Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 19:18



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
'00 Boxter 986 bevestiging softtop bij voorruit los 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Zilverkleurige 2.7 Boxster 986 met automatische transmissie (Tiptronic) en rood interieur. 260k kilometers op de teller.
Tilburg
Bericht '00 Boxter 986 bevestiging softtop bij voorruit los
Ik heb een probleempje dat ik niet ben tegengekomen op dit forum.

Het gaat om het dak van mijn 986 boxer (modeljaar 2000). Bij het sluiten haakt de softtop in een bevestigingplaat. Vandaag werd na een open rit het dak gesloten en trok deze plaat ineens scheef. Een van de ovale donkere afdekplaatjes van (denk ik) sensoren van het alarm viel eraf en een M6 torx schroef viel eruit. Ik heb geprobeerd om deze weer vast te draaien, maar die vond geen houvast.

Toen het andere ovale plaatje er maar uitgehaald en daar zat nog zo'n schroef. Die losgedraaid en die had in de carrosserie boven de voorruit wel houvast in een schoefdraad. Aan de kant waar hij los was gekomen, zat dit ook maar was het schroefdraad los (losgebroken, of is het een los onderdeel?). In elk geval verklaarde dat waarom de schroef geen houvast kreeg. Het schroefdraad pakte niet.

Het vervelende is echter dat de carrosserie op die plek een gesloten profiel lijkt, waar ik behalve de gaten met het schroefdraad, geen mogelijkheid zie om er achter te komen om bijvoorbeeld een boutje te plaatsen of zoiets. Weet iemand misschien wat hier aan de hand is? Nu hangt de bevestiging van het dak maar op 1 schroefje en dat kan natuurlijk niet zo blijven, want dat gaat dan ook kapot.

Alle hulp welkom!

Meindert


25 apr 2020 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: '00 Boxter 986 bevestiging softtop bij voorruit los
Klinkt niet goed. Lijkt alsof de draadbus eruit is. Als dat zo is, dan is de beste optie er een helicoil inzetten denk ik. Zoek even op google zodat je weet wat ik bedoel. Maar wellicht is er toch ook nog een andere optie. Succes!


25 apr 2020 19:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Zilverkleurige 2.7 Boxster 986 met automatische transmissie (Tiptronic) en rood interieur. 260k kilometers op de teller.
Tilburg
Bericht Re: '00 Boxter 986 bevestiging softtop bij voorruit los
Je beschrijft precies wat ik al dacht. Ik snap wat je bedoelt met het plaatsen van een Helicoil. Daar ga ik alleen zelf niet aan beginnen. Ik ga bij mijn garage navragen of zij daar brood in zien.
Ik ben er inmiddels ook achter dat 1 van de kabels die de top onderin tegenhouden, is afgebroken. Hierdoor is de kap bij het sluiten niet helemaal recht gegaan en is bijvoorbeeld de stof buiten de kunststof profielen langs het raam gegaan. Er is mogelijk hierdoor meer spanning gekomen op het sluiten van de kap en die hogere spanning was vermoedelijk teveel voor die draadbus.

Nou ja, het zal wel te repareren zijn en ik heb zelf ook weer wat klusjes om op te lossen. Zo blijven we lekker aan de gang, toch?

Bedankt voor je hulp, Nard! :salut:


27 apr 2020 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: '00 Boxter 986 bevestiging softtop bij voorruit los
Dag Meindert, graag gedaan. Hoop dat het door de garage goed op te lossen en het uiteindelijk meevalt. Maar inderdaad: beter ineens goed dan blijven rommelen. En een cabrio kap moet gewoon altijd perfect sluiten. Het laatste wat je wilt is straks schade door binnendringend vocht door een slecht sluitende kap. Succes; komt goed. Groet, Nard.


27 apr 2020 11:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 964hans


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.