Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 2:50



Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Versnellingsbakkabel 'lek'? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Versnellingsbakkabel 'lek'?
Beste mensen,

Met de kerst heb ik de koppeling van mijn 996-2 vervangen omdat ik bij het terugschakelen op de snelweg opeens een ander, licht gevoel had bij intrappen van de koppeling. De ring van 'vingers' was gebroken.

Afbeelding

Voorzichtig rijdend thuis gekomen, dezelfde avond onderdelen besteld, omdat de auto praktisch dagelijks gebruikt wordt en dus z.s.m. weer klaar moest zijn.

Daarbij heb ik gegokt dat het vliegwiel nog wel goed zou zijn, maar bij het openmaken wel gezien dat hij erg ingesleten was. De veer-eigenschappen voelden nog wel goed.
De koppelingsplaat was behoorlijk afgesleten. De oude was 7,3 mm dik en de nieuwe bijna 9 mm.
Afbeelding Afbeelding

Koppeling, gaffel e.d. vervangen en toen de boel weer gemonteerd om nog even te kunnen wennen aan de prijs van een nieuw vliegwiel. :pale:
Ik heb toen ook meteen de versnellingsbak en alles er omheen schoongemaakt. Ook toen al zat op de uiteinden van de versnellingskabel (m.n. de onderste) een behoorlijk glimmend vettige substantie.

Afbeelding

Ondertussen heb ik een vliegwiel, met alle boutjes e.d. geregeld en ben ik dus weer begonnen met de klus. Met de auto weer op de brug zag ik dat ook nu weer de uiteinden van de kabel vettig waren. Omdat ik na de laatste schoonmaak van de versnellingsbak voor de rest eigenlijk geen olie of vet zie vroeg ik mij af of dit uit de kabels kon 'lekken'.
Mijn vraag is nu: Zijn dit hydraulische kabels en zo ja, kunnen deze 'lek' zijn?

Nu ik de boel nog open heb liggen kan ik immers nog de kabels vervangen als dat nodig is....

Dank vast voor de reacties!

Jeroen


03 jul 2020 20:54
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Versnellingsbakkabel 'lek'?
Het zijn geen hydraulische kabels dus vind ik het raar/onwaarschijnlijk dat de olie uit de kabels komt.

Zo zien ze er uit (nou bijna dan, dit is een after market setje)

Afbeelding

Waar de olie vandaan komen zou ik niet zo snel weten, wellicht heeft iemand ze ooit ingespoten met olie of ze soepeler te laten lopen?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 jul 2020 22:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.