Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: 996 MKII - Schakelen

23 maart 2020 21:43

Jaco schreef:
Ruud81 schreef:And again thanks! Zo kom ik een stuk verder.

Wat betreft het 00004470026 onderdeel, prijzen die ik zie zijn allemaal €350,- and up.
Misschien dat het beste is (voor mij); eerst beter (als dat nog kan) afstellen met die clip, en dan die optie erin wat hierboven vermeld wordt; https://uniwerksdesign.com/product/bens ... t-shifter/


Mocht je nog interesse hebben, die klip heb ik nog liggen. Had hem voor mn 997 aangeschaft, maar nu overbodig.


Die wil ik graag overnemen dan!

Re: 996 MKII - Schakelen

24 maart 2020 14:05

Prima, stuur je gegevens per PB aub dan stuur ik hem op. :thumleft:

Re: 996 MKII - Schakelen

12 apr 2020 20:19

Kheldar schreef:Er wordt gekeken of een boxstervliegwiel past, scheelt een kilo of 2-3 geloof ik. De bak is er nu toch af. IMS was nog prima dus die blijft toch zitten tot de volgende controle. Baksteun ook vernieuwd.

Had ook nog een vervelend elektronisch probleem met de gasklepcalibratie. Blijkt slecht relais bij het DME. Ik laat al mijn onderhoud dat verder gaat dan een simpele beurt sinds de 5jaar dat ik de auto heb uitvoeren bij een bekende specialist in Nijmegen.


Ha, heb je al een update over het schakelen? Gaat ie nu lekkerder/strakker? Ben wel nieuwsgierig naar het resultaat.
Edit; ben ook wel benieuwd naar t vliegwiel verhaal...

Re: 996 MKII - Schakelen

12 apr 2020 22:19

Hi Ruud81,
ik heb met behulp van het klemmetje de schakelkabels optimaal kunnen afstellen. Schakelt koud véél beter in 1ste en 2de. Maar ook bij warme motor een heel verschil. De versnellingen "klikken" nu op hun plaats. Het schakelt vlotter en duidelijker. Ik ben heel tevreden.

Re: 996 MKII - Schakelen

13 apr 2020 11:21

Door Corona auto nog niet opgehaald.

Elektronisch probleem is uiteindelijk gevonden, hulde. Het was niet het relais. Maar het klasse 3 alarm dat ik 4jr geleden heb laten inbouwen voor de verzekering, dat veroorzaakte een storing op de stroomvoorziening van DME. Dat is nu verwijderd en geen problemen meer. En van de verzekering bevestiging gekregen dat klasse 3 alarm in mijn geval niet meer nodig is. Opgelost.

Schakelmechanisme is vorige week gemonteerd maar de eerste feedback is niet goed. Er zit een heleboel speling op. Wat dus niet zou mogen zijn als je de goeie recensies leest. Wachten is nu nog op een klein onderdeeltje om te kijken of dat helpt. Zoniet worden er foto’s en een filmpje gemaakt van het schakelmechanisme en naar de verkoper gestuurd voor opmerkingen en eventuele verbeteringen/oplossingen. Zoals het er nu naar uitziet zijn toleranties op de aanpassingen niet erg nauwkeurig gemaakt. Maar nog te voorbarig om een eindoordeel te geven.

Ginn welke schakel upgrade heb jij gedaan? Je spreekt over klikken? Is dat ook een fysiek klikkend geluid? Daar is men in Nijmegen na installatie niet wild enthousiast over omdat het letterlijk echt klikte.

Re: 996 MKII - Schakelen

13 apr 2020 11:57

Hi Kheldar,

sorry dat ik jullie topic gekaapt heb. Dacht dat het over de conversatie tussen Jaco en mij ging.

Maar om op jouw vraag te antwoorden:
Mijn 997.1 is uitgerust met een origineel short shift systeem. Het enige wat ik gedaan heb is met het groene hulpstukje dat de schakelpook in de optimale positie blokkeert (shift cable lock bridge (part n° 000721 961 91), de pook vastgezet, de schakelkabeltjes uit hun slotje getrokken en terug gemonteerd zonder er spanning op te zetten. Het verschil is echt heel goed merkbaar. Voor deze correctie stond de pook absoluut niet in het "midden". Dat maakt dat de 1ste en 2de versnelling met koude versnellingsbak bijna niet te schakelen waren omdat je met de pook niet echt netjes voor de schakelcoulisse (sorry voor het rare woord, maar zo heet dat in België = is het juiste schakeltraject om een versnelling te kiezen) kon komen. Nu is dat verholpen en de versnellingen schakelen voelbaar in (hetgeen ik klikken noem).

Hopelijk beantwoord dit jouw vraag een beetje.

Re: 996 MKII - Schakelen

13 apr 2020 13:18

Nee, geen probleem. Fijn om alle feedback te horen en waar kleine aanpassingen grote verbeteringen geven.

Re: 996 MKII - Schakelen

13 apr 2020 18:50

GinnFizz schreef:Hi Ruud81,
ik heb met behulp van het klemmetje de schakelkabels optimaal kunnen afstellen. Schakelt koud véél beter in 1ste en 2de. Maar ook bij warme motor een heel verschil. De versnellingen "klikken" nu op hun plaats. Het schakelt vlotter en duidelijker. Ik ben heel tevreden.


En dit klemmetje is te leen of te koop? En past dat op een 996?

Re: 996 MKII - Schakelen

13 apr 2020 20:29

GinnFizz schreef:
En dit klemmetje is te leen of te koop? En past dat op een 996?


Dat durf ik niet met zekerheid de bevestigen. De Shifter Lock Bridge is te koop voor een paar euro, maar de ene site zegt dat het zowel voor de 996 als voor de 997 past, de andere niet.

Re: 996 MKII - Schakelen

14 apr 2020 12:52

Ik voel mij hier zo een leek in deze discussie.
Hoe weet ik nu of mijn Porsche goed schakelt of niet ? :D
Ik heb geen moeite om in de goede versnelling te geraken. Kan vlot genoeg, denk ik.
Ik ben natuurlijk geen racepiloot.
Is er ergens basislectuur dat ik kan lezen over verschil short long shiften...
Plaats een reactie