Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:54



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
brandstofmeter SC werkt niet goed 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911 SC Targa 1980
Apeldoorn
Bericht brandstofmeter SC werkt niet goed
Ik heb een 911 Targa SC bouwjaar 1980, Van de een op de andere dag geeft de brandstofmeter slechts iets meer dan de helft aan. Waar moet ik dit euvel zoeken?


02 mei 2020 14:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: brandstofmeter werkt niet goed
Om alle lolbroeken voor te zijn (“dan zit de tank halfvol”): hij beweegt niet meer naar onder en naar boven? Dus bij volgooien blijft hij op de helft staan en als je er 500 km mee rijdt staat hij nog steeds op de helft?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 mei 2020 15:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: brandstofmeter werkt niet goed
Ik doe de suggestie toch even, klinkt misschien raar, maar tik eens op het glas.
Mijn olietempmeter blijft soms onderin "hangen", als ik dan tik op de het glas springt hij opeens naar de juiste waarde (is wel bouwjaar '72)
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


02 mei 2020 16:10
Profiel
PorscheForum Rookie
911 SC Targa 1980
Apeldoorn
Bericht Re: brandstofmeter SC werkt niet goed
Vanaf ongeveer halfvol werkt de meter weer. Tank ik hem weer vol dan gaat hij vlot naar de halfvol.
Dus de meter werkt wel, maar blijft hangen.


03 mei 2020 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Past: 2007 911 C2S Coupe & 1973 911T Targa Present: 1987 Carrera 3.2 Coupe
Bericht Re: brandstofmeter SC werkt niet goed
Ik had een soortgelijk probleem in mijn 1973 Targa. Bij mij was de fuel sender (90174180100) het probleem. Dat onderdeel is in de SC hetzelfde denk ik. Hij is goed bereikbaar, en je kan hem er makkelijk uitschroeven, nadat je de stekker eraf hebt getrokken. Even laten uitlekken, stekker er weer op, dan buiten de tank op z'n kop houden zodat de vlotter naar beneden glijdt. Je voelt en hoort dat de vlotter beweegt. In de auto (met contact aan) zie je dan als het goed dat je meter op vol staat. Als dat zo is, dan weet je in elk geval dat het probleem in de fuel sender zit. (misschien een goed idee om daarvoor even het gat in je tank even af te dekken of te pluggen....)

Het zou kunnen dat je vlotter ook nu niet verder komt dan halverwege, bv door aanslag op de guide wires. Die sender zelf is een alu koker, met een vlotter erin die over een paar dunne draadjes omhoog en naar beneden glijdt. Die koker kan je openschroeven (klein schroefje aan de onderkant als ik me niet vergis), en dan kan je de assembly met vlotter en draadjes eral eruit trekken. Nu kan je draadjes inspecteren en kijken of vlotter soepel glijdt. Zonodig schoonmaken, in elkaar zetten, testen op z'n kop, terugzetten, klaar.

Ik heb dit een paar keer gedaan, en elke keer was het probleem even weg, maar na een uur, dag of week, bleef hij toch weer hangen. Ik denk dat ik hem wel 5x uit elkaar gehaald heb: hij was super schoon en gleed soepel, toch bleef hij hangen. (dat is natuurlijk altijd een probleem....) :roll:
Ik heb nooit met zekerheid uitgevonden waarom hij vast bleef zitten.... :scratch:

Uiteindelijk heb ik de handdoek in de ring gegooid en een nieuwe fuel sender en pakking gekocht... Die zijn 130 Eur of zoiets. Daarna nooit meer last van gehad. Een vriend van me had zelfde issue, en daar konden we het wel fixen met schoonmaken. Het is dus wel de moeite waard om even te proberen.

succes ermee


04 mei 2020 3:54
Profiel
PorscheForum Rookie
911 SC Targa 1980
Apeldoorn
Bericht Re: brandstofmeter SC werkt niet goed
Bedankt. Ik ga aan de slag en bericht t.z.t.


04 mei 2020 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Past: 2007 911 C2S Coupe & 1973 911T Targa Present: 1987 Carrera 3.2 Coupe
Bericht Re: brandstofmeter SC werkt niet goed
Nu ik het nog eens teruglees: onderop die sensor zit geen schroefje, maar een klein moertje, dat weer geborgd zit met een omgebogen ringetje. Je moet eerst dat ringetje een beetje terug buigen, dan kan het moertje los, en kan je de hele binnenkant er zo uit trekken.


04 mei 2020 14:49
Profiel
PorscheForum Rookie
911 SC Targa 1980
Apeldoorn
Bericht Re: brandstofmeter SC werkt niet goed
Bedankt voor de tip. Ga binnenkort er mee aan de slag.


05 mei 2020 11:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht Re: brandstofmeter SC werkt niet goed
Fijn, ik heb een vergelijkbaar issue en ga ermee aan de slag.
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


06 mei 2020 10:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
911 SC Targa 1980
Apeldoorn
Bericht Re: brandstofmeter SC werkt niet goed
Een oude auto is bijna hetzelfde als een oude radio/tv met buizen. Geef er een klap op en hij doet het weer.
Voordat ik aan het sleutelen ging heb ik eerst een paar lichte tikken op de sensor gegeven en zo waar: de meter slaat weer helemaal uit. De Vlotter heeft dus kennelijk op een bepaald punt vast gezeten. Heb getankt en gereden: alles doet het weer.


07 mei 2020 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Past: 2007 911 C2S Coupe & 1973 911T Targa Present: 1987 Carrera 3.2 Coupe
Bericht Re: brandstofmeter SC werkt niet goed
Top!

Bij mij was het probleem ook andersom: hij bleef steken bij het naar beneden gaan. Gaf dus nooit leger aan dan halfvol. Dus stond een paar keer langs de weg met een lege tank.... :roll:
Na het tanken gaf de meter dan weer volle tank aan.


08 mei 2020 9:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.