Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 15:12



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Roest ruitenwisser as 997.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Roest ruitenwisser as 997.2
Beste Porschionado's even een vraag.
De as die uit het paravaan steekt en waaraan de ruitenwisserarm Is bevestigd aan de bestuurder zijde is behoorlijk lelijk geroest. Niet meer met een staalwolletje op te lossen (en dan, is het zo weer verroest daar de coating, neem aan zink, weg schijnt)

Nu moest hij toch naar PCRtd voor APK, dus ik vroeg in alle naiviteit of dat asje kon worden vervangen. Nee dus, blijkt het gehele mechaniek te moeten worden vervangen, een ruime €500 ex BTW.

Iemand met een tip wellicht om toch aan zoiets te komen?

Iets anders, al dat plastic net voor de voorruit wordt vaal en grijzig. De auto is nog geen 9 jaar oud, best wel snel-intredend verval vind ik dat. Bestaat er een substantie waarmee dit effectief te behandelen is? Anders overspuiten maar daarvan kan ik me ook nadelen voorstellen...

Dank leonard


28 jul 2020 23:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Roest ruitenwisser as 997.2
Roest kan ik je niet bij helpen, dat plastic wel. Is prima zelf te doen, er zijn legio zwart maak spullen. Kijk even op carclean (Meguiars is prima beginspul). Maar, uit ervaring weet ik dat het maar een paar weken echt werkt en daarna zie je weer de vaalheid. Oplossing, plastic deel nieuw bestellen. Kost wat meer, maar gaat je meer plezier opleveren want ziet er weer echt mooi uit.

Bedenk met net over die roest, valt dat niet onder garantie van P? Misschien even bij Pon informeren?


29 jul 2020 6:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Roest ruitenwisser as 997.2
Roest: mechanisme demonteren, asje spuiten en ingevet terugmonteren.


Voor plastic gebruik ik zelf Poorboys World Trim Restorer. Werkt geweldig en je hebt maar een héél klein beetje nodig.
Wel circa eens per maand aanbrengen om het mooi te houden, afhankelijk van of de 997 buiten of binnen slaapt.


29 jul 2020 8:57
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Roest ruitenwisser as 997.2
een PC reviseert niks, ze moeten van het fabriek onderdelen vervangen. Dat ivm garantie en reputatieschade.

Ik zou het mechanisme zelf demonteren en spuiten zoals Verde ook al zei. Hier heb je de instructies:
Afbeelding

Voor de paravan en andere zwarte kunststof delen gebruikt ik al jaren Bumper Care van Autoglym.In mijn ogen een wondermiddel, Hier kan je een onafhankelijk review lezen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 jul 2020 9:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 S
Bericht Re: Roest ruitenwisser as 997.2
Keramische coating op het kunststof werkt ook geweldig. Heb mrfix9h via bol.com besteld voor de velgen en kreeg deze tip. Super mooi diepzwart en lange duurzaamheid.


29 jul 2020 23:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Roest ruitenwisser as 997.2
Yep, Gyeon trim ook bijvoorbeeld, Plastic ziet er weer als nieuw uit. Nu nog steeds na 3jr en 60.000km weer en wind.


29 jul 2020 23:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 Carrera S- 2012
Rotterdam
Bericht Re: Roest ruitenwisser as 997.2
Voor het zwart maken heeft Stipt Polish Point ook een goed product (zelf nog niet geprobeerd, vriend van mij wel).
Deze: https://www.stiptpolishpointshop.nl/product/plastic-restore-500ml/

Doet trouwens ook mooie projecten, zie zijn YouTube kanaal.
_________________________________________
Geld maakt misschien niet gelukkig, maar ik huil liever in een Porsche dan in de bus...


30 jul 2020 8:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Bericht Re: Roest ruitenwisser as 997.2
Je geeft aan dat het plastic cover vaal aan het worden is. Ik heb zowel bij de aankoop van mijn 996 en 997 deze meteen laten vervangen. Ik heb destijds begrepen dat de kosten van het onderdeel ca. EUR 100 bedragen. Als het er nu toch afgehaald moet worden, dan zou je er meteen een nieuwe in kunnen zetten.
_________________________________________
If you have everything under control you don't drive fast enough


30 jul 2020 9:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Roest ruitenwisser as 997.2
Dat dus, plastic krijg je het mooiste als je het gewoon vervangt. Geldt ook voor die aftermarket oplossingen voor de temperatuurknopjes. Ziet er niet uit, gewoon nieuwe bestellen, anders gaat het irriteren. Maar is maar een mening..


30 jul 2020 10:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Roest ruitenwisser as 997.2
Kheldar schreef:
Yep, Gyeon trim ook bijvoorbeeld, Plastic ziet er weer als nieuw uit. Nu nog steeds na 3jr en 60.000km weer en wind.


Idd. Ik heb daar een paar jaar geleden het kunststof van een Mini mee behandeld (het was toen grijs ipv zwart) en het is nu nog zwart. Niet goedkoop maar wel goed spul.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


30 jul 2020 18:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Roest ruitenwisser as 997.2
Bedankt voor alle feedback. Wat het kunststof betreft, ik denk al een tijd aan glas/ceramic/nano cating of hie dat allemasl mag heten. Doe je zo'n compleet circus, dan zit er ook aanpak kunststof delen bij. Dus misschien kan ik het aldus een probleem voir iemand anders maken :-)

Voor die roestige as heb ik nog geen oplossing. De garantie dekt het niet, want het is gewoon functioneel...

Ik zag dat de Pon-shops (nee, geen pawn shops) Gelderland en Leusden glass coating service aanbieden van SwissTec, bij navraag hier blijkt PCRtd het uit te besteden aan een voor mij onbekend bedrijf welk werkt met produkten van CarPro. Geen idee wat beter is, ervaringen welkom!
Dank


13 aug 2020 23:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.