/

Dino Carrozzeria: https://www.dinocarrozzeria.com/nl/

Behoren waarschijnlijk tot de top van Nederland.

Prijs hangt er ook van af of je glascoating wilt laten aanbrengen, is een duurzame(re) bescherming voor de lak.

Het interieur zou ik niet laten doen voor 400 euro. Kun je makkelijk zelf doen, koop een goede leerreiniger https://www.carclean.com/nl/liquid-leather-gentle-cleaner-500ml.html (samen met een goed borsteltje https://www.swissvax.nl/webshop-product/75/Leather-brush/, een goede leerconditioner https://www.carclean.com/nl/liquid-leather-protection-conditioner-250ml.html en ga het leer zelf schoonmaken. Een goede interior detailer voor het dashboard en alle panelen en je bent klaar https://www.carclean.com/nl/quik-interior-detailer-473-ml.html

Zelf vond ik het money well spent. Betaalde 1.200 euro voor een behandeling met glascoating. Veel geld, maar ik heb afgelopen 3 jaar zelf niet meer hoeven te poetsen, en wassen ging ook veel makkelijker.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


04 sep 2019 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke
Voor de helft zet ik hem voor je in de glascoating (24 mnd) ;-)
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


04 sep 2019 15:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Verleden: Porsche Boxster S 987 2006 Porsche Cayman S 987 mk2 2009 Heden: Porsche Boxster 981 GTS 2015
Bericht Re: Verzorging interieur en exterieur (poetsen en dergelijke
Grootje schreef:
Ligt er een beetje aan wat "poetsen" inhoud. Is dat een "gewone" wax of gebruiken ze echt een coating. In het laatste geval is de prijs helemaal niet zo gek. Zelf doen is altijd een optie, maar ik heb gemerkt dat ze toch bepaalde trucjes hebben die "de leek" niet kent. Mijn Porsche is ook in de coating gezet en ik had een totaal andere auto terug. Zelf had ik dat niet gered.



Wax of Glass coating is alleen maar de bescherming van de lak! Bij het poesten van de auto is het voorwerk veel belangrijker want dat is wat je ziet.
Het verschil tussen Wax, Sealant of Coating zie je niet als je de auto op haalt. Het is puur de levensduur, levensduur, bescherming (UV) van het goeie of slechte werk van
de detailer in kwestie.

Bijvoorbeeld:

Wax = min 6 maanden
Sealant = min 12 maanden
Glas Coating = min 24 maanden

Vraag ook duidelijk wat ze doen voor het geld.[/quote]

Precies dit... Voorwerk is veel belangrijker dan de coating/wax/sealant.
Lak moet eerst 100% zijn voordat je een coating of wax aanbrengt, hier zit gewoon erg veel tijd in. 8/12 uur is meer regel dan uitzondering.
Daarna gaat de coating erop, hier kun je het zo duur maken als je zelf wil. levensduur van 24 maanden is mogelijk. Met een sealant is 12 maanden ook mogelijk, en met een wax zou 6 maanden mogelijk kunnen zijn. Echter is dit 100% afhankelijk van het gebruik en vooral van het '' was ritueel'' van de auto.
In de praktijk zijn er maar weinig waxjes die 6 maanden meegaan, en dat zelfde geld voor de sealants en coatings.

Er zijn veel poetsers in deze wereld, de auto staat er dan super bij.... Totdat je hem 3x hebt gewassen..
Ga voor een detailler die goed bekend staat. Of een hobbyist als je 1/3 van dat bedrag uit wil geven. :cheers:


05 sep 2019 10:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.