Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 18:05



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Tip (!): Koplamprubbers vervangen 911 (996) 2002 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Cabreiros - Salir de Matos, PORTUGAL
Bericht Tip (!): Koplamprubbers vervangen 911 (996) 2002
Beste forumleden,

De afsluitrubbers van de koplampen van mijn 996 waren al in 2017 geheel verpulverd en aan vervanging toe. Ondanks dat Hella een partnummer op de oorspronkelijke rubbers heeft staan, bleek het mij volstrekt onmogelijk om die parts ook maar ergens te bestellen - en ik heb heel erg lang, onder andere op dit forum, gezocht (!). Vorig jaar de zoektocht maar weer eens hervat en op het Porsche USA forum vond ik een post over zelfklevend P-rubber seal dat precies passend te maken is inclusief linkje waar te bestellen. De prijs voor een paar meter: $30 bij McMaster USA. Daags daarna kreeg ik bericht dat McMaster niet verzendt naar Europa.

Dus gezocht op het type tape, het merk achterhaald en daarmee de EU importeur in Duitsland. Contact gezocht voor een paar meter seal: €230,- ex BTW ex verzendkosten (!). Ik heb voor alle zekerheid gevraagd of de offerte niet over 500 meter ging, maar het was echt voor 5 meter. Dat werd ´m niet - het was echt exact dezelfde tape... Maar goed, ik had nu dus ook de specificaties van de tape - dus verder gezocht en in de UK uitgekomen - deze konden de desbetreffende maat niet leveren.

En toen - beng(!): rubbermagazijn.nl - part 21400526 - volrubber kraalprofiel BxH21x6mm - niet zelfklevend. Iets andere hardheid van het rubber, maar verder exact hetzelfde (bv. ook UV-vast). Plakken heb ik opgelost met tubetje Ceys ultraflexible contact lijm, extra strong. Als je 5 meter bestelt heb je meer dan genoeg. Ongeveer €25 euro.

Gisteren de lampen gepolijst, tape op maat gesneden, nokjes op de lamp voor de originele rubbers verwijderd, glad- & schoongemaakt en vastgeplakt (lijmvlekjes op het rubber heb ik voorzichtig verwijderd met wasbenzine) - en ziet er weer als nieuw uit! Het is wel niet origineel, maar het ziet er strak uit en ik ben heel blij dat die rare spleten bij de lampen weg zijn.

Mocht iemand trouwens die Hella sparerubbers hebben gevonden, dan hoor ik het ook graag :D - voor zover ik nu weet, krijg je alleen een nieuwe seal als je een nieuwe lamp koopt :shock: :shock:

Succes met deze tip!
Mark


09 jun 2020 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Tip (!): Koplamprubbers vervangen 911 (996) 2002
Dit vraagt om plaatjes!


09 jun 2020 20:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Cabreiros - Salir de Matos, PORTUGAL
Bericht Re: Tip (!): Koplamprubbers vervangen 911 (996) 2002
Beste allen,

Hierbij een foto van vanmorgen ná herstel met de p-tape. Ik krijg het niet voor elkaar om een foto te uploaden op het forum, dus ik heb hem op mijn webserver gezet.

Succes,
Mark

Afbeelding
_________________________________________
911 / 996 - 3.6, cabriolet, automatic


15 jun 2020 10:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Tip (!): Koplamprubbers vervangen 911 (996) 2002
Als je de eigenschappen van de foto tussen [img]en[/img] ipv url zet, zie je de foto. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 jun 2020 11:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.